Как децата на неграмотните да учат електронно? Лаптопи за обучение дадени в заложни къщи
Образователният министър Красимир Вълчев съобщи, че за някои учебната година ще бъде удължена с две седмици
Електронното обучение е неефективно за малките ученици, чиито родители са неграмотни, защото няма как те да им помагат. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия образователният министър Красимир Вълчев. Той съобщи, че в Монтана са изчезнали устройства, предоставени на ученици, за да могат да учат с тяхна помощ. Днес ще ги търсят по заложни къщи, уточни министърът.
„Електронното обучение е аварийна компенсаторна алтернатива. По-ефективна е за големите ученици и е по-неефективна за малките“, добави той.
„Между 35 000 и 40 000 деца няма да се включат ефективно в онлайн обучението. Част от причините не са само липсата на устройства и интернет, но и заради липсата на отношение към образованието. Над 10 процента са децата, които не посещават редовно училище”, заяви Красимир Вълчев.
Предвидено е да се доставят още около 105 000 - 106 000 устройства за ученици и за учители. Очаква се 10 000 да пристигнат следващата седмица, добави той.
Министърът намекна, че учебната година за децата до трети клас може да бъде удължена с две седмици. „Последните седмици ще останат за проектни дейности. Това може да включва екскурзии“, уточни той.
„Не удължаваме учебния план, но и не губим време в момента за тези деца, които правят проектни дейности”, каза още министърът.
демокрацията няма нужда от грамотни родители, а от матрял.
Катастрофата притежава съвсем друго съдържание и характеристики. Това е вече осъществил се провал, нещастие, което в своята първа фаза води до определена дисфункционалност на системата. И ако тази дисфункционалност не се преодолее или не се спре нейното движение в негативна посока се стига неминуемо до следващата - „леталната“ фаза. Т.е. фазата на разпад и окончателно унищожаване и изчезване на системата. В този случай, каквото и да се предприеме, вече ще е късно. Катастрофичният процес не може да бъде спрян и се стига до разпад на системата
Днес България като народ и държава, намирайки се в първата фаза на вече реализиралата се демографска катастрофа, бързо се движи към втората фаза на същата – „демографския разпад“. Когато никакви, даже най-решителни действия не биха могли да спрат процеса на изчезване на българите като народ и държавата Българска като цивилизационен, политически, стопански, културен и прочее феномен.
В подкрепа на това твърдение ще цитираме само три „очевадни“ факта за социо-демографската катастрофа на България:
България днес е вече под 7 млн жители, по точно 6.95 млн. При условие че нашата Родина през 1988 г. е 9 млн. Това означава, че за малко повече от 30 години българските граждани са намалели с 23% , т.е. близо ¼ ... Без война!!!
Естественият прираст на населението за 2020 г. се прогнозира на -0.65% споредhttps://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos /bu.html. Според https://www.worldometers.info/world-population/population-by-country/ естественият прираст ще е -0.74%. Но даже да приемем съгласно сайта на ЦРУ на САЩ „оптимистичните“ прогнози, т.е. -0.65%, то по този показател страната ни е на 228-229 място от 237 страни в класацията;
И последният от най-страшните статистически факти, характеризиращи социо-демографската катастрофа на България. Този факт ясно демонстрира, че демографска катастрофа не характеризира всички етноси и народности – български граждани. Тази катастрофа засяга само нацие-определящата народност – българите. Така, например, през 2011 г. /картината днес е по-лоша – б.м. Н.С./ само за 52% от първокласниците българският език е бил роден/майчин/ език, докато за 48% той не е такъв(вж. „С. Игнатов: За 48% от първокласниците майчиният език не е български“ в https://www.vesti.bg/bulgaria/obshtestvo/za-48-pyrvolaci-majchin-ezik-ne-e-bylgarskiiat-3579331, последно влизане 25.11.2020). Първото, което трябва да се направи, когато се говори за идеи за „замразяване“, а сллед това за преодоляване на социо-демографската катастрофа на България е да се видят причините и причинната верига на катастрофалния процес.
По наше мнение трябва да се говори за три групи причини, намиращи се на три различни равнища на взаимодействие, създаващи определени причинни вериги и причинни мрежи:
Преки причини – ниска раждаемост, висока ранна смъртност, загуба на жени във фертилна възраст, масова емиграция и други;
Непреки причини – застаряване, бедност, безработица, социални болести – въпиющо социално неравенство, разпад на семейството, отчайващо ниско равнище на социална сигурност, трансформация на системата от социални ценности, т.е. възприемане на постмодернисткия модел на свръхиндивидуализъм и свръхпотребителско съзнание;
Глобални причини – това несъмнено е създадената неолиберална социално-икономическа и политическа система, която създава непреките причини водещи до преките такива за настъпилата в нашата стана демографска катастрофа.
Въпреки тази класификация на причините бихме искали да очертаем това, което
според нас се явява ключовата причинна верига за демографската катастрофа в България. Обикновено се казва, че основна причина е бедността. Несъмнено това е така, но тук трябва да се отбележат няколко важни допълнителни момента. Не просто бедността, тъй като няма пряка връзка с дадено равнище на материално благосъстояние и раждаемост, макар такова да има по отношение на ранна смъртност. Става дума за тенденцията на т.нар. „векторна бедност“, т.е. посоката на развитие на бедността е нейното увеличаване във всяко следващо поколение. Т.е. когато децата стават по-бедни от родителите си и съответно тяхните деца са по-бедни от тях, и така по нарастващ вектор на бедност. При това бедността следва да се разбира не само като ниско трудово възнаграждение, а оттук и като жизнен стандарт в абсолютни цифри и в относително сравнение. Но бедността следва да се вижда и като отсъствие на социални ресурси. Т.е. българското общество обеднява и като социални възможности за професионална, гражданска и обществена реализация.
Тази „социална бедност“ е следствие от разрухата. Разруха, който дойде от т.нар. „реформи“ на прочутия преход, от корупцията, от периферийния и полуколониален модел на развитие, който бе изграден в България от тези т.нар. „реформи“. В резултат от което изчезнаха възможностите българите да реализират своя потенциал в полза на българското общество.
В този смисъл ако направим сравнение на населението, живеещо с под 2$ на ден за периода 2005-2009 г. в България и света, ще видим, че у нас това са само 7% от населението, докато в света са 43% .9 Въпреки това именно България е изпаднала в демографска катастрофа, докато при страни със значително по-нисък стандарт това не се наблюдава. Именно затова се осмеляваме да говорим, че става дума не просто за бедност, а за „векторна“ и „социална бедност“ като ключово звено в причинната верига, започваща безспорно със създадената след сюблимната дата 10 ноември 1989 г. неолиберална система на социално-икономическо възпроизводство.
Следващото звено на тази верига е трудовата интеграция. За нея също може да се използва термина „векторна трудова интеграция“, т.е. тя определено създава по-малки възможности за следващото поколение за трудова и професионална, както и социална реализация, включително семейна такава. Това от своя страна формира следващото звено в комплексната причинна верига, довела до демографската катастрофа на България – социалната несигурност. Т.е. младите българи не се чувстват нито социално сигурни, нито социално зрели за да поемат отговорност да създават семейства и да имат деца. Посочената причинна верига, ако не бъде прекъсната, ще продължава да вкарва българите в тунел без изход, в бъдеще без перспектива за българската нация и държава.
На таблет да работиш... не благодаря. И таблета ще го счупят.
Иначе е избран Acer TravelMate Spin B311R-31-C2R4 за купуване.
Минимум 11,6 инча, 4GB, тъчскриин, 360 градуса отваряне на екрана и поддръжка на активна електронна писалка и т.н.
Направо са описали марката без да я казват
Толкова е един използваем лаптоп. Техническит изисквания също са ясно описани в заповедта. https://www.mon.bg/upload/24301/zap_computers-PMS283-27102020.pdf
Прочетете вместо да спекулирате. Аман от "умници" които дори не могат да си изключат Caps Lock-а и не знаят как да използват кавички.
Платформата коят е избрана и се използва не е сложна. Училището генерира за организацията си поща на всеки ученик и това е. Както се прави от години в университетите. И си влизаш.
Децата ако искат ще учат. Родителите а задължени по закон да предоставят нужното за ходене на училище включително и в електронен вариант.
Който не учи и не може да се оправи със "сложният код" просто ще остане в годината и толкова. Е*ал съм ги. Хората в миналото са ходели километри пеша за да стигнат училище. Те от леглото си един логин не можели да въведат. Да са неграмотни тогава. Повярвайте ми няма да е от липса на опит от страна на училището. И не е въпроса етнически. Точно тези семсейтва ще са най-податливи към нуждата да продадат дареното. Липса на финанси и финансово култура вървят ръка за ръка там. Нагледах се на какви ли не групи и истории на деца които са получили устройства и свързаност за да учат. Етноса им различен, но стоите им се все едни и същи.
Няма практическо решение проблема. Има техническо, но не е приложимо за стотици или хиляди у-ва.
Темата въобще няма значение! Ние си знаем само 25 думички и ще си ги ползваме непрекъснато, нищо, че не знаем значението на 24 от тях.
Пак напълни темата с лай*яни коментари. Как може да се такъв долен манаф. Флагман, баннете го този психично болен боклук!
Щудесно се показва капацитета на управниците.
За мен е най правилно, чийто лаптоп е заложен, детето да се отнема от родителите докато не изплатят, хем залога който са взели, хем да купят на детето техен лаптоп. Ако не можеш да осигуриш достъп до образование на детето си не заслужаваш да си родител и точка.
Не разбра ли че става въпрос за мангалите които са заложили лаптопите за да вземат парите и да ги изпиятби изядат. Явно че и ти си от тази прослойка гладни мангали!