Спасяват пристанищата чрез концесия
04 Февруари 2011, Петък, 10:04 ч.
Автор: Петя ПЕХЛИВАНОВАИли транспортният министър
урежда близки фирми
По информация на транспортното ведмоство до два месеца ще приключи процедурата по концесията на бургаския порт. Тогава ще стане ясно коя фирма ще го стопанисва. Мярката се налага, заради занижения капацитет на новопостроения терминал 2А, за който бяха теглени 268лв. заем от Японска банка през 1998 год. Срокът на погасяване в частта за инфраструктура и оборудване е до 2028г., похарченото за консултантаски услуги ще се връща 10 – год. по – късно. След фалита на „Кремиковци” обаче капацитетът на работа на съоръжението за насипни товари е твърде занижен, коментират от външно министерство. Единствено частен инвеститор може да спаси морската ни врата към света. По предварителни прогнози, които се коментитар все повече в столицата именно към бургаския порт апетитите са големи. Иначе за концесия се готвят още родни жп. гари и летища.
Портът в Бургас реализира печалба от 1 млн. лв.през изминалата година. Според икономисти управлението на бургаското пристанище е добро. Особено след смяната на предишното ръководство, което допусна терминал 2А да работи три години без нужните документи от инспекцията по строителен контрол. Ако държавата си признава, че е лош стопанин,то има и други варианти, вместо бургаските ресурси да са в частни ръце.
Преди две години особено кометирана бе идеята пристанищата да бъдат стопанисвани от общините, а не от държавата. Инициативата дойде от самите кметове, а целта беше да се избегнат финансовите интереси и обръчите от фирми в София. А чрез децентрализация парите от местнтна инфраструктура и ресурси да остават в общинските хазни. И това се случи с пристанищата в Поморие, Царево и Ахтопол в края на мандата на тройната коалиция. Договорите за владение бяха подписани от тогавашния областен управител Любомир Панталеев и съответно кметовете на морските общини Петър Златанов, Петко Арнаудов и Бисер Колев. С този акт за пръв път у нас български общини придобиха безвъзмездно правото на собственост върху прилежащите им пристанища. Но и нито една друга морска община не успя да се пребори за това право. Сега отново въпросът е на дневен ред. Общините срещу държавата в битката за пристанищата. Или приоритет е нечий частен интерес по високите етажи.
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
Русия превзе още територия в Източна Украйна
ГДБОП разби организирана престъпна група
22/11/2024, Петък 21:20
2
Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк
22/11/2024, Петък 21:00
3
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата
22/11/2024, Петък 20:40
0
Залужни: Започна Третата световна война!
22/11/2024, Петък 20:20
5
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг
22/11/2024, Петък 20:00
0
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест
22/11/2024, Петък 19:30
2
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
8
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
1
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
7
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
5
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
1
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
4