×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • От днес настъпват промени в маршрута на автобусна линия №6
  • Ден на траур в Турция, жертвите на пожара в хотела станаха 76
  • Тръмп налага мита на ЕС, облага стоките от Китай с 10% от 1 февруари
  • Словашкият премиер Фицо се размина с вот на доверие
  • Вече 22 щата обжалват указа на Тръмп, ограничаващ правото на американско гражданство по рождение
  • Япония търси бърза среща на премиера Ишиба с президента на САЩ Доналд Тръмп
  • Франция издаде заповед за арест на Башар Асад
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море


Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море
Автор на проекта от българска страна е арх. Николай Няголов, той разкри пред Флагман защо колегата му инж. Марко Таборели от Швейцария е приел да работят в екип
30 Юли 2021, Петък, 14:52 ч.
Автор: Катя КАСАБОВА

 Искам да пътувам до любимото си Южно Черноморие  бързо, удобно и безопасно, а след време да покажа на своите наследници в какво съм вложил знания, труд и сърце, казва арх.Няголов

 „Просперитетът на градовете винаги минава през развитието на инфраструктурата, а това може да се случи единствено, ако има лични ангажименти и отношение на някой от активните участници в проекта.“ Така нашият събеседник арх.Николай Няголов накратко обобщава идеята да даде от своите знания и опит на Бургас за ефективното „отпушване” на трафика в посока от Южното Черноморие към АМ „Тракия”, като обезопасява напълно движението на товарните коли. За реализацията на техническия проект той кани своя колега и приятел от Швейцария инж.Марко Таборели.  Името на швейцарския проектант в този генерален план за Бургас е достатъчен атестат за тежестта и мащабите – инж.Таборели е сред водещите европейски специалисти в областта на инфраструктурното строителство. 

Арх. Николай Няголов е бургазлия, завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарск, немски и холандски проектантски компании. 


-Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на мащабното инфраструктурно  съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“ в Бургас?

-Работата ми като архитект е свързана с много пътувания по обекти не само в България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове у нас, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и Северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в Централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка.

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето

Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

-Какви са  проблемите, които установихте на тези места?

-Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

-Какви са целите, които са поставени за решаване с този проект?

Пътната връзка бул. ”Т. Александров” и ул. ”Крайезерна”, автори на техническия проект инж. Марко Таборели (в дясно) и арх. Николай Няголов
Вижте детайли от проекта като увеличите изображението

-За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

-Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

-За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще е в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно приетото проектно решение е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

-Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

-Нищо на този свят не става случайно. Съдбата определя човешкото битие в една или друга посока, но  всеки избира своя път, по който да я извърви. Отдавна  съм напуснал Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, но аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво.В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на  проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме мотото „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

-Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

-Когато посещавам любимите си места по Южното Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце. Искрено стискам палци и ще работя активно, за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават!
 




Днес имен ден празнуват...
Днес имен ден празнуват... 22/01/2025, Сряда 08:40 0
бТВ го оставиха без пари
бТВ го оставиха без пари 22/01/2025, Сряда 08:30 0
Ето прогнозата за времето
Ето прогнозата за времето 22/01/2025, Сряда 07:30 0
Флагман.БГ Забравете за падане на визите от САЩ Забравете за падане на визите от САЩ 22/01/2025, Сряда 07:22 2
Флагман.БГ Силно земетресение до България Силно земетресение до България 22/01/2025, Сряда 07:10 0
Флагман.БГ Нов млад "лъв" е луд по нея? Нов млад "лъв" е луд по нея? 21/01/2025, Вторник 21:58 1
България Всички новини
Днес имен ден празнуват... Днес имен ден празнуват... Могат да почерпят всички казващи се Анастас бТВ го оставиха без пари бТВ го оставиха без пари Това не е първият случай, в който Кадиев отправя критики към шоуто, като само преди дни намекна, че предаването трябва да бъде свалено от ефир Ето прогнозата за времето Ето прогнозата за времето Облачността остава значителна, следобед започва разкъсване   Полицаи заклещиха черен Голф на бул.“Христо Ботев“ в Бургас Полицаи заклещиха черен Голф на бул.“Христо Ботев“ в Бургас Млад шофьор е употребил алкохол, показа теста с дрегер Силно земетресение до България Силно земетресение до България Сериозното природно бедствие се случи в Турция Разтърсващи подробности за ареста на шеф в СДВР Разтърсващи подробности за ареста на шеф в СДВР Твърди се, че Йотко Андреев е създал схема за прибиране на 400-600 лева от желаещи да останат в България Измамен пенсионер платил 50 000 лева за жилище, продадено от строителя Измамен пенсионер платил 50 000 лева за жилище, продадено от строителя Оказва се, че има още потърпевши Недялко видя ченгета в жк. "Меден рудник" и се притесни, защото ... Недялко видя ченгета в жк. "Меден рудник" и се притесни, защото ... 34-годишният бургазлия прекара нощта в ареста, спипаха го с пико и мара по улиците на най-големия жилищен комплекс по морето  Извънредно! Шеф от НСО пострада при катастрофа в София Извънредно! Шеф от НСО пострада при катастрофа в София  Сблъсъкът се е случил на пътния възел „Бояна“ и Околовръстен път Тежка атака по Стойчо Младенов Тежка атака по Стойчо Младенов Ето какво твърди бивш "червен" ръководител
Турция е в траур! Много деца починаха при фаталния пожар в Карталкая Турция е в траур! Много деца починаха при фаталния пожар в Карталкая Цяло семейство с 14 деца е загинало в огнения ужас Хванаха лодки за мигранти на ГКПП "Лесово", декларирани като дюшеци Хванаха лодки за мигранти на ГКПП "Лесово", декларирани като дюшеци Те са били скити в румънски камион, влизащ у нас от Турция Забравете за падане на визите от САЩ Забравете за падане на визите от САЩ За това сме виновни самите ние. Падането на визите за румънците беше резултат от добре организирана и целенасочена кампания на Румъния, коментира Керемедчиев Нов млад "лъв" е луд по нея? Нов млад "лъв" е луд по нея? Деми Мур е сексимвол на киното, пак я свързват с млад любим 76 са вече жертвите на пожара в турския курорт Карталкая 76 са вече жертвите на пожара в турския курорт Карталкая Ранените са 51 През 2019 тя бе елегантна първа дама, а сега налага волята си През 2019 тя бе елегантна първа дама, а сега налага волята си Сега вече Мелания е строга и решителна Дама до съпруга си, решителен и напорист лидер на "Революцията на здравия разум" Зелените ревнаха срещу Тръмп, тръбят за климатичен геноцид и вещаят катастрофални последици Зелените ревнаха срещу Тръмп, тръбят за климатичен геноцид и вещаят катастрофални последици  Има ли опасност от ускоряване на глобалното затопляне, след като САЩ напусна пак  Парижкото споразумение за климата Медведев с тежки думи за САЩ Медведев с тежки думи за САЩ Той наблегна върху партньорството между Русия и Китай Асен Генов: Тръмп слага край на розовия фашизъм и начало на кафявия, но бръкна в джоба на европейците Асен Генов: Тръмп слага край на розовия фашизъм и начало на кафявия, но бръкна в джоба на европейците Заедно с Тони Николов той коментира речта на новият US президент и коментара на френският военен министър, че тя е ритник в задника на Европа Каза "не" на руснаци Каза "не" на руснаци Погба не иска да играе в отбор от Русия
Милен КЕРЕМЕДЧИЕВ, анализатор Милен КЕРЕМЕДЧИЕВ, анализатор Визите за САЩ едва ли ще паднат при мандата на Тръмп Виц на деня Виц на деня След като почистих телефона си със спирт, той се включи сами поиска и мезе Виц на деня Виц на деня Нови коли карат само тези, които нямат пари да поддържат стари Статус във фейсбук Статус във фейсбук Не си истински българин, ако покрай спагетите болонезе не хапнеш и две филии хляб.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори