×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Геомагнитни бури удрят Земята в следващите дни
  • Пеевски разкритикува и работата на НАП
  • Бившият министър на енергетиката не се е явил в офиса на Европрокуратурата въпреки призовката
  • Истанбул се готви за поредния протест след ареста на Имамоглу
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата


Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата
Преди 11 години КАТ започна д с 15 стационарни камери и 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 системи и снима 1,5 млн, но какво от това?
25 Октомври 2020, Неделя, 16:30 ч.
Автор: Флагман.БГ

Нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки

 

Войната по пътищата в България налага на враждуващите страни - полицаите и шофьорите, непрекъснато да се въоръжават с нови системи. Катаджиите купуват камери, а онези, които обичат високите скорости - антирадари и радардетектори.

И тази “игра” щеше да е много смешна и забавна, ако резултатът от нея не беше трагичен - страната ни държи едно от първите две места в Европейския съюз по брой на жертвите от катастрофи.

Защото нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки. Не осветява и предупреждава със знаци километри преди опасното място, на което снима, за да накара всички да намалят, а камерата да засече само автомобила на истинския пътен хулиган, който не зачита правилата, може да няма книжка, да е пиян или дрогиран. Такива брутални шофьори трябва да гони, снима и глобява КАТ, пише вестник Труд.

Преди 11 години нашенската пътна полиция започна да снима с 15 стационарни камери по към 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 различни системи и снима 1,5 млн. И какво от това? Не само, че не могат да си съберат и половината от глобите, не само, че не постигат никаква безопасност на движението, а и пълнят джобовете на някакви интернет търговци на уреди със съмнително азиатско качество. Наред с това в социалните мрежи се създават групи за съпротива, в които самите шофьори или корумпирани полицаи си съобщават местата на камерите и схемите на дежурствата.

Конспирацията трябва да спре, пътната полииция да започне да публикава всеки ден местата и часовете, на които снима, а информационнят знак Е 24, който беше премахнат от 9 юли 2017 г. да бъде върнат.

Впрочем - идеологът и моторът на премахването на този знак - бившият втори в ГЕРБ Цветан Цветанов, отдавна вече не е в парламента. Да се надяваме, че идва денят, в който всеки шофьор ще може да погледне право в шпионските очи на КАТ и да каже: “Ти знаеш ли, че имаш хубави очи?”

1. Стационарните камери на “Сименс”

 работят от 2009 г. у нас. Те са 15 и бяха купени за 1 млн. лева и досега са се изплатили над 100 пъти. Пълното име на видео радарната система е “Sitraffic ERS 400” и тя има възможностите да засича и денем, и нощем и двете посоки на движение. Принципът на измерване на скоростта е базиран върху Доплеровия ефект. Всички снимки се снабдяват в радарната установка с невидим разрушаващ се воден знак. В КАТ обработват данните само на снимки, чийто воден знак е валиден. Ако два или повече автомобила се намират в зоната за обработка на данни на първата снимка, то софтуерът сам прави контролно изчисление. Ако и чрез него не е възможно еднозначно определяне кой е нарушителят, резултатът от измерването задължително се отхвърля.

2. Системата MultaRadar SD580

 също е стационарна и е произведена в Швейцария. Камерите от нея са 8 и са на въоръжение от 2014 г. Системата следи до четири пътни ленти в едната посока и може ясно да определи в коя лента се движи превозното средство. Ако превозното средство не е ясно позиционирано в някоя лента в момента на измерване, системата показва междинно положение. Радарният сензор работи според принципа на Доплер, т. е. антената непрекъснато излъчва сигнал с известна честота и го прихваща след отразяването.

3. Стационарна видео-радарна система “SENSYS SSS Droplet RS240” 

е само една. Монтирана е в София на “Цариградско шосе”, където шофьорите трябва да намалят скоростта от 80 км/ч до 50 км/ч преди да стигнат на кръстовището на Орлов мост. Седи там от години и продължава да снима денонощно нарушители с 20 до 40 км/ч над ограничението. Радарът следи няколко пътни ленти едновременно на разстояние до 150 м в дълбочина. Скоростта се определя на база на Доплеров ефект, засича се на предварително зададена линия и се заснема снимков материал в случай на превишаването ѝ.

4. “3М Система за средна скорост” 

е със стационарни камери, британско производство. Работят на принципа за снимане на автомобила на 2 контролни точки на определен участък от пътя. Средната скорост се изчислява от “мозъка” на втората камера, която снима преминаващия автомобил и разделя разстоянието между двете контролни точки на измереното време. Формулата се знае от всеки третокласник - скоростта V е равна на пътя S, изминат за единица време Т (V=S:T). Системата работи от 2015 г. само на един от тунел от магистрала “Люлин”, но и дълго време беше изключена заради проблеми с поддръжката є. Полицията предвижда да я разшири с още две отсечки в Пловдив и на тунела Траянови врата на магистрала “Тракия”. Камерите могат да следят също за платена ТОЛ-такса и дали автомобила има застраховка “Гражданска отговорност”.

5. Мобилната система ТFR1-M 

е българска и се въведе масово през 2012 и 2013 година, когато 148 камери бяха монтирани в полицейските автомобили “Опел Астра”. Няколко години по-късно - през 2017 г., когато КАТ получи над 250 чисто нови патрулни автомобили “КИА”, стана ясно, че тези камери не могат да бъдат монтирани и да снимат от тях. В момента продължават да работят на доизживяване с опелите, като се правят опити за монтаж в “Шкода”, “Лада Нива”, “Грейт Уол” и други видове автомобили на полицията, но не се чуло да имат успех. Мобилните камери са много ефективни, защото чрез тях могат да се снима не само превишена скорост, а и много други опасни нарушения като неправилно изпреварване, отнемане на предимство, движение в насрещно платно или аварийна лента на магистрала и т. н.

6. “Толерантната” словашка система “SOITRON” 

също е мобилна и се монтира в патрулните коли “КИА”. Катаджиите имат 23 такива системи и характерното за тях е, че засичат само превишения с 25 км/ч на разрешената скорост - тоест, дава се голям толеранс на шофьора, преди да бъде заснет и глобен. Състои се от две камери монтирани отпред и отзад в колата и преносим компютър. Освен за скорост, снима за всякакви други нарушения, прави клипове и проверки за застраховка “Гражданска отговорност”.

7. Лазерните унгарски камери ARH CAM S1

 са стационарно-преносими от ново поколение, слагат се на тринога край пътя. Известни са като “барбекю”. КАТ има 28 такива и засега са най-мощното им оръжие. Специалния лазерен радардетектор за тези камери е много по-скъп от обикновените. Камерата записва всяко преминаващо превозно средство, регистрира неговата скорост и номер, обработва информацията и я праща в централна база данни, където се издава електронен фиш. Регистрира и други нарушения освен превишена скорост.

8. Руските “Кордон-М” са последният писък 

на катаджийската мода. Те също са стационарно преносими на триноги. В началото на октомври първите 6 от тях бяха пуснати да снимат по пътищата в областите София, Ловеч, Русе, Пловдив, Варна и Бургас. Те снимат до 16 автомобила едновременно във всички ленти в двете посоки и са правени за големи “проспекти”, каквито има например в Москва. Те снимат целия поток и софтуерът им отделя онези номера на автомобили, които са в нарушение.

9. Камерите от уличното видеонаблюдение 

по кръстовищата и булевардите могат да се използват от КАТ, за да бъдат глобявани шофьорите. Добре развити мрежи има в София, Пловдив, Стара Загора и др., но системите не могат да засичат скорост. B столицата бяха монтирани 40 камери специално за контрол на движението в BUS лентите. Преди дни бе съобщено, че до края на октомври общинският Център за видеонаблюдение ще бъде свързан с КАТ-София и там ще се получава картина от над 200 камери.




Много са щастливи
Много са щастливи 24/03/2025, Понеделник 19:24 0
Очите им светнаха
Очите им светнаха 24/03/2025, Понеделник 19:00 0
Флагман.БГ Закопа ги Закопа ги 24/03/2025, Понеделник 18:48 1
Отряза Капките
Отряза Капките 24/03/2025, Понеделник 18:00 0
4
Коментара по темата
4.
Скоро
25.10.2020 19:18:32
1
15
Продадох колата, така че куките да ме барат за дедовия.
3.
Кидер ага
25.10.2020 17:09:36
12
19
Спазвайте правилата и стига сте ревали бе. Ако тряя направете римейк на статията как новият шев на кат купува хартия.
2.
Полицай куров
25.10.2020 17:07:55
9
30
Българи бягайте от тая държава, един кур ще вземете само...
1.
Koko
25.10.2020 17:02:50
6
9
Карам си аз ладата със 100 и неми дреме нимога да хвана ковит с тая скорост доказано така трябва да е докато не преборим ковита кат да не пречат след като непомагат и до триногата с маски нали знаете.махайте камерите че хората са без книжки а автобусите са развъдник на вируси аман бе
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Космически ли са цените на пътищата? Шефът на АПИ с лоша новина за тол таксите Има пари в бюджета за 50 км магистрали, изчисли инж. Йордан Вълчев и каза кога ще има аутобан от София до Варна  Закопа ги Закопа ги Косара с любопитни думи за новия ерген и "старите пушки" в предаването След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ След гафа: Министър Пешев освободи изпълнителния директор на БСТ Ето какво решиха от ММС Отряза Капките Отряза Капките Въпреки че в шоуто за звездни имитации Рачков и Геро отправиха официална покана към своя колега да застане до тях на грандиозния финал на стадион „Васил Левски“ Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Разкриха причината за смъртоносните взривове с 4 трупа край Елин Пелин Съдебно-техническа експертиза сочи летните жеги като основен фактор за трагедията в склада за пиротехника Проекти за над 1 млрд. лв. отпадат от ПВУ Проекти за над 1 млрд. лв. отпадат от ПВУ Няма време, няма напредък – някои инвестиции се спасяват с алтернативно финансиране Земетресение разлюля област в България Земетресение разлюля област в България Епицентърът на труса е бил на 12 км на юг от град Шабла в област Добрич и на 429 км от София Отиде в гората за гъби, но откри нещо ужасно Отиде в гората за гъби, но откри нещо ужасно Мъж попадна на човешки череп край Велико Търново – полицията започна разследване И тя го заряза И тя го заряза Щерката на Ванко 1 скъса с Благо Джизъса, изтри общите им снимки от социалните мрежи   Спипаха бизнесдамата Поля, надрусана зад волана на Аудито й Спипаха бизнесдамата Поля, надрусана зад волана на Аудито й Жената е била задържана за срок до 24 часа, а колата й се озова в автопарка на ОДМВР-Бургас
Много са щастливи Много са щастливи Безос и Лорън Санчес ще вдигат сватба във Венеция Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир Всички смятат, че това предаване е тъпо, но се завръща в ефир От 21 март всеки ентусиаст на възраст над 18 години, който иска да се предизвика и да промени живота си драстично, а може би завинаги, иска да стане част от голямото семейство на „Фермата“ и да изживее едно незабравимо приключение, може да се запише за кастинг на fermata.btv.bg до 30 април Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Почина един от най-значимите шпиони от времето на Студената война Олег Гордиевски е бивш офицер на КГБ и е предавал тайни на Великобритания Имамоглу официално беше обявен за кандидат-президент на НРП Имамоглу официално беше обявен за кандидат-президент на НРП Според лидера на партията очертаващата се картина прави предсрочните избори неизбежни Скандал тресе Украйна! Усик стана доктор по философия с преписване Скандал тресе Украйна! Усик стана доктор по философия с преписване Световният шампион по бокс защити дисертация, но научните среди го обвиниха в кражба на чужд труд Заключени в университет студенти скачат през прозорците, за да се включат в протестите в Истанбул (ВИДЕО) Заключени в университет студенти скачат през прозорците, за да се включат в протестите в Истанбул (ВИДЕО) Арестът на Екрем Имамоглу доведе до масови безредици Коя зодия винаги забива нож в гърба Коя зодия винаги забива нож в гърба Вижте кои са най-подмолните  Почина много богат предприемач Почина много богат предприемач Бизнесменът почина след продължително боледуване От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати От Украйна с обръщение след срещата с американски дипломати Киев иска достоен и траен мир Огромно напрежение в Турция Огромно напрежение в Турция Масовите протести в защита на Екрем Имамоглу продължават, Ердоган обвини опозицията в тероризъм
Делян Пеевски Делян Пеевски Няма да допусна България да се превърне в държавата на абсурдите Виц на деня Виц на деня Двама канибали вечерят.
Единият казва:
- Мразя тъща си!
Другият.
- Нищо, нищо... яж само гарнитурата!
Виц на деня Виц на деня - Комшу, къде е жена ти, не се е мяркала доста време!?!
- А, напусна ме... запознала се с някакъв в интернет!
- Еее, лоша работа...!
- Еми, аз съм си виновен. Можеше да пусна интернет вкъщи още преди пет години!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук "При нас клиента винаги е прав"
чичо Манчо - шофьор на маршрутка.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори