Защо пак пъплим между Бургас и Слънчев бряг въпреки новия широк път
Средната скорост си остава 60 км/ч. заради наслаганите в безумно количество ограничителни знаци и камери
Вижте какъв експеримент направи екипът на Флагман днес след поредица оплаквания на шофьори.
Абсурдни са ограниченията по отсчеката между бургаския кв. Сарафово и кръговото за обхода на Поморие. Вече няколко години се влудяват шофьорите, на които ежедневно се налага да пътуват по това трасе. Особено живущите в района от двете страни на четирилентовия участък. В дългия около 4 километра път са поставени многобройни знаци за ограничение на скоростта, които варират между 70 и 50 км/ч, при положение, че става въпрос за междуградски четирилентов път, където ограничението по принцип би следвало да е 90 км/ч.
Проблем е не само това, но и също толкова многобройните камери за видеонаблюдение, които ежедневно изпращат „честитки“ на дръзналите да нарушат абсурдните ограничения шофьори. Причината за поставянето на знаците има логика.
Около пътя в този участък освен жилища, има обработваеми земи, достъпът до които се осъществява от главния път. Така реално, за да се спази законът, при всяко „кръстовище“ има поставена табела за ограничение от 50 км/ч – за да могат да се включват към движението или да го напуснат.
„Какъв изобщо е смисълът на обхода на Поморие, след като докато достигнем до кръговото за него, спазвайки стриктно закона, трябват не по-малко от 15 минути, считано от бензиностанция "Лукойол" при изхода на град Бургас. Да не говорим, че половината знаци са прикрити от растителност, а глобите са солени“, жалват се пред Флагман.БГ шофьори. Те са категорични, че една от причините за абсурдните ограничения може наистина да е наличието на крайпътни ниви и обработваеми земи, но в такъв случаи, според тях, би било много по-логично там да се обособи локално движение, което да не затруднява големия трафик по главния път.
В същото време, се оказва, че самият обход към Поморие пък все още не узаконен от официалните институции и като такъв – това налага ограничение на скоростта до 70 км/ч при разрешени до 90 км/ч. Така реално неговото съществуване, което се очакваше да гарантира по-бързо и по-лесно придвижване от Бургас до Несебър и Слънчев бряг, се оказва излишно, тъй като не изпълнява основната си функция.
В действителност пътят между Бургас и курортния комплекс Слънчев бряг е дълъг около 31 километра с въвеждането на двата обхода – този на Поморие и този на Ахелой, докато по „стария път“ през Поморие, той е с дължина 30 км. Изминаването му и по двата маршрута отнема приблизително еднакво време – около 30 минути, което според простата аритметика означава по километър на минута или средна скорост 60 км/ч. За маршрута, преминаващ през обхода на Поморие обаче това съвсем не би трябвало да е средната скорост, тъй като не преминава през градове, а именно такава беше и неговата цел.
Флагман.БГ се свърза с Областно пътно управление-Бургас, за да зададе няколко въпроса по тази тема, откъдето ни препоръчаха да се обърнем към столичния Пресцентър на АПИ.
Ето на кои въпроси чакаме отговори в писмен вид от АПИ:
1. Какво налага поставянето на знаци, ограничаващи скоростта на движението до 50 км/ч и до 70 км/ч на път, който е междуградски? Става въпрос за участъка между кв. Сарафово и кръговото движение на обхода на Поморие?
1.1 При положение, че пътят е четирилентов и междуградски, където ограничението може да бъде до 90 км/ч, има ли планове да се разшири пътното платно така, че до нивите и жилищата около него да се стига с локална лента?
2. Относно обхода на Поморие, където ограничението за скоростта също е 70 км/ч при положение, че става въпрос отново за междуградски четирилентов път с две пътни платна. Получаваме спорадична информация, че отсечката все още не е официално приета и/или липсва АКТ 16. Това ли е причината да се налага ограничението и ако това е така, то кога се очаква пътят да бъде приет официално и какво ще е ограничението на скоростта тогава? И защо до кръговото за Ахелой ограниченията са на 70 км/ч.?
Очаквайте подробности!
Хубав ден, карайте разумно!
Не, некадърно, а престъпно!
Факта, че има отклонения, които са такива с години е основание да се проектира обществен път против Законите?
Подрекпям.
A кой боядисва пешеходните пътеки из Бургас? Нивото е много ниско и се трият след първите 3 медеца явно се пести от боята или не е качествена.
Също редно е лампите на главната улица да се чистят. Но го мързи да работят?
В отсечката между Сарафово и кръговото за Поморие освен земеделска земя има и почивна база, отклонение за м Лахана, а преди кръгово скоростта трябва дабъде намалена! Да продължим нататък: има отклонение за Поморие, Ахелой, земеделски земи, складови бази.
А Равда практически е и квартал на сл бряг! Искате ли още: преди 10 години, в отсечката между Сарафово и Поморие катастрофи! И в такава ситуация до сл бряг се стигаше не за 31 минути, а за 3 часа! Да не говорим за пътуването през Ахелой! Светофарите там бяха сложени на по-късен етап! Аз си спомням тази отсечка от 82 г!!! Дори и при сегашното ограничение е в пъти по-бързо!
Пътя бил некадърно проектиран?? Колко от вас помнят преди този път? Благодарете че го има! Препратка: пътувайте от Бургас до Варна в разгара на сезона и ще добиете представа какво беше!!!
Прочетете Закона, а също и Наредбите и ще разберете как ни крадат, и убиват по пътищата! Всички входно-изходни точки по това трасе са в разрез със Закона и Наредбите. Да не казвам, че на 90% от всички са проектирани престъпно.
Досега трябваше да има бърз влак до Слънчев Бряг и 8 лентов път.
Мислите като комплексари.
Украйна току що направи виза-free режим с Китай. Това са 500 милиона потенциални туристи и инвеститори там.