Румен Радев и служебни министри се ангажирали с проекта за карголетището в Равнец
Поискахме проектът да бъде включен в Националния план за възстановяване и устойчивост, се казва в изявление до медиите
Бургас скоро може да разполага с второ градско летище, съобщи Константин Бачийски, който заедно със своя юридически и икономически екип изготви необходимата документация за лицензирането на летище Равнец.
Ако летището бъде лицензирано възможно най-скоро, то ще покачи значително рейтинга и на новата индустриална зона „Равнец“, давайки ѝ шанс да влезе в списъка на инвестиционните дестинации у нас, където все още не успява да се класира пред Пловдив, София, и дори общата Ямбол/Сливен.
Планът на Бачийски е авиобазата в Равнец да се развие до летище за карго полети, свързващо трафика на товари в целия свят. През последните пет години той влага сериозен личен капитал и време, за да изготви и представи идейния проект пред крупни инвеститори, участвайки в най-големите световни форуми в Азия, Европа и Русия. До момента проектът е получил висока оценка отвън, се казва в изявление до медиите от офиса на Бачийски.
„Не разчитаме само на чуждестранните инвеститори, а като алтернатива за развитието и финансирането, сме поискали проектът да бъде включен в Националния план за възстановяване и устойчивост. Моята визитка винаги са били действията ми. Видях как една прекрасна възможност за реално развитие на региона ни е на път да се превърне в зелени площи, вместо да се превърне в работещо летище. Вложих всичките си усилия в тази посока. Вярвам, че работата ми в полза на обществения интерес има смисъл. Ако проектът не се реализира, загубите ще са само за моя сметка, но в противен случай – ползите ще са за цяла България“, каза Константин Бачийски.
През 2019 той обяви публично свой план за развитие на потъналата в разруха авиобаза. Тогава предложи да се извърши трансформиране на бившето военно летище в индустриална зона със статут на Свободна безмитна зона с възможност за обслужване на „карго“ товари.
Малко по-късно Община Бургас обяви намерение да заличи изцяло функционирането на двете писти на летището.
С подписка, организирана от Константин Бачийски, в която се включиха над 3000 бургазлии с искане пистите да бъдат съхранени, Общинската администрация беше принудена да отстъпи и да оттегли своя проект.
„Още тогава обявих, че не искам да имам монопол върху идеята за проекта в Равнец, защото тя е толкова обществено значима, че реализирането й може да превърне Бургас във финансов, икономически и търговски център“, сподели Бачийски.
Той не скри радостта си от това, че със стъпки в тази посока вече се е ангажирал държавният глава Румен Радев, както и министри от служебния кабинет.
Едно от последните ключови условия, за да бъдат изпълнени изискванията за създаване на международно летище, е изграждането на ограда около авиобазата, за да се осигури безопасността на летищния комплекс и да се отстрани възможността за неоторизиран достъп на хора, животни и машини до пистите.
Тъй като терените на старата авиобаза вече имат статут на общинска собственост, разходите по изграждането на оградата трябва да бъдат осигурени от Община Бургас.
Кой ти говори че ще превозвали нещо за София, Ще превозват до всички товарни гари в България и обратно.
Ще превозват каквото е нужно. Въздушния транспотр е скъп и повярвай 40 мин със товарен самолет, като стойност струват повече от 4 часа с влак. Но вече има достатъчно хора, които могат да си плащат превоз на стоки със самолет.
Светът се преобръща от тази корона, нещата стават с доставки, а който иска по-бърза доставка ще си плаща.
На 6 км по права линия от евентуалното бъдещо летище е ЖП линията покрай нефозавода, Колко му е да построят 6-7км ЖП линии и да свържат карго летището с цяла България чрез най евтиния транспорт- ЖП.
Посочват ти орентировъчно къде мислят да правят товарно летище и идустриален парк.