Засилват се настроенията срещу голямото харчене преди Черния петък
Финансови експерти призовават хората в САЩ да не харчат прекалено много
Това е сезонът, в който да увеличите спестяванията си. В дните преди Черния петък финансови експерти в Съединените щати предупреждават да не се харчи твърде много, особено като се има предвид икономическата криза заради пандемията. А потребителите ги слушат, пише CNBC, цитирани от Инвестор.бг.
Кампания, наречена „In the Black Friday”, водена от Националния съвет на финансовите обучители, насърчава потребителите да избягват дълговете през този празничен сезон и да спестят за по-дългосрочни финансови цели.
Купувачите вече казаха, че планират да похарчат по-малко тази година – средно по 997,79 долара, което е с 50 долара по-малко спрямо 2019 г.
Преди пандемията празничните разходи се увеличаваха почти всяка година, което водеше до все по-дълги периоди за възстановяване на сумите по кредитните карти.
През 2019 г. американците натрупаха средно по 1325 долара празнични дългове, или с 8% повече спрямо година по-рано, сочи проучване на MagnifyMoney.
Въпреки че лихвените проценти по кредитните карти спаднаха, след като Федералният резерв намали основната лихва почти до нула през март, кредитните карти все още са един от най-скъпите начини за заемане на пари. Нивата при кредитните карти са близо 16%, под рекордния връх от 17,85% през юли.
Ако сте направили само минимални плащания при баланс от 1325 долара, ще са ви нужни повече от пет години, за да го изплатите, като същевременно ще натрупате над 600 долара лихвени такси (ако примем, че лихвеният процент е около 15%).
Залагането на финансови цели е един от начините да поддържате разходите си под контрол, когато става дума за кредитни карти, съветва Памела Йелън, автор на книгата „The Bank On Yourself Revolution”.
„Всеки път, в който изкарам картата си, виждам снимка или някакви думи, които представляват важна за мен цел“, коментира тя. „Имам възможността да спра и да реша дали всичко, което искам да купя, е по-важно от тази цел“.
„Ако не пречи на целта ми, мога да го купя“, посочва писателката. „Ако не е, съм удовлетворена, знаеки, че съм стъпка по-близо до целта си, защото съм избрала да не купувам продукта“.