Спасяват пристанищата чрез концесия
04 Февруари 2011, Петък, 10:04 ч.
Автор: Петя ПЕХЛИВАНОВАИли транспортният министър
урежда близки фирми
По информация на транспортното ведмоство до два месеца ще приключи процедурата по концесията на бургаския порт. Тогава ще стане ясно коя фирма ще го стопанисва. Мярката се налага, заради занижения капацитет на новопостроения терминал 2А, за който бяха теглени 268лв. заем от Японска банка през 1998 год. Срокът на погасяване в частта за инфраструктура и оборудване е до 2028г., похарченото за консултантаски услуги ще се връща 10 – год. по – късно. След фалита на „Кремиковци” обаче капацитетът на работа на съоръжението за насипни товари е твърде занижен, коментират от външно министерство. Единствено частен инвеститор може да спаси морската ни врата към света. По предварителни прогнози, които се коментитар все повече в столицата именно към бургаския порт апетитите са големи. Иначе за концесия се готвят още родни жп. гари и летища.
Портът в Бургас реализира печалба от 1 млн. лв.през изминалата година. Според икономисти управлението на бургаското пристанище е добро. Особено след смяната на предишното ръководство, което допусна терминал 2А да работи три години без нужните документи от инспекцията по строителен контрол. Ако държавата си признава, че е лош стопанин,то има и други варианти, вместо бургаските ресурси да са в частни ръце.
Преди две години особено кометирана бе идеята пристанищата да бъдат стопанисвани от общините, а не от държавата. Инициативата дойде от самите кметове, а целта беше да се избегнат финансовите интереси и обръчите от фирми в София. А чрез децентрализация парите от местнтна инфраструктура и ресурси да остават в общинските хазни. И това се случи с пристанищата в Поморие, Царево и Ахтопол в края на мандата на тройната коалиция. Договорите за владение бяха подписани от тогавашния областен управител Любомир Панталеев и съответно кметовете на морските общини Петър Златанов, Петко Арнаудов и Бисер Колев. С този акт за пръв път у нас български общини придобиха безвъзмездно правото на собственост върху прилежащите им пристанища. Но и нито една друга морска община не успя да се пребори за това право. Сега отново въпросът е на дневен ред. Общините срещу държавата в битката за пристанищата. Или приоритет е нечий частен интерес по високите етажи.
Министърът на туризма и кметът на Община Самоков обсъдиха възможностите за развитие на туризма в региона
Певица, възпяла Криско, игра в "Сделка или не"
Сподели, че от десетки месеци не е...
Заместник-министър Георгиева се срещна с испанския министър на индустрията и туризма Жорди Хереу
Тази стюардеса изчерви мрежата
Световна звезда към Кокала: Емиле...
24/01/2025, Петък 21:30
0
Сподели, че от десетки месеци не е...
24/01/2025, Петък 21:00
0
Певица, възпяла Криско, игра в "Сделка или не"
24/01/2025, Петък 20:30
2
Любовта им бе голяма, но...
24/01/2025, Петък 19:49
0
Свали с 30 години по-младо гадже
24/01/2025, Петък 19:20
1
Песимизъм на форума в Давос, шеф на корпорация зове за инвестиции в Европа
24/01/2025, Петък 19:18
2
Тази стюардеса изчерви мрежата
24/01/2025, Петък 18:49
2
Който от маскарад разбира, тук се спира! Само да внимава като пие бира...
24/01/2025, Петък 18:18
1
Песков: Путин е готов за разговор с Тръмп
24/01/2025, Петък 18:00
3
Една от най-големите музикални сензации от 90-те – групата C-Block идват в Поморие за Деня на любовта
24/01/2025, Петък 17:50
0
Мартин Копривленски срещу Факри Сабри “Самураят”на юбилейната галавечер MAX FIGHT 60
24/01/2025, Петък 17:40
0
Министърът на туризма и кметът на Община Самоков обсъдиха възможностите за развитие на туризма в региона
24/01/2025, Петък 17:30
0