×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Геомагнитни бури удрят Земята в следващите дни
  • Пеевски разкритикува и работата на НАП
  • Бившият министър на енергетиката не се е явил в офиса на Европрокуратурата въпреки призовката
  • Истанбул се готви за поредния протест след ареста на Имамоглу
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

У нас няма контрол и два камиона превозват зърното за три по норма, това са брутални убийци


У нас няма контрол и два камиона превозват зърното за три по норма, това са брутални убийци
В ДАИ имат само 4-ма инспектори, колко и какъв контрол могат да извършат те?!, пита риторично Илчо Дуганов
16 Септември 2021, Четвъртък, 12:30 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ снимка: Авторът

Призовах колегите от този бранш да седнем и да се разберем, да сложим край на тази порочна практика, но подкрепа не получих, разочарован е Илчо Дуганов

 

Илчо Дуганов е един от разпознаваемите бургаски предприемачи, бивш депутат в 39-ото Народно събрание, мажоритарен собственик и управител на „Товарни превози 1“ АД. От 30 години е в транспортния сектор. Фирмата му е с над 80 служители, превозва товари за „Лукойл Нефтохим Бургас“, работи и на международния пазар. Оттеглил се е от зърнотоварите, защото там от години се налага порочна схема на престъпно претоварване – конкуренцията е нелоялна,  превозвачите стават все по-алчни. Потърсихме Дуганов във връзка с тежката катастрофа в Айтос, която отне живота на две деца на 6 и 9 години, на 33--годишния им баща, а 17-годишен ученик е в кома.

- Г-н Дуганов, транспортната ви база е на стратегическо място в града, покрай Вас минава голяма част от трафика на зърно към пристанищата. Какво виждате?

- Претоварени автомобили, и то с просто око. От алчност. Всички гондоли (камион с ремарке) по пътищата, се движат с 55-60 кубика бруто. Пшеницата, рапицата и царевицата са с тегло от 0,85 до 1 тона. Т.е. – един кубик е почти един тон. Допустимата норма в България по закон е бруто 40 тона, става въпрос за товара плюс композицията.  Два автомобила превозват на практика товар за три. Има колеги, които возят 40-45 тона нето. Тежестта на празния камион е 15-16 тона. Това е огромно претоварване.

- Какви изводи си правите за камиона, катастрофирал в Айтос на 13 септември вечерта?

- 100 % съм убеден, че е бил претоварен. Цяла България знае за айтоския наклон, който е между 8 и 10%. Спирачната система не може да издържи 55-60 тона при подобна стръмнина. Инцидентът е неизбежен, защото става въпрос за доста километри – поне 5-6 км. Спирачките загряват, не са изчислени за тази товароносимост. Още преди Айтос те вече са загрели и при влезане в града отказват и не могат да се ползват. Този инцидент, както и миналогодишният на 11 септември, когато пострадаха шестима с 12 помлени леки коли, млада жена изгоря, а друга - бременна, бе пратена в реанимация, можеше да бъдат предотвратени, ако се извършваше качествен контрол.

- В Айтос хората са категорични, че не са виждали жив инспектор на ДАИ в района от години?

- В ДАИ имат едва 4-ма инспектори, които нищо не могат да направят. Но не само Айтос е така. Вижте съсипания път за Средец, ремонтиран основно преди 6-7 години, вижте и ул.“Крайезерна“ в Бургас. Само за 4 години експлоатация вече е разбита – има огромни коловози, защото масово се карат претоварени камиони. Най-големите нарушители са зърновози и камиони от каменните кариери, които правят  брутални нарушения.

- Кой има интерес да обезкърви ДАИ? Недопустимо е да останат с четирима инспектори за Бургаска област?

- Големите транспортни фирми. Сега, например,  започва кампанията за доставка на сол. Не съм видял да возят по-малко от 42-43 тона нето. Една нормална гондола от 30-35 кубика е най-оптималният вариант, но не се ползва. В България на пътищата са основно 60-кубиковите гондоли. Ако направите една справка, ще установите, че в страната ни има най-много от тези тежкотоварни гондоли от всички европейски държави. Това какво ви говори? Че тук няма контрол и всеки прави каквото си иска.

- С колко процента се увеличава печалбата заради тази алчност на превозвачите да пускат камионите силно претоварени?

- Това, което постигат с два камиона, по норматив трябва да е с три. Т.е.  30 % по-голяма печалба, което създава и порочна практика за целия сектор. Никой не мисли за амортизацията на пътищата и за опасностите, които се създават. Всеки гледа веднага да вземе някакви пари.

- Какво трябва да се направи, за да се спре тази порочна практика?

- Миналата година, след като стана катастрофата на 500 метра по-надолу, пак в Айтос, предложих да се сложат кантари на входовете на трите пристанища, работещи със зърно. Всеки един от тях струва по 15-20 хил.евро и смея да твърдя, че те ще решат кардинално проблема. Никой няма да тръгне претоварен, защото ще знае, че на кантара ще се установи нарушението му и ще бъде глобен. В Турция, която в това отношение беше светлинни години назад, сега никой не си позволява да кара претоварен. Има кантари на много места, отбиват и налагат глоба.

- Не са ли необходими и законодателни промени?

- Разбира се, че са необходими. Трябват по-рестриктивни мерки. Например до 45 тона бруто да има по-висока глоба, а над 45 тона – сваляне на номерата на камиона за три месеца. Да видим кой тогава ще нарушава закона.

- Колко процента от камионите карат, според вас, претоварени?

- Над 90 %. Като виждам на какви тарифи возят, ако не претоварят, няма да им бъде изгодно. Призовах колегите да седнем и да се разберем, да сложим край на тази порочна практика, но подкрепа не получих. Товарният транспорт е един от секторите, които формират съществена част от смъртността на пътя. Нужна е ясна и целенасочена политика. Чудя се какво се случва и с тол системата. Под техните съоръжения, които всички виждаме на пътищата, уж имаше датчици, които трябваше да отчитат претоварените камиони. Но или те не работят, или данните се отчитат само за сведение, което е абсурдно.

- Защо в Европа никой не претоварва?

- Заради контрола. Имам 20 автомобила, които работят в Европа, и там никой не си и помисля да претоварва. Допустими са бруто до 40 тона и всички се съобразяват.

- Колко тона претегля кантарът при входа на най-голямото ни пристанищет?  

- До 60 тона. Ние имаме кантар до 80 тона. Имал съм случаи, в които от пристанището е излизал камион, за да се претегли при мен, защото там не го хваща кантарът. И тези камиони минават през пътната мрежа на цяла България, няма кой да ги контролира. Аз бях дал моя собствен кантар безвъзмездно на КАТ и ДАИ да го ползват за контрол, но никой в тези държавни контролни инстанции нямаше интерес и преди две години го затворих.


В категории: Животът


Очите им светнаха
Очите им светнаха 24/03/2025, Понеделник 19:00 0
Флагман.БГ Закопа ги Закопа ги 24/03/2025, Понеделник 18:48 0
Отряза Капките
Отряза Капките 24/03/2025, Понеделник 18:00 0
20
Коментара по темата
20.
Анонимен
16.01.2022 11:16:19
0
0
Трябва да се свържат кантатите на пристанище с Пътна инфраструктура, Пристанищна инфраструктура, Митница и Агенция по приходите.
19.
Недялко
18.09.2021 10:38:47
0
0
Най - много "лайк" имат коментари с негативно отношение към Илчо Доганов
Флагман даже трият по откровените коментари
18.
*********
17.09.2021 08:57:33
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
17.
:)
16.09.2021 18:39:48
1
6
Зърновозите ли? По-добре да кажат как се вози газта от Лукойл и при какви условия, въпросна на време е да гръмне, някоя цистерна или бензиностанция.
16.
Така е
16.09.2021 18:14:23
0
4
Прав е човека. Всичко е точно така. Само не разбирам защо Държавата не работи. Бойко защо така изпростя, алчен гуз, 12 години имаше , в очите те гледахме.. 240 нещастници измитйте се да няма война! Гласувайте с “Не подкрепям никого”! 100% избирателна активност с този резултат да ги изпотих още малко!
15.
do 13
16.09.2021 16:49:41
0
4
аве хомо...откога чичките станаха жени.????.....да та ева в неграмотника...
14.
Ot bugarite
16.09.2021 14:26:48
5
4
Po kradlivo pleme nqma
13.
Хомофоб
16.09.2021 13:46:27
4
28
Нагла чичка, но това което казва е истина. Да се вземе справка от кантара на трите пристанища в Бургас. Всеки камион е записан с колко тона влиза и изсипва. То малоумен да си стига искаш ще намериш много.
12.
БУРГАС
16.09.2021 12:58:28
1
32
Оооооо,от къде изпълзя бе Илчо,акъл да даваш. Забравяш как грабеше по царско време . Как заграбихте не законно земята на Христо Фотев 20 и до днес нямате акт 16. Хищник си ти ,но ще се намери ловеца.
11.
Gt
16.09.2021 12:25:08
1
10
то и за това няма пътища
10.
Поредният измамник
16.09.2021 12:08:16
4
77
Този е измамник.
Ходих във фирмата му за работа.
Заплащането беше 1500лв.
Дадоха ми договор за 600лв.
След като го прочетох и им казах че искам да ме осигуряват на 1500лв. Ми се изсмяха и ми казаха да си ходя и ми казаха че аз губя сладката работа и имало стотици хора на опашката за тази позиция "шофьор на тежкотоварен автомобил"....
Прави са загубих карам вече втора година в Германия взимам и се осигурявам на 2500 евро !

Хакам им го на такива измамници които искат да те вържат като куче !!
9.
гражданин...,..
16.09.2021 12:02:12
0
26
АЗ се чудя ДАИ задействало ли се е? Проверяват ли се нон стоп камионите на тази фирма? Кой, къде, колко....? Или всичко пак ще е за 3 дни и толкова....
8.
Дон кихот
16.09.2021 11:46:56
1
54
Бат Илчо - света вода ненапита!!! Винаги честен, през живота си един човек не е излъгал и завлякъл....
7.
Селянин
16.09.2021 11:45:37
1
60
Тоя не е добър човек, но всичко което е казва е вярно.
6.
Шофьор
16.09.2021 11:35:48
1
36
Преди време имаше табели препоръчващи да не се изключва от скорост и отбивки от пътя където да навлезеш ако спирачките не се задействат и вероятно все още е така. Опитния шофьор се съобразява с тези неща
5.
Дуган
16.09.2021 11:32:23
0
56
И ти не си цвете за мирисане. В колко схеми си забъркан и колло хора си завлякал не е истина. Големия моралист и спец по законите.
4.
Педал мръсен
16.09.2021 11:30:36
0
54
На колко хора имаш да даваш заплати за затвора си боклук в ада дагориш
3.
9/11
16.09.2021 11:28:50
0
21
Значи и миналата година е имало жертвоприношение на знаменитата дата. Мръсници!
2.
*********
16.09.2021 11:28:19
3
21
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
1.
дааааа
16.09.2021 11:24:59
0
46
Може да видите ДАИ КАК СИ ТЕГЛЯТ САМО ТУРСКИ ТИРОВЕ ЗАЩОТО ПОЛУЧАВАТ ЕВРО ОТ ТЯХ.Това е винаги на входа на Карнобат от Сливен.До тях се залепиха и ТОЛ системата чакат като хиени жертвите си
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Има пари в бюджета за 50 км магистрали, изчисли инж. Йордан Вълчев и каза кога ще има аутобан от София до Варна  Закопа ги Закопа ги Косара с любопитни думи за новия ерген и "старите пушки" в предаването След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ Ето какво решиха от ММС Отряза Капките Отряза Капките Въпреки че в шоуто за звездни имитации Рачков и Геро отправиха официална покана към своя колега да застане до тях на грандиозния финал на стадион „Васил Левски“ Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Съдебно-техническа експертиза сочи летните жеги като основен фактор за трагедията в склада за пиротехника Проекти за над 1 млрд. лв. отпадат от ПВУ Проекти за над 1 млрд. лв. отпадат от ПВУ Няма време, няма напредък – някои инвестиции се спасяват с алтернативно финансиране Земетресение разлюля област в България Земетресение разлюля област в България Епицентърът на труса е бил на 12 км на юг от град Шабла в област Добрич и на 429 км от София Отиде в гората за гъби, но откри нещо ужасно Отиде в гората за гъби, но откри нещо ужасно Мъж попадна на човешки череп край Велико Търново – полицията започна разследване И тя го заряза И тя го заряза Щерката на Ванко 1 скъса с Благо Джизъса, изтри общите им снимки от социалните мрежи   Спипаха бизнесдамата Поля, надрусана зад волана на Аудито й Спипаха бизнесдамата Поля, надрусана зад волана на Аудито й Жената е била задържана за срок до 24 часа, а колата й се озова в автопарка на ОДМВР-Бургас
Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир От 21 март всеки ентусиаст на възраст над 18 години, който иска да се предизвика и да промени живота си драстично, а може би завинаги, иска да стане част от голямото семейство на „Фермата“ и да изживее едно незабравимо приключение, може да се запише за кастинг на fermata.btv.bg до 30 април Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Олег Гордиевски е бивш офицер на КГБ и е предавал тайни на Великобритания Имамоглу официално беше обявен за кандидат-президент на НРП Имамоглу официално беше обявен за кандидат-президент на НРП Според лидера на партията очертаващата се картина прави предсрочните избори неизбежни Скандал тресе Украйна! Усик стана доктор по философия с преписване Скандал тресе Украйна! Усик стана доктор по философия с преписване Световният шампион по бокс защити дисертация, но научните среди го обвиниха в кражба на чужд труд Заключени в университет студенти скачат през прозорците, за да се включат в протестите в Истанбул (ВИДЕО) Заключени в университет студенти скачат през прозорците, за да се включат в протестите в Истанбул (ВИДЕО) Арестът на Екрем Имамоглу доведе до масови безредици Коя зодия винаги забива нож в гърба Коя зодия винаги забива нож в гърба Вижте кои са най-подмолните  Почина много богат предприемач Почина много богат предприемач Бизнесменът почина след продължително боледуване От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати Киев иска достоен и траен мир Огромно напрежение в Турция Огромно напрежение в Турция Масовите протести в защита на Екрем Имамоглу продължават, Ердоган обвини опозицията в тероризъм Възстановяват групата на МЕЧ Възстановяват групата на МЕЧ В национален ефир Василев отправи ултиматум, че ако в сряда парламентарната група на МЕЧ не бъде възстановена, “Киселова повече никога няма да седне като председател”
Делян Пеевски Делян Пеевски Няма да допусна България да се превърне в държавата на абсурдите Виц на деня Виц на деня Двама канибали вечерят.
Единият казва:
- Мразя тъща си!
Другият.
- Нищо, нищо... яж само гарнитурата!
Виц на деня Виц на деня - Комшу, къде е жена ти, не се е мяркала доста време!?!
- А, напусна ме... запознала се с някакъв в интернет!
- Еее, лоша работа...!
- Еми, аз съм си виновен. Можеше да пусна интернет вкъщи още преди пет години!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук "При нас клиента винаги е прав"
чичо Манчо - шофьор на маршрутка.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори