10% ръст при онлайн търговията, а как да опазим личните данни
След доставката бихме могли да пожелаем "да бъдем забравени"
Онлайн търговията отбеляза нов ръст от 10% през изминалата година, като продължава да привлича все повече потребители. За покупки през интернет обикновено се налага да предоставим свои лични данни, за да си регистрираме профил, да направим поръчка и да получим пратката, съобщиха в прессъобщение от Асоциация за Защита на Потребителите (НАЗП) и Комисията за защита на личните данни.
Това обаче представлява своеобразна електронна идентификация. Най-често от нас се иска да посочим име и фамилия, адрес за контакт, телефонен номер и електронна поща.
Разбира се, няма как да избегнем тези изисквания, но е важно преди това да се убедим, че данните ни ще бъдат защитени. Друго важно нещо е да имаме предвид, че след доставката бихме могли да пожелаем „да бъдем забравени“ или иначе казано – предоставените от нас лични данни да бъдат изтрити незабавно.