Ето я и заповедта на Костадин Ангелов за отпускане на мерките от 1 март
Вижте за какво се отнася
От 1 март се разрешава провеждането на присъствени учебни занятия в училищата за ученици със сензорни увреждания. Това нарежда министърът на здравеопазването проф. Костадин Ангелов със своя заповед, издадена днес.
Занятията трябва да се провеждат в съответствие с изготвените от министерствата на образованието и науката и здравеопазването Насоки за работа на системата на училищното и предучилищното образование в условията на COVID-19. Със същата заповед се допуска:
провеждането на присъствени групови занятия в езикови центрове, образователни центрове и други обучителни центрове и школи, организирани от юридически и физически лица, предава vesti.bg. Изискването е за спазване на физическа дистанция от 1,5 м., носене на защитна маска за лице, проветряване на всеки час и дезинфекция.
Отпада забраната да бъдат провеждани в присъствена среда групови и извънкласни дейности и занимания, дейности по интереси, занимални и други, организирани в училищна и извънучилищна среда занимания.
От 1 март, между 6 ч. и 23 ч.,
разрешават посещенията в заведения за хранене и развлечения по смисъла на чл. 124 от Закона за туризма, с изключение на дискотеки – бар-клубове, пиано-барове, бар-вариете и нощни барове, които ще отворят от 1 април. Изискванията към обектите, които ще отворят на 1 март, са: да използват не повече от 50% от капацитета си, при настаняване на не повече от 6 души на маса и носене на защитна маска за лице от персонала.
Отново от 1 март, в часовия диапазон между 6 ч. и 23 ч.,
работата си могат да възобновят и игралните зали и казината, при използване на не повече от 50% от капацитета си и носене на защитна маска за лице от персонала и посетителите.
От 1 март се разрешава
провеждането на групови туристически пътувания с организиран транспорт в страната, а от 1 април – и в чужбина.
Разрешават се и изложенията при създаване на организация за еднопосочно движение и спазване на физическа дистанция от 1,5 м. между посетителите.
У нас се обръща внимание на този, който най-много реве, а не на този, който има нужда.
Сещам се за една истинска история. Възрастен лекар обучава млад медик в лазарет за ранени. Пита го: "Погледни ранените и ми кажи при кого ще отидеш първо?" Младежът оглежда и отива при един ранен, който крещи силно. "Ето при този ще отида." А старият лекар приближава до един мъж, който мълчи със затворени очи и не реагира и казва: "Онзи може да почака, той още има сила да вика. Но този вече не вика, той има спешна нужда от помощ."
Та, така ...