Пътуваме с влак от Бургас до София с 200 км/ч още през 2023 г.
Очаква се близо 400-километровото трасе да се изминава за не повече от 3 часа и половина – близо два пъти по-бързо от сегашната продължителност на пътуването
Започва втората фаза на ремонта на железопътната линия Пловдив-Бургас – проект, който до 2 години се очаква да съкрати драстично пътя с влак от София до морето. Очакваните резултати след инвестицията на близо 222 млн.лв. са пътуването между столицата и Бургас да отнема не повече от 3 часа и половина, като пълната рехабилитация на трасето трябва да е готова до 2023 г. Това каза днес, по време на стартирането на проекта в Бургас инж. Красимир Папукчийски – генерален директор на НКЖИ. Той и служебният транспортен министър Георги Тодоров днес дадоха старт на проекта в Бургас.
На официлното събитие, което се проведе на жп гарата в града, присъстваха още кметът на Бургас Димитър Николов, областният управител проф. д.н. Мария Нейкова, както и представителят на фирмата изпълнител Теодосий Бояджиев, изпълнителният директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД и кметът на Созопол Тихомир Янакиев.
„Проектът, който се изпълнява с европейски средства, цели да се постигне оперативна съвместимост на жп мрежите в ЕС. Така безпрятствено ще се осигури международен железопътен превоз по европейските коридори, а това ще постави българския жп транспорт на много по-високо ниво“, каз служебният министър на транспорта Георги Тодоров. Той подчерта, че аналогични системи в страната ни вече съществуват. Такава била внедрена по трасето между Пловдив и турската граница, както и от Септември до Пловдив.
След приключване на проекта пък влаковите композизии, които пътуват между Бургас и София ще могат да развиват скорости от порядък на 160-200 км/ч, добави генералният директор на НКЖИ, който връчи разрешението за строеж на Теодосий Бояджиев.
„Още през 2023 г. бургазлии не само, че ще могат, но и ще искат да пътуват с влак между София и Бургас. Скоростта и удобството ще са значително по-големи дори от автомобилния превоз“, каза кметът Димитър Николов, който пожела успех в изпълнението на проекта и подчерта още веднъж важността на предстоящите в следващите 2 години рехабилитационни дейности.
Нали има и 7-8 спирки, значи намаляване, спиране, изчакване 2 минути, пак потегляне, ускоряване...
Е КАК ТОГАВА ЩЕ СЕ СТИГА ЗА 3.5 ЧАСА?