Урбанист: Подземният паркинг до х-л България няма да намали проблемите с трафика, а ще ги създаде
В другите европейски страни работят в обратната посока - вместо да създават нови паркоместа, те вдигат цената на съществуващите, казва Мария Съботинова
Изграждането на подземен паркинг под градинката до х-л България ще доведе до повече трафик в централната градска част на Бургас. Това мнение изрази Мария Съботинова пред Флагман.бг.
Съботинова е урбанист, занимава се с градоустройство и градско планиране. Голяма част от практика й е минала в големи проекти, които са с хоризонт 20-30 години напред, свързани с транспортното планиране. Днес тя взе участие в общественото обсъждане за предложението да се изгради съоръжение в центъра на Бургас, който да е със 100 места. (ВИЖ НАШАТА ТЕМА В РАЗВИТИЕ) Урбанистът твърди, че общественото обсъждане по-скоро е било представяне на проекта, отколкото обсъждането му, много малко от страните са успели да се изкажат.
„Моето мнение е, че една такава намеса в тази част на града е абсолютно излишна. Първо - защото не е направено проучване за необходимостта от допълнително паркоместа в ЦГЧ. Ако наблюдението, че няма достатъчно места в синята зона, е обосновката за направата на паркинг, то е недостатъчна и противоречи на съвременната урбанистична практика. За да се изгради един паркинг, трябва да се наблюдава потокът в района“, казва Съботинова.
Съвременните европейски градове от години работели точно в обратната посока – да намалят възможностите за спиране в центъра. Освен това го правели максимално скъпо, за да накарат хората да изберат друг начин на придвижване.
„Твъри се, че в Бургас има такава политика. Аз обаче не виждам тя да се изпълнява. Ако искаме това да се случи, трябва да се спре създаването на възможности колите да паркират в централните райони. Правенето на паркоместа не намалява проблемите, а ги създава“, смята урбанистът.
Според нея на платените паркинги на ул. „Гурко“ и под площад „Св. св. Кирил и Методий“ има достатъчно места, а по права линия те са не повече от 500 м разстояние от хотела. Според нея, в западните държави политиката по отношение на градоустройството включвала всички участници в движението - не само автомобилите, а градския транспорт и възможностите за пешеходно и велоспедно придвижване.
„На общественото обсъждане противниците на проекта бяхме представне като хора, които вървят срещу прогреса. Но този паркинг няма да спаси града от трафика, който не особено благоприятно е организиран. Аз съм „за“ грандиозни инженерни творения, но тук категорично не става въпрос за това. Ние се опитваме да планираме един град, така че да стане функционален за всички, а не само за една част, защото подобни проекти създават големи тапи. Особено в тесни улици се затруднява още повече движението. Аргументът, че този проект ще улесни живеещите там е безпочвен. По-скоро ще им създаде допълнителни проблеми“, каза още Съботинова.
Тя даде пример с Европейската комисия, чиято политика още от миналия век е за забрана за изграждане на паркоместа в сгради, които се намират в център на даден град.
Няма да има вече градинки, те са скъпи и не носят пари, ето тук ще ви сложат едно храстче, после там още храстче в две кашпи откъм края на паркинга и две храстчета на един паркинг ви стигат.
Градинките с дървета са само за баровци в частни имоти с големи огради, край частни плажчета, не са за вас. Вие само ще платите сметката.
Тъпунг! Ер! В Европата на 2 млн. град няма проблем с паркирането щосе ползват всякакви транспортни инфраструктури. На глава от населението, автомобилистите са В ПЪТИ по-малко ок бургЪзлии, дето всичко ими е на 20 м. пеш!!! Ама как ще ходи той по улиците?! Да му се смеят прошляците! С колатааааа .....да ме видят, да ме попсуват, че спирам движението, щото все съм за малко!
А най -добре е да хвърлят тия намерения и проекти в кошчето. Това пространство е общинско и не трябва да се дава и сантиметър от него за частно ползване. Един ден може там да има станция или
подземна линия на Бургаско метро и тоя паркинг да се превърне в непреодолимо препятствие за всяко развитие на инфраструктурата на града. Един въпрос към тия който биха позволили на тези тарикати да си разширят паркинга извън хотела. Те биха ли позволили на някои да си построй подземен паркинг под тяхната къща или двор.
Хотела стана много хубав след ремонта и се обесмисля ако няма голям паркинг, никакъв проблем не е да се построи под градинката и градинката да се построи на ново тъй като това ще е полезно за самия хотел
Да не стане като хотел "Черно море" диагонално срещу ФК с 3-4 паркинга в площта?
Обаче паркоместа имат, пред входа и подземният. За какво им е още един подземен, че да се рекламира за гражданите, когато на Кирил и Методий стои празен.
Едноличен интерес с който ще развалят градинката за планирани 70 наземни паркоместа освен подземните които ще им напука хотела.
Хотела има два наземни паркинга един отпред и един отзад. Има и подземен.
За питащият, никога няма да е 5 звезди твърде малки са им стаите строени през соца.
Паркинга на Кирил и Методий стои празен. Наплив за паркиране в района няма. За какво е на гражданите този подземен паркинг? Май само изгода има хотела, така де БСПарката Лечева и каквато офшорка е Ем Ви Еф Холдинг, щото едва ли в хотела са знаели въобще за този план. Най-много да падне хотела. Пък как ще си финансират строежа не са казали. Едва ли ще е с пари от печалбата, то каква печалба в локдауна.
Паркинга на Кирил и Методий е на една крачка и е с 393 места. За да се развива ЦГЧ на Бургас, трябва да се намали трафика, да се даде предимство на пешеходците. Тогава ще има малък бизнес по централните улици. Малки магазини, пекарни, и все дребен бизнес. Четете малко какво се прави по европейските градове. Намалят се местата за паркиране, спира се трафика. Колкото повече пътища и паркинги правиш, толкова повече коли ще има. Иначе като се върнем от Европа разказваме колко е подредено и как живеят хората там....
ЦЯЛАТА работа че алчнярите си мислят че ТЪЛПИ ЕВРЕИ идващи на талази от летището ''ЩЕ ПЪЛНЯТ'' казиното или че богати турци от Истанбул ,Бурса всяка седмица юе изпразват сакове с $$$ в казиното само дето лирата е леш и Ердоган НЕ дава лесно да се изнася валута $$ и Е щот са кът
В тоя смешен град остана да "съборим" и новоремонтирания 12-13 етажен хотел със закъсняло копане под него.
Всъщност ние ползваме услугите само на други средства за подслон- къмпинг :)
Willoughby Square Park е в центъра на бруклин и ще има 700 подземни паркоместа и градинка от горе
За да има икономика трябва да има туризъм, за туризъм трябва да има хотели, за хотели трябват паркинги и работата ще тръгне
Това че вие сте деца на предателите комуняги и сте с купени дипломи и може да безделничите цял живот и само да се правите на важни то на хората им трябва работа и бизнес!
такива мнения могат да ги дават само хора с доказан опит
урбанистка само такава длъжност не бях чувал, явно като не прокопсаш в архитектурата и почваш да си присвояваш всякакви интересно звучащи длъжности
В Дубровник топ туристическа дестинация автобусите стоварват гостите и се отправят на платени паркинги ,същата практика се прилага и в много хотели в центъра на РИМ и стотиците туристически градчета в Италия които са с ТЕСНИ улички и нямат възможност за паркиране
Колкото на Доган му го преместихме в другия крачол за Росенец.
Силните си правят каквото искат, другите пишат коментари.
Ма като надушат ДАЛАВЕРА веднага са СЪЮЗАВАТ в УЩЪРБ на Обществения интерес на гражданите
Такива трезвомислещи, млади хора трябват в наситената ни със селяни община, г- н Николов!
борбата тепърва започва ,щото требе да се връщат кешовини ,а историята показва ,че тия повръщат ,но кеш не връщат