Диян Димов със страхотна новина: Бургас ще е домакин на мащабен форум на круизните компании
9 круизни кораба пък ще акостират на бургаското пристанище през тази година
Бургас ще бъде домакин на форум, на който участие ще вземат най-големите круизни компании в света. Събитието се очаква да бъде през месец септември и ще се проведе в Конгресния център, който бе открит официално днес. Новината съобщи изпълнителният директор на Пристанище Бургас Диян Димов.
Форумът е бил планиран за миналата година, но заради пандемията от коронавирус се е наложило да бъде отложен.
„За домакинството му кандидатствахме още през 2015 година и бяхме одобрени. Трябваше Надяваме се спадът на заболеваемостта да продължи и събитието да се проведе. Много круизни компании имат желание да посетят Бургас.
Пандемията увеличи интереса към плаванията. Имаме заявки към форума. Последно от компанията NCL – изпратихме им доста материали за Бургас и областта. Бяха удивени от развитието на региона“, каза Диян Димов.
9 компании пък са подали заявка за акостиране на пристанището в Бургас. Първият е трябвало да пристигне тук на 1 май, но плаването е отменено. Диян Димов се надява, че ситуацията около пандемията все пак ще се подобри и ще поне част от тях ще акостират тук.
„Бургас и регионът си заслужава да бъдат посетени. Искаме да им покажем туристическият ни потенциал. Надявам се, че ще се случи. Ако и форумът се проведе през септември, сезонът за нас ще е повече от успешен“, допълни изпълнителният директор на Пристанище Бургас.
инфо от 29.04.2021
Norwegian Cruise Line
All cruises have been cancelled through 31st August 2021 with the exception of Norwegian Bliss and Pride of America. Cruises onboard Norwegian Epic have been cancelled up to and including 1st September 2021 and cruises onboard Norwegian Pearl up to and including 7th November 2021.
От 2015 насам идваха MSC и кой ли още не,подписваха някакви меморандума с румънците и турците а резултати никакви.За да тръгнат пасажерските терминали първо трябва да се развият пътническите и ро-ро съобщенията със страните от Черноморската икономическа организация-поне в активният туристически сезон да има линии до Истанбул,Сочи,Констанца,Одеса.Не на последно място са вътрешните линии-има терминал Магазия 1 а на практика каботаж няма.Линии с Варна,Несебър,Поморие,Сарафово,Бургас и Бургас-Созопол имат потенциал в туристическият сезон,истинските бургазлии помнят кометите и хидробусите. Когато Бургас стане известна дестинация в Черноморският регион,тогава ще дойде и интерес от външни контрагенти.Иначе всичко е бош лаф и Димов ще продължава да пита за поповата къща пък те в селото няма да го пуснат.
Пък с тази пандемия и реалната заплаха от бойни действия в Черно Море стават още по-трудни нещата.
Всеки нормален и трезво мислещ човек бих се засмял ма подобна глупост че това било криза световна и затова нямало кораби.
Ковида е от миналата година март.
Аз не съм видял туристи и круизи от поне 4 години.
Нормално е, да си платиш круиз за да акустира в Бургас и да отидеш на шопинг в мол Галерия ("най добрия мол в България")
Не благодаря.
Хубав ден
Весели празници
Първо Ковид пандемията удари силно по морските и речните круизи през цялата 2020 и не се знае как ще протече 2021.Много държави все още са забранили достъп до териториалните води на круизните кораби-пример Австралия и Сингапур (това са топ дестинации). Компаниите си оптимизирана разходите и преструктурираха флотове те си-много от корабите им са лейд-ъп, по старите ги пратиха за скрап. Прогнозите са че секторът ще се възстанови до нива от 2019 най-рано 2023, след като и когато премине световната финансова рецесия.
Второ-България продължава да бъде страна с изключително нисък % на ваксинирани. Това важи и за пристанищните служби и работници, което е прави рискова дестинация.
Трето геополитическата ситуация в Черно Море. РФ и Украйна бяха буквално пред война преди няколко дни, и нищо не се е разминало. Планирани са и мащабни учения на НАТО включително военно-морски, а също и такива от страна на РФ.
РФ затвори Керченският пролив и Азовско море.
Така че Черно Море си остава прифронтова зона. Плюс това хибридната война за газово-нефтените залежи м/у Турция и Гърция върви с пълна сила. районът меко казано не от най-атрактивните за индустрията.
Каквито Пристанището и Летището-такъв и града. Само наркомани и Изидор и по улиците. ЗАКРИВАЙ!
да те светна още, че в ЕС и САЩ освен солени глоби има и затвор за корабособственици, които си пращат корабите на субстандартни режища.
Режище в Алиага съществува защото Турция има металургия-черна и цветна. (ако ти е известно скрапа се добавя в балванките) А има защото имат корабостроителници, автором, авио заводи и военно-промишлен комплекс които изнасят активно продукция в цяла Африка и Азия. Няма да споменавам и инвестиционното им строителство - пристанища, хидротехнически съоръжения, мостове, летища и т. Н. Например Новото международно летище в Истанбул още се разраства и строи-бедна ти е фантазията колко конструктивна стомана отива натам.
Така че ако мислиш че Турция е третият свят, си се объркал много-ти си третият свят понеже даже кибрит и сапун не можеш да произведе!
Други италиански,израелски и сащ корабо собственици обмислят да режат корабите си в Агим ага с оглед супер евтината БЕЗпари работна ръка -сирийски,иракски,африканск и афгански мигранти заседнали край бреговете на Измир
Корабособственици преценили че много по евтино в Агим ага отколкото да режат в ИНДИЯ гр.Аланг Бхавангар шат Гуджарат (последен пристан гробище за хиледи стари кораби)
Конференция ще ми правите, вируси внос ще вкарвате... не ви е срам.
Какво се разви и какво даде на града това пристанище???
Че и достъпа правят платен.
ИзрУди мръсни корумпирани