×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

И сега полицаи контролират бизнеса с крадени коли


02 Март 2011, Сряда, 18:35 ч.
Автор: Галя ИЛИЕВА
Източник: Видео Добромир ДОСКАЧАРОВ

Чуйте кои са новите участници в схемата, новите техники за обезвреждане на алармата и пласирането на плячката

Екип на besove.com тръгна по следите на автомафията. Защо бизнесът с откупи на луксозни коли процъфтява и защо цената на един такъв „откупен”автомобил може да надвиши цената дори на човешкия живот? Какви са схемите за измами и кой го покровителства и още много неизвестни факти за знаковите крадци от последните двайсет години. Как действат поморийските автоджамбази?

М. Г. е един от известните автокрадци, той склони да ни разкажекак са организирани автокражбите в България от 90-те години до днес, какви са схемите, сътрудничеството с полицията, методите за кражба. М.Г. е на 44-години, в момента  има частен бизнес. Срещу него обаче се води дело, по което скоро трябва да излезе присъда. Срещата ни се състоя на паркинга пред МОЛ-а в Бургас. По време на разговора, мъжът е с качулката на главата, за да не бъде разпознат от видеозаписа. В предварителния ни разговор назова имена на автоджамбази и описа в детайли цялата схема, но предупреди, че пред камерата ще говори само това, което той сметне за необходимо и без повече "пазърлъци" от наша страна.

М.Г. казва, че полицията познава добре тарторите на автогрупитеи дори работи съвместно с тях. На полицаите се плаща за да "контролират" обстановката. И засега най-известни в Бургаско остават имената на поморийската бригада - Антон Илиев, Емил Липчев, Костадин Костадинов, Краля, Гъмето, Лъва, Митко Лудия и др. Те се ползват с авторитет сред крадцитеи имат много връзки и контакти и с органите на реда, твърди М.Г. Той прави първия си "удар" през 89 година. В схемата го въвличат двама негови "приятели" от Поморие. Обекта е "Лада" седмица, паркирана зад блок 1 в комплекс "Славейков". Единияте шофьор, другиятсе занимава с обезвреждането и запалването, а третияправи "отцепка" - следи дали в района няма полицейски автомобили. От продажбата на "Лада"-та на части прибират 3 000 лв. Тогава соцвозилото е струвало 5 -6 000 лв, било много търсено и се е равнявало на S-класа. "Още нямаше западни. Като навлезнаха западните, крадците се усъвършенстваха и върху тях. Най-често се крадяха с „правени“ключове. Изкъртва се патронът на вратата или на багажника и по него се изработва ключ, дубликат на истинския. С този ключ отваряш колата, палиш я и си я откарваш. После я продаваш на някой цяла или на части. Западните коли по-рядко се разглобяваха и разпродаваха на части, защото вече се крадеше по-далновидно", разказва М.Г.

През 90-те години най-изгодно беше колата да се открадне, да й се направи фалшив регистрационен талон, все едно е редовна и да се застрахова. След това или я продаваш на някой като крадена, или я разглобяваш на части, или я изнасяш в чужбина, най-често в Русия, и я продаваш там. В Русия я закарваш с българските номера и документи. На излизане от България плащаш на митничар, за да не запише, че колата е напуснала страната. В Русия новите собственици я пререгистрират като внесена от България , без да знаят за какво става въпрос, и започват да се возят на нея напълно законно. По онова време властите в Русия нямаше как да разберат дали талонът е истински или фалшив, защото компютрите им нямаха връзка с българските. Схемата действаше успешно години наред, защото рискът беше нищожен. Единственият случай, при който в България може да се разбере, че същата крадена кола е изнесена и продадена в Русия, е тя да се върне обратно в България и да се обяви за продажба. А шансът това да се случи е минимален.Като продадеш колата в Русия си взимаш ключовете и документите, с които си я застраховал, и се връщаш в България. Отиваш в полицията и я обявяваш за открадната. Минават няколко месеца, след което застрахователите ти я изплащат. По тази схема от една крадена кола се изкарват двойно повече пари от стойността на една напълно редовна и законна кола.Така се крадяха и препродаваха западните автомобили до 1995-1996 година.  Сега автокрадците си набавят техниката от специализирани сайтове, имат и връзки със заводите, които ги произвеждат. Помагат си, ако нямат техника за отваряне на БМВ X6 например. Дават го под наем или искат услуга. Понякога им помагат и ключари, които вадят ключове като услужливо не задават въпроси и не алармират в МВР

За да се открадне една по-съвременна кола, трябва да преодолеят четири защити – алармата, ключалката, контактния ключ и чипа, който се намира в оригиналния ключ. В зависимост от автоалармата, тя се отстранява със специален декодер, който й записва честотите. Отключването на колата се прави с меча лапа, която е метален инструмент от специална стомана.Вкарваш го в бравата, завърташ го с “рамо”и той кърти всичко вътре в ключалката. С меча лапа се разбива и контактният ключ. Същото може да се направи и с друг специален инструмент - т. нар “тирбушон”, който направо изтръгва ключалката навън и освобождава кормилото.

Ако колата е много нова и нямаш необходимата техника да я запалиш, обезвреждаш алармата, освобождаваш й кормилото и с помощта на въже я изтегляш, или с друга кола я избутваш отзад броня в броня до безопасно място.

За целта крадеш друга кола и я теглиш (или буташ) с крадена кола, защото подгонят ли те, може да се наложи да зарежеш колите и дабягаш, а не е добре да оставиш собствената си кола насред пътя, вързана за крадената–много лесно ще те хванат. Когато откраднатата кола се тегли с въже и те под гонят куките, предната кола дава газ, а задната натиска спирачките, въжето се скъсва и единият със сигурност успява да избяга с колата, а другият–евентуалнопеша. Дори и единия да го хванат, другият е добре да избяга, защото после може да отиде, да му наеме адвокат, да му плати гаранцията или в най-лошия  случай да се  грижи за семейството му, докато той излезе.

Мисли се за тези неща, когато излизаш на улицата. Щом си тръгнал да крадеш коли, очакваш и най-лошото – да те бият, да стрелят по теб, да те арестуват, да те съдят, да те убият.Не се мисли само за най-добрия вариант - в който взимаш 5 коли, изкарваш 30 000 лева и т.н.

В годините на прехода се наложиха силовите застрахователни компании. Те започнаха да поставят обозначителни стикери по стъклата. Никой вече не смееше да пипа коли с тези стикери, защото ако разберат, че си откраднал кола с лепенка, те потрошават от бой. Така принудиха хората да застраховат колите си в определени компании – от една страна, тези коли никой не ги пипаше, а от друга - ако не си застраховаш колата при тях, веднага ти я крадат. За което си плащаш откуп и пак се принуждаваш да си я застраховаш при тях. Постепенно всички крадци на коли започнаха да работят за застрахователните компании. Това е в сила и до днес.

По цялата верига пари взимат – крадците, ключарите, алармаджиите, компютърните специалисти, които могат да запалят колата, тези, които произвеждат табелките и стикерите, този, който пренабива номерата на колата. Ако колата трябва да се пребоядиса в друг цвят, съответстващ на регистрацията, пари взима и бояджията. Отделно се плаща за регистрационната бланка и да ти я попълни правилния човек. Той има необходимата информация за всички кодове, които се попълват за различните автомобили в документите, така че всичко да изглежда като 100% истинско. Много е важно да не стане грешка, защото в номера на шасито всички букви и цифри означават определено нещо – заводът производител на колата, годината на производство, държавата, мощността на двигателя, оригиналния цвят на колата. По тази причина се променят само част от последните 6 цифри.

Номерът на шасито на колата е като ЕГН-то на човека, само че е със 17 символа. Много хора се чудят как този, на когото плащаш да ти свърши работа, го променя в документите, след като в КАТ, при въвеждането на информацията в компютрите, служителят може да попадне на друг автомобил, регистриран със същия номер на шаси като измисления от твоя човек. Може и да се окаже, че кола със същия номер на шаси е пусната за издирване. По принцип шансът за такива съвпадения е минимален - нещо като да удариш шестица от тотото. За всеки случай обаче може и това да се провери предварително – дали някой издирван или съществуващ автомобил вече не е “заел“желания от теб номер на шаси. Плащаш си в КАТ и готово.

С влизането на България в ЕС, с отварянето на границите и отпадането на митата, автомобилите, които трябва да се обслужат, станаха много повече. Назначиха 10 пъти повече хора, които да проверяват колите. Ако преди, за да свършиш работа, трябваше да минеш през трима човека, сега трябва да минеш примерно през 30. На всички по веригата, ако трябва да плащаш, къде ще му излезе краят? А и като разберат толкова много хора за какво става въпрос, едва ли не си пускаш обява, че автомобилът ти е краден. Затова се обмислят други варианти…




В категории: Крими , Бургас


6
Коментара
Флагман.БГ Бишва любима на Гришо яхна... Бишва любима на Гришо яхна... 26/01/2025, Неделя 22:00 1
Огромен протест в Гърция
Огромен протест в Гърция 26/01/2025, Неделя 21:00 0
Отново показа класа
Отново показа класа 26/01/2025, Неделя 20:03 0
Флагман.БГ Много е щастлива Много е щастлива 26/01/2025, Неделя 19:31 2
Флагман.БГ Обра точките на 57 години Обра точките на 57 години 26/01/2025, Неделя 19:00 0
Флагман.БГ Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата 26/01/2025, Неделя 18:31 1
6
Коментара по темата
6.
yslicc
15.03.2012 19:04:14
0
0
sPgL8s , [url=http://bkcxegxmrpos.com/]bkcxegxmrpos[/url], [link=http://teetrlserhxf.com/]teetrlserhxf[/link], http://kwozoufvyuwn.com/
5.
jbinql
12.03.2012 03:25:16
0
0
v3RCV6 <a href="http://jwcmknomqbhu.com/">jwcmknomqbhu</a>
4.
azzkfxryqj
09.03.2012 12:10:43
0
0
XvQqQ3 <a href="http://lgddwjksznch.com/">lgddwjksznch</a>
3.
Puru
05.03.2012 22:27:06
0
0
Now I know who the barniy one is, I'll keep looking for your posts.
2.
jaja
05.03.2011 02:59:50
1
3
мьтериала е интересен. оправете изреченията в текста,където думите са сляти и нищо не се разбира.
1.
melanj
04.03.2011 22:52:43
1
3
mnogo,ama mnogo istina ima v tova koeto se govori!!!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Това не са първите, а поредните гальовни животни, алармира Мартина Динева Скандалът в борбата не стихва Скандалът в борбата не стихва "Затриваме децата, а федерацията се интересува само от чужденците", твърди олимпийският шампион Георги Мърков Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Джип „Мерцедес“ е паркирал безобразно в зелените площи до блок 42 в ж.к.“Възраждане“ Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Държавата е подготвила механизъм, който да предотврати сериозен финансов натиск върху българските домакинства Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Новият министър лансира старата идея  Много е щастлива Много е щастлива Известна певица се радва на лични и професионални успехи Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бързото развитие на Бургас откъм публична, здравна, образователна и социална инфраструктура, води до сериозен интерес и реално пазарът е в невиждан подем Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Трябваха ни секунди, за да отидем в задната кабина. Клекнахме ли, не знам вече, прегърнахме се и чакахме удара, сподели Пламен Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Севим Али и Ешереф Ешереф вече са подали питане към социалния министър, а кметът усилено търси нови инвеститори  Баща му съобщи отлична новина Баща му съобщи отлична новина Везенков-младши и Коди ще играят за България във важни мачове
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Получи подкрепата на 87 % от избирателите, според екзитпола Огромен протест в Гърция Огромен протест в Гърция Съседите търсят справедливост след влакова катастрофа Русия съобщи, че е завладяла... Русия съобщи, че е завладяла... Още едно село в Донецка област Пуснете учениците във ваканция Пуснете учениците във ваканция Това е призивът на педиатър Отново показа класа Отново показа класа Попов с престижно класиране Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Божидар Колев е съсобственик на "Технополис" и "Практикер" Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата Пусна снимки по бански от Тайланд, влюбените емотикони не закъсняха Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколение Z включва хора, родени между 1997 и 2012 г. Лукашенко с интересна фраза Лукашенко с интересна фраза Той счита, че Беларус се радва на сериозна демокрация Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Изобретението предизвика интерес и множество коментари в социалните мрежи
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори