Китай заличи H&M от онлайн пространството си
Burberry, Nike и Adidas също са изправени пред подобни реакции
Онлайн присъствието на H&M е почти заличено в Китай на фона бойкота на шведския търговец на дребно след като миналата седмица избухна скандал относно предполагаемия принудителен труд при производството на памук в Синцзян, предава Business Insider.
Стоките, предлагани от компанията в едни от най-големите електронни търговци в Китай Alibaba и JD.com са изтрити. Китайската платформа Baidu Maps, подобна на Google Maps, както и картографската услуга на Alibaba, са премахнали местоположенията на 500 магазина на H&M в Китай. Магазините не се появяват и в китайското приложение Didi Chuxing, а приложението H&M също липсва.
Миналата година H&M публикува изявление, в което обяви решение, според което ще прекрати снабдяването с памук от автономната област Синцзян и заяви, че ще прекъсне връзките си с китайска компания за платове, обвинена, че използва принудителен труд. Пекин отрече тази информация и каза, че т.нар. концентрационни лагери са "центрове за превъзпитание", които предлагат "професионално обучение". В изявлението си от 2020 г. H&M заяви, че е "дълбоко загрижен от докладите на организации и съобщения от медии, според които има принудителен труд".
Миналата седмица САЩ, Европейският съюз, Великобритания и Канада наложиха санкции на китайски служители заради обвинения в нарушения на човешките права. H&M не е единствената международна марка, която среща подобна реакция, заемайки такава публична позиция срещу Синцзян. Най-малко 11 американски и европейски марки, включително Burberry, Nike и Adidas, също са изправени пред подобни реакции.