Борислав Сарафов опроверга медиите: Не е имало туби с гориво в автобуса на АМ „Струма“, няма и очевидци
Проверяват се списъците от всички автобуси, които са преминали границата, за да се установи имало ли е осми спасен
Директорът на Националната следствена служба и зам.-главен прокурор Борислав Сарафов опроверга една от най-разпространените версии за катастрофата на АМ „Струма“, при която загинаха 44 души. В автобуса не е имало туби с гориво, както се тиражира в медиите.
„Версията за туби с гориво е категорично отхвърлена. Намерени са три туби, в които е имало остатъци от нафта, не са били пълни, не са се възпламенили. Няма туби с бензин, няма находки на бензин или други запалителни материали освен обичайните за автобус – гориво и масло“, каза Борислав Сарафов.
Трима прокурори и шестима следователи работят, за да проведе разследване по различните версии и направления и в максимално кратък срок да се събере необходимата информация.
По делото няма нито един очевидец. Брифингът е, за да се отсее дезинформацията, която излиза по медиите, добави Борислав Сарафов.
Двама свидетели са разпитани от автобуса, те са били будни и дават точни показания и обективна информация. Показанията им се припокриват напълно и ги приемаме за достоверни, каза Борислав Сарафов. Той поясни, че в момента се разпитват още двама от пострадалите, които са в добро психично състояние и могат да дадат показания днес. Назначени са експертизи, някои от заключенията са готови. Назначени са съдебно-медицински експертизи на всички загинали. Аутопсиите показват, че всички пострадали са загинали основно от задушаване вследствие на възникналия пожар.
Назначени са авто-техническа ескпертиза и пожаро-техническа, както и комплексна експертиза от най-добрите експерти в страната.
Утре екип от следовател и прокурор ще заминат за Скопие, ще се срещнат с главния прокурор и ще отнесат пред него молба за правна помощ от колегите в Северна Македония. „Във връзка съм с главния прокурор на Северна Македония, който ще очаква нашия екип. Чрез ДНК-профили от близки роднини ще се идентифицират жертвите и телата ще бъдат освободени, за да може всеки един от загиналите да бъде погребан по достоен начин“, каза Борислав Сарафов.
Версията са терористичен акт не бе посочена в деня на инцидента, за да няма спекулации, добави той. „Взети са ацетонови обтривки от автобуса, за да се отхвърли версията за взривни вещества. Категорично е отхвърлена версията, макар че това е изследвано“, каза Борислав Сарафов.
Водеща версия се очертава тази за човешка грешка, посочи той.
„Медиите обективно забелязват версията за лоша пътна маркировка, сигнализация и организация на движението. Мантинелата, на която се е нанизал първоначално автобусът, е опасна за движението и е способствала за настъпването на инцидента. Това ще бъде изследвано от нас – дали човешката грешка е била улеснена от тази лоша организация на движението“, каза директорът на Националната следствена служба Борислав Сарафов.
По повод данните от свидетел, че са спасени осем души, той добави, че се проверява дали един от пътниците не се е преместил в друг от автобусите, които са се връщали от въпросната екскурзия.
Има гласни доказателства, че по време на почивката на автобусите, е имало подобна размяна. Групата е голяма, ще се съпоставят списъците от всички автобуси и ще се даде отговор на въпроса за осмия спасен, каза един от следователите по делото Маринов.
Очаквайте подробности.
Няма туби, няма бензин , няма "нафтени пари", които се взривили (??!!)...
Тогава става още по-трудно да се обясни как автобус, изграден и построен предимно от негорими материали , е пламнал като кибритена клечка, така, че близо 30 млади и здрави хора (изключая децата),да не успеят да избягат от него ( като например да счупят с крака стъклата),и да се задушат ?!
Особено като се има предвид, че всеки пламък/огън се нуждае и от въздух/кислород, а прозорците са били затворени ....?!