Въвеждат UV-системи за дезинфекция в самолетите
За по-малко от 10 минути може да се дезинфекцира пътнически салон от 30 реда места
През 2020 година превозените от авиокомпаниите пътници са около 40-50% по-малко спрямо 2019 г. Като при чартърите спадът през миналото лято дори е достигнал 85%.
Расте и броят на отказите при пътуване и анулираните самолетни билети след положителни тестове, карантини и заболяване.
В същото време авиокомпаниите въвеждат все по-модерни системи за дезинфекция на борда, пише vesti.bg.
Броени минути преди на борда да се качат пътниците, там идват UV-машини. С тях в самолетите се постига нивото на дезинфекция, каквото има в червените зони на болниците, разказва в репортажа си NOVA.
"От края на м.г. инвестирахме във внедряването на модернизирана и иновативна техника за UV-дезинфекция на нашите самолети. Разработена е специално за авиоиндустрията и няма аналог на пазара за сигурност, безопасност и дезинфекция", обясни Ралица Русева – представител на авиопревозвач.
Разтегателните UV-рамена обработват седалките, повърхностите и кабините на самолета без да използват почистващи химикали.
Така за по-малко от 10 минути може да се дезинфекцира пътнически салон от 30 реда места.
"Все повече авиопревозвачи у нас инвестират в нови технологии за дезинфекция на борда", разкриват от бранша.
Преди и след всеки полет салоните на самолетите се дезинфекцират и със сертифицирани препарати. А по време на самия полет въздухът се обновява през двигателите на всеки 2-3 минути през т.нар. HEPA-филтри.
Мерките за безопасност при полет започват още преди пътниците да стъпят на летището. Тъй като там достъпът е ограничен и посрещачи и изпращачи не се допускат.
А, за да се избегне струпването на хора на самите терминали, повечето услуги вече са електронни. Всеки член на екипажа е предварително обучен как да действа в случай на заразен с коронавирус на борда.
Въпреки че летенето със самолет се оказва сравнително безопасно, кризата в авиационния сектор продължава с пълна сила.
Само за година трафикът е намалял наполовина. А от бранша се готвят за второ лято без пътници.
Отливът на пътници се дължи не толкова на страха от заразяване по време на полет, колкото на непрекъснато променящите се правила за летене, категорични са от бранша.