„Виваком“ сюрпризира потребители с непоискани дебитни карти
Компанията пропусна да уточни колко ще им струва това. След серия гневни писма се оправда, че имало „техническа грешка“
Потребители на „Виваком“, които са инсталирали на телефона или таблета си мобилното приложение за дигитален портфейл Pay by Vivacom, бяха изненадани вчера, че ще получат непоискана физическа дебитна карта. В писмо, разпратено масово между 10:00 и 11:00 с подател [email protected], радостно им се честити новата Mastercard Digital First. Те щели да си я получат с посредничеството на финансовата фирма „Пейнетикс“. Това дружество се занимава с предлагане на потребителски кредити и кредитни карти и се явява пък трето лице в заплетената от „Виваком“ история.
В текста на писмото се изреждат много екстри на непоисканата карта. Разсеяно обаче е пропуснато да бъдат предупредени потребителите, че, докато Pay by Vivacom е почти напълно безплатен портфейл, от момента на получаването ѝ, Mastercard Digital First започва да им трупа разходи и такси. Те започват още с нейното пристигане – дължат се 9,90 лв. за издаване и доставка. А ако някой се излъже да я активира – по още 1,00 лв. за месечна такса след определен гратисен период. Всеки, който в даден момент се усети и реши да я закрие, пък дължи отделно 1,95 лв. Цялата тема „такси“ е изцяло пропусната във възторжения текст на писанието.
Проверка на „Флагман“ сред 23 души, които притежават дигиталния портфейл, установи, че всички са получили въпросния мейл. Сред тях има журналисти и юристи, които вече бяха отговорили със закани да сезират Комисията за личните данни за нарушение на Регламент 2016/679 на ЕС, който касае некоректното и неправомерно използване на лични данни. Всички те бяха получили персонални отговори от „Виваком“, в които се съдържаше текст според конкретиката на отделния случай. Малко по-късно през деня и останалите „ощастливени“ потребители получиха отговори да игнорират предишното радостно писмо за дебитната карта, понеже разпращането му било „техническа грешка“.
Всичко тръгна назад от онзи момент, в който измамникът Спас Русев взе контрола
Административните ви ръководители защо мълчат ?
Защо не ни защищавате правата от такива престъпници ?
При закриване на същият през 2007г. добронамерена служителка ме уведоми, че в тази сума има включен депозит 50лв. Същата сума ми приспадната от дължимата последна неплатена стойност.
По-късно при закриване на друг телефонен номер всички отказваха за такъв депозит и много трудно "закриха" номера.
Въпрос: Колко абонати е имала БТК. При депозит от 50лева/абонат. Колко пари и при кого са отишли ?