Гроздан Караджов: "Автомагистрали“ са сключили договор за озеленяване на АМ „Хемус“, но магистрала няма
По въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1,3 млрд. лв., уточни вицепремиерът
"Автомагистрали“ са сключили договор за доставка на озеленяване на АМ „Хемус“, но не е сключен такъв за строително-монтажни дейности на магистрала. Това заяви пред Нова тв вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.
По думите му има само договори за доставка на материали – чакъл, бетон, желязо. Според него към днешна дата не може да се даде краен срок за завършването на аутобана през Северна България.
“Той поясни, че държавното дружество „Автомагистрали“ няма нито необходимата техника, нито нужните служители, за да завърши процедурите. Караджов уточни, че по въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1,3 млрд. лв.
„Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по „инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия. Във всичките 9 участъка - с „инхаус“, започва строителството без да има нито един проект, посочи той и обясни, че Народното събрание трябва да узакони строителството на тези участъци.
Сключени са договори за 10 участъка за оставащите 240 км от АМ „Хемус“, които не са изградени. Един единствен от тях е сключен по ЗОП (б.р. Закон за обществени поръчки), той си върви добре и ще бъде завършен в срок. За останалите 9 е приложен „инхаус“ механизма“, обясни регионалният министър. Министърът беше категоричен, че следващите поръчки ще минават по ЗОП, ще се ограничи и практиката строителят сам да проектира изпълнението.
По думите му към момента няма нито един готов проект за голям инфраструктурен проект. „На идейна фаза започва реалното проектиране на скоростния път от Русе до Велико Търново.
Отсечката Бяла-Русе, където стават най-много катастрофи с жертви – трябва да свалим обаче трафика между Търново и Габрово, което едва ли е мечта на габровци. Затова пътят от Русе ще се пресече с АМ „Хемус“, ще мине през Търново, а двулентовата отсечка – да стане четирилентова“, коментира Караджов. Караджов каза още, че проект за тунел под Шипка също няма.
От думите Ви подразбирам отново, за сетен път, че престъпление има, престъпник нема! Също така подразбирам, че това престъпление ще го "прежалите" за сметка на Суверена, а парите никога няма да се върнат, а престъпника ще подкупва най-общо казано властта, за да не го пипа!
Искате протести? Жална Ви е майка.
Суверена трябва да разбере едно.... Единственото Решение е да се спре кранчето на властта! Всички не спрат ли да плащат данъци на мафията, то тя винаги ще мачка Суверена, като употребява политически проститутки.
Въпросния ... малко ми е кофти, да назова господин, въпросното мекотело, защото беше един от апологетите на Боко Кратуня и именно партията, която го вкара в парламента, подкрепяше гробаджиите. Та да си дойдем на думата-когато това нищожество ближеше дирника на Боко, точно тогава се приемаха проектите за магистралката ;) !
А и не е лошо, да се припомни, че въпросния уродлив плазмодий, беше следствен за 660 000 лв комисионна, за облагодетелстване на един мил мобилен оператор ... Та такива са демократите в България- от крадец нагоре, но това не е най-лошото, още по-лошо е, че има идиотизирана измет гласоподаватели, които им вярват безплатно!