×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Кой ще плати цената за хаоса в Суецкия канал?


26 Март 2021, Петък, 17:20 ч.

Над 300 плавателни съда с товари за милиарди долари чакат от двете стани на блокадата и няма изгледи ситуацията да се подобри в скоро време

Блокадата на Суецкия канал създаде хаос в международния морски транспорт, увеличавайки цените за превоз и превръщайки обиколния маршрут през Африка в единствена алтернатива за доставките.

Дългият 400 метра кораб Ever Given продължава да е заседнал почти напречно на един от най-важните маршрути за морския трафик в света и няма изгледи ситуацията да се подобри в скоро време. Очаква се работата по преместването на кораба да продължи поне до следващата сряда – значително повече от очакваните първоначално само няколко дни. Според източници пред Bloomberg този период дори може да се окаже дори още по-дълъг, пише investor.bg.

Ако пък евентуално се наложи блокираният кораб да бъде разтоварван или са необходими ремонтни дейности по самия канал, то периодът „може със сигурност да продължи поне две седмици“, посочва Ранди Гивънс, старши вицепрезидент в Jefferies LLC.

В работата по измъкването, която продължава от вторник насам, участват влекачи и багери – оборудване, което изглежда миниатюрно в сравнение с кораба. Засега обаче усилията са без резултат. В задръстването на Суецкия канал вече има над 300 плавателни съда с товари за милиарди долари. За сравнение, в сряда те бяха само 186, показват данни на Bloomberg. Според изчисления на Refinitiv от вторник насам над 30 петролни танкера чакат от двете страни на канала, за да преминат.

Тапата влоши проблемите за корабната търговия, която имаше затруднения още преди това, създавайки неудобство и забавяне на потребителите по целия свят. Но особено подчертан този ефект е при енергийните суровини. Спирането на трафика през тесния канал, свързващ Европа и Азия, се очаква да се отрази на по-малките танкери с товар като нафта и мазут за износ от Европа към Азия, особено ако блокадата продължи няколко седмици.

„Около 20% от нафтата за Азия се доставя чрез Средиземно и Черно море през Суецкия канал“, посочва пред Ройтерс Шри Паравайкарасу, директор за азиатския петрол в FGE. По думите му алтернативният маршрут през нос Добра надежда може да увеличи пътя на доставките с около две седмици, а изразходваното гориво да набъбне с 800 тона за големите танкери от типа Suezmax.

Горивото е най-големият разход за един кораб, като представлява до около 60% от оперативните разходи.

Най-малко четири танкера от типа Long-Range 2 (LR-2) за пренос на суров петрол, поели към Суец от Атлантическия басейн, по всяка вероятност готвят промяна на маршрута през нос Добра надежда, посочват от компанията за корабен транспорт Braemar ACM. Всеки танкер LR-2 може да превозва около 75 хил. тона петрол.

По-високи цени

Разходите за корабен превоз на т. нар. „чисти“ (еднородни) продукти като бензин и дизел от руското пристанище Туапсе на Черно море до Южна Франция нарастват от 1,49 долара за барел на 22 март до 2,58 долара на 25 март – увеличение от 73%, показват данни на Refinitiv.

Основният индекс за такси за корабен превоз на танкери LR2 от Близкия изток до Япония, известен още като TC1, се е покачил до 137,5 пункта по международна скала в ранните часове на петък. За сравнение, миналата седмица той бе в размер на 100 пункта, посочва Аноп Джайрадж, брокер Fearnleys Singapore.

Подобно, индексът за морски превоз за по-малките танкери от вида Long-Range 1 (LR1) за същия маршрут, известен като TC5, е на ниво от 130 пункта в петък от 125 пункта в края на миналата седмица.

Кораб от 200 хил. тона блокира Суецкия канал

Анализатори обаче успокояват, че ефектът от забавените доставки на енергийния пазар е вероятно да бъде смекчен от слабия сезон за търсене на суров петрол и втечнен природен газ (LNG).

„Сезонният характер на този поток означава, че е малко вероятно да видим натиск върху товарния превоз на LNG на изток, като се предпочитат по-дългите и по-евтини маршрути през нос Добра надежда“, коментират от фирмата за обработка на данни Kpler.

Според данни на корабен брокер от Сингапур вече няколко танкера с втечнен природен газ са сменили маршрута си. По думите му някои купувачи очакват забавяния на доставки на LNG от Катар и обмислят други възможности като покупки от спот пазара.

Ако блокадата на канала продължи две седмици, то доставки на около 1 млн. тона LNG за Европа може да бъдат забавени, посочва в бележка от четвъртък Карлос Торес Диас, ръководител на звеното за петролни и газови пазари на Rystad Energy.

Междувременно пред Ройтерс петролни трейдъри посочват, че засега изчакват с надежда, че приливът, очакван в неделя, ще помогне за преместването на кораба в Суецкия канал.


В категории: Животът


1
Коментара
Флагман.БГ Иска да се върне при бившия си Иска да се върне при бившия си 22/12/2024, Неделя 20:20 3
1
Коментара по темата
1.
Дернев
26.03.2021 18:37:32
0
3
Необходимо е в ИМО много сериозно да ревизират регламевнта за пилотажа, особено в отговорността на пилотите за аварии с пилотираните от тях кораби. На много места по света съвсем съзнателно с пилот кораби, най-вече под товар, засядат, блъскани в брега по стари брегови съоръжения. И в повечето случай са държавни, понеже кирабособственика се присъединява към разпределението на завишените разходи по покриване на нанесени щети. Имаше много примери в това отношение с корабите на БМФ. Както и с китайските. Аржентина, Бразилия дори и на някои места в Европа пилотите са превърнсли това в бизнес. Затова през ИМО трябва да се премахне отговорността на капитсна, когсто плава или маневрира в пристанище с пилот. Отговорноста да е основно на пилота, пилотската организация и държавата която ги е лицензирала и поверила дейността. Иначе подобн аварии ще птодължават да се случват и множст. Апетита расте с яденето навсякъде по света.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Не правете секс на дивана, защото... Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Знаете ли какво се случи с наркодилъра, който се опита да избяга от Второ РУ и счупи пръстите на полицай Знаете ли какво се случи с наркодилъра, който се опита да избяга от Второ РУ и счупи пръстите на полицай 21-годишният Йосиф Шокеир бе задържан със 120 грама марихуана и 10 грама кокаин Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг 4-те зодии, които имат ангелски души 4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  След слънчевата неделя: Циклон носи нов снежен капан! След слънчевата неделя: Циклон носи нов снежен капан! Температурите ще се понижат в цялата страна, по Черноморието ще са най-високи Иска да се върне при бившия си Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Знаете ли си правата при проверка на Пътна полиция-КАТ Знаете ли си правата при проверка на Пътна полиция-КАТ Полицаят е длъжен да ви информира защо сте спрени
18 пъти по-богат от крал Чарлз 18 пъти по-богат от крал Чарлз Това е най-големият милиардер в Африка 9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия 9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия В Магдебург днес е ден на траур Секссимвол си отряза косата Секссимвол си отряза косата Яман, известен с ролите си в популярни сериали, вече не се страхува да експериментира с образа си Медицински хеликоптер се разби в болница в Турция (ВИДЕО) Медицински хеликоптер се разби в болница в Турция (ВИДЕО) Съобщава се за загинали Тръмп заплаши да върне Панамския канал под контрола на САЩ Тръмп заплаши да върне Панамския канал под контрола на САЩ Той обвини местните власти, че събират прекомерни такси за използване на съоръжението Шок в Европа: Тръмп ще иска страните от НАТО да дават 5% от БВП Шок в Европа: Тръмп ще иска страните от НАТО да дават 5% от БВП Вноската в отбранителния съюз да се вдигне повече от два пъти - за това натискал американския президент Шолц пристигна на кървавия базар, траур надвисна над града Шолц пристигна на кървавия базар, траур надвисна над града Расте броят на жертвите на нападението Продадоха Десетте Божи заповеди на търг за няколко милиона Продадоха Десетте Божи заповеди на търг за няколко милиона Тя е открита по време на железопътни изкопи по южното крайбрежие на Израел през 1913 г. и първоначално не е призната за исторически значима Още една българка замесена в шпионския скандал във Великобритания, следяла политици Още една българка замесена в шпионския скандал във Великобритания, следяла политици Виенската прокуратура я разследва Самотен нарушител ли е терористът от Магдебург Самотен нарушител ли е терористът от Магдебург И защо Ислямът е мирна религия тогава, когато не се практикува
Сергей Станишев Сергей Станишев Не може да си девствен два пъти Виц на деня Виц на деня - Мамо, аз съм вече голям.
- Защо мислиш така, Стефчо?
- Вече не искам дядо Коледа, искам Снежанка.
Виц на деня Виц на деня - Брат, ти лягал ли си с грозна жена?
- Еми случвало се е...
- Аз пък никога не съм си лягал с грозна... ама с к'ви съм се събуждаааал...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Да ти увиснат ц*ците е дреболия, но да ти увисне дреболията е проблем.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори