×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата


Шпионските очи на КАТ - как ни снимат по пътищата
Преди 11 години КАТ започна д с 15 стационарни камери и 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 системи и снима 1,5 млн, но какво от това?
25 Октомври 2020, Неделя, 16:30 ч.
Автор: Флагман.БГ

Нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки

 

Войната по пътищата в България налага на враждуващите страни - полицаите и шофьорите, непрекъснато да се въоръжават с нови системи. Катаджиите купуват камери, а онези, които обичат високите скорости - антирадари и радардетектори.

И тази “игра” щеше да е много смешна и забавна, ако резултатът от нея не беше трагичен - страната ни държи едно от първите две места в Европейския съюз по брой на жертвите от катастрофи.

Защото нашата полиция седи с камерите в храстите и иска да лови диверсанти, а не монтира системите си на най-опасните участъци, където стават най-много злополуки. Не осветява и предупреждава със знаци километри преди опасното място, на което снима, за да накара всички да намалят, а камерата да засече само автомобила на истинския пътен хулиган, който не зачита правилата, може да няма книжка, да е пиян или дрогиран. Такива брутални шофьори трябва да гони, снима и глобява КАТ, пише вестник Труд.

Преди 11 години нашенската пътна полиция започна да снима с 15 стационарни камери по към 400 000 нарушители годишно. Сега разполага с около 230 различни системи и снима 1,5 млн. И какво от това? Не само, че не могат да си съберат и половината от глобите, не само, че не постигат никаква безопасност на движението, а и пълнят джобовете на някакви интернет търговци на уреди със съмнително азиатско качество. Наред с това в социалните мрежи се създават групи за съпротива, в които самите шофьори или корумпирани полицаи си съобщават местата на камерите и схемите на дежурствата.

Конспирацията трябва да спре, пътната полииция да започне да публикава всеки ден местата и часовете, на които снима, а информационнят знак Е 24, който беше премахнат от 9 юли 2017 г. да бъде върнат.

Впрочем - идеологът и моторът на премахването на този знак - бившият втори в ГЕРБ Цветан Цветанов, отдавна вече не е в парламента. Да се надяваме, че идва денят, в който всеки шофьор ще може да погледне право в шпионските очи на КАТ и да каже: “Ти знаеш ли, че имаш хубави очи?”

1. Стационарните камери на “Сименс”

 работят от 2009 г. у нас. Те са 15 и бяха купени за 1 млн. лева и досега са се изплатили над 100 пъти. Пълното име на видео радарната система е “Sitraffic ERS 400” и тя има възможностите да засича и денем, и нощем и двете посоки на движение. Принципът на измерване на скоростта е базиран върху Доплеровия ефект. Всички снимки се снабдяват в радарната установка с невидим разрушаващ се воден знак. В КАТ обработват данните само на снимки, чийто воден знак е валиден. Ако два или повече автомобила се намират в зоната за обработка на данни на първата снимка, то софтуерът сам прави контролно изчисление. Ако и чрез него не е възможно еднозначно определяне кой е нарушителят, резултатът от измерването задължително се отхвърля.

2. Системата MultaRadar SD580

 също е стационарна и е произведена в Швейцария. Камерите от нея са 8 и са на въоръжение от 2014 г. Системата следи до четири пътни ленти в едната посока и може ясно да определи в коя лента се движи превозното средство. Ако превозното средство не е ясно позиционирано в някоя лента в момента на измерване, системата показва междинно положение. Радарният сензор работи според принципа на Доплер, т. е. антената непрекъснато излъчва сигнал с известна честота и го прихваща след отразяването.

3. Стационарна видео-радарна система “SENSYS SSS Droplet RS240” 

е само една. Монтирана е в София на “Цариградско шосе”, където шофьорите трябва да намалят скоростта от 80 км/ч до 50 км/ч преди да стигнат на кръстовището на Орлов мост. Седи там от години и продължава да снима денонощно нарушители с 20 до 40 км/ч над ограничението. Радарът следи няколко пътни ленти едновременно на разстояние до 150 м в дълбочина. Скоростта се определя на база на Доплеров ефект, засича се на предварително зададена линия и се заснема снимков материал в случай на превишаването ѝ.

4. “3М Система за средна скорост” 

е със стационарни камери, британско производство. Работят на принципа за снимане на автомобила на 2 контролни точки на определен участък от пътя. Средната скорост се изчислява от “мозъка” на втората камера, която снима преминаващия автомобил и разделя разстоянието между двете контролни точки на измереното време. Формулата се знае от всеки третокласник - скоростта V е равна на пътя S, изминат за единица време Т (V=S:T). Системата работи от 2015 г. само на един от тунел от магистрала “Люлин”, но и дълго време беше изключена заради проблеми с поддръжката є. Полицията предвижда да я разшири с още две отсечки в Пловдив и на тунела Траянови врата на магистрала “Тракия”. Камерите могат да следят също за платена ТОЛ-такса и дали автомобила има застраховка “Гражданска отговорност”.

5. Мобилната система ТFR1-M 

е българска и се въведе масово през 2012 и 2013 година, когато 148 камери бяха монтирани в полицейските автомобили “Опел Астра”. Няколко години по-късно - през 2017 г., когато КАТ получи над 250 чисто нови патрулни автомобили “КИА”, стана ясно, че тези камери не могат да бъдат монтирани и да снимат от тях. В момента продължават да работят на доизживяване с опелите, като се правят опити за монтаж в “Шкода”, “Лада Нива”, “Грейт Уол” и други видове автомобили на полицията, но не се чуло да имат успех. Мобилните камери са много ефективни, защото чрез тях могат да се снима не само превишена скорост, а и много други опасни нарушения като неправилно изпреварване, отнемане на предимство, движение в насрещно платно или аварийна лента на магистрала и т. н.

6. “Толерантната” словашка система “SOITRON” 

също е мобилна и се монтира в патрулните коли “КИА”. Катаджиите имат 23 такива системи и характерното за тях е, че засичат само превишения с 25 км/ч на разрешената скорост - тоест, дава се голям толеранс на шофьора, преди да бъде заснет и глобен. Състои се от две камери монтирани отпред и отзад в колата и преносим компютър. Освен за скорост, снима за всякакви други нарушения, прави клипове и проверки за застраховка “Гражданска отговорност”.

7. Лазерните унгарски камери ARH CAM S1

 са стационарно-преносими от ново поколение, слагат се на тринога край пътя. Известни са като “барбекю”. КАТ има 28 такива и засега са най-мощното им оръжие. Специалния лазерен радардетектор за тези камери е много по-скъп от обикновените. Камерата записва всяко преминаващо превозно средство, регистрира неговата скорост и номер, обработва информацията и я праща в централна база данни, където се издава електронен фиш. Регистрира и други нарушения освен превишена скорост.

8. Руските “Кордон-М” са последният писък 

на катаджийската мода. Те също са стационарно преносими на триноги. В началото на октомври първите 6 от тях бяха пуснати да снимат по пътищата в областите София, Ловеч, Русе, Пловдив, Варна и Бургас. Те снимат до 16 автомобила едновременно във всички ленти в двете посоки и са правени за големи “проспекти”, каквито има например в Москва. Те снимат целия поток и софтуерът им отделя онези номера на автомобили, които са в нарушение.

9. Камерите от уличното видеонаблюдение 

по кръстовищата и булевардите могат да се използват от КАТ, за да бъдат глобявани шофьорите. Добре развити мрежи има в София, Пловдив, Стара Загора и др., но системите не могат да засичат скорост. B столицата бяха монтирани 40 камери специално за контрол на движението в BUS лентите. Преди дни бе съобщено, че до края на октомври общинският Център за видеонаблюдение ще бъде свързан с КАТ-София и там ще се получава картина от над 200 камери.




Направи голям фурор
Направи голям фурор 14/04/2025, Понеделник 07:30 0
Флагман.БГ Какви температури ни очакват? Какви температури ни очакват? 14/04/2025, Понеделник 07:21 0
Скъп ток за бизнеса от утре
Скъп ток за бизнеса от утре 13/04/2025, Неделя 21:21 0
Наред ли е
Наред ли е 13/04/2025, Неделя 21:00 2
Доналд Тръмп съсипа Шейн
Доналд Тръмп съсипа Шейн 13/04/2025, Неделя 19:21 0
4
Коментара по темата
4.
Скоро
25.10.2020 19:18:32
1
15
Продадох колата, така че куките да ме барат за дедовия.
3.
Кидер ага
25.10.2020 17:09:36
12
19
Спазвайте правилата и стига сте ревали бе. Ако тряя направете римейк на статията как новият шев на кат купува хартия.
2.
Полицай куров
25.10.2020 17:07:55
9
30
Българи бягайте от тая държава, един кур ще вземете само...
1.
Koko
25.10.2020 17:02:50
6
9
Карам си аз ладата със 100 и неми дреме нимога да хвана ковит с тая скорост доказано така трябва да е докато не преборим ковита кат да не пречат след като непомагат и до триногата с маски нали знаете.махайте камерите че хората са без книжки а автобусите са развъдник на вируси аман бе
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Какви температури ни очакват? Какви температури ни очакват? Ето прогнозата за времето днес Министърът с ултиматум за опасните пътища: Ще падат глави! Министърът с ултиматум за опасните пътища: Ще падат глави! Всички тези 36 опасни участъци са качени на страницата на АПИ със срокове и действия, които ще се предприемат – обезопасяване, нова маркировка, специализирана маркировка, категоричен е Иванов Утре затварят Северната тангента Утре затварят Северната тангента Движението поетапно ще се ограничава по една от лентите и трафикът ще преминава в останалите 3 свободни ленти Кога може да съдите Общината за спукана в дупка гума Кога може да съдите Общината за спукана в дупка гума Вижте какви са стъпките, съвет от адвокат Димитър Рачков: Не разбирам тази търпимост – революционери сме само на маса! Димитър Рачков: Не разбирам тази търпимост – революционери сме само на маса! Водещият проговаря за Сияна, гнева си срещу бездействието и нуждата от истинско гражданско общество Пералня падна върху моторист на булевард в София Пералня падна върху моторист на булевард в София Според очевидци уредът се е стоварил от каруца Силен творчески заряд и креативност в конкурса за афиш на концерта „Viva la musica“ Силен творчески заряд и креативност в конкурса за афиш на концерта „Viva la musica“ Фестивалът се реализира с подкрепата на Национален фонд "Култура" Много пари за тези три зодии Много пари за тези три зодии Април ще е добър за тях Цветанов: Бойко Борисов винаги се нуждае от „гръмоотводи“ – вече няма такива около него Цветанов: Бойко Борисов винаги се нуждае от „гръмоотводи“ – вече няма такива около него Ако Борисов и "ДПС-Ново начало" решат, отиваме на предсрочни избори, прогнозира той Не слушайте глупости, пазете си трудовата книжка до пенсия, защото ще съжалявате Не слушайте глупости, пазете си трудовата книжка до пенсия, защото ще съжалявате Съветът е на адвокат
Чехия отлага приемането на еврото - нямало нужната обществена подкрепа Чехия отлага приемането на еврото - нямало нужната обществена подкрепа Три четвърти от населението против въвеждането му Мика Зайкова: Храните ще поскъпват, а рафтовете ще са празни Мика Зайкова: Храните ще поскъпват, а рафтовете ще са празни Храните ще продължават да се покачват, защото инфлацията расте, предрича икономистът „Дейли Мейл“: Ванга предсказала ужасяващия трус в Мианмар! Какви други страховити прогнози е направила за 2025-а „Дейли Мейл“: Ванга предсказала ужасяващия трус в Мианмар! Какви други страховити прогнози е направила за 2025-а Едва април е, което означава, че още много неща могат да се случат през 2025 Скъп ток за бизнеса от утре Скъп ток за бизнеса от утре В пазарен сегмент “Ден напред” на Българската независима енергийна борса (БНЕБ), електроенергията за доставка на понеделник, 15 април, е търгувана на средна цена от 216,60 Наред ли е Наред ли е Доклад сочи, че е психически здрав Вучич обяви край на цветната революция Вучич обяви край на цветната революция На многохиляден митинг в Белград той лансира появата на ново движение Трудни дни очакват тези три зодии Трудни дни очакват тези три зодии Ще имат проблем с парите през април Китай залива Европа с евтини стоки Китай залива Европа с евтини стоки Юрген Матес от Института за германска икономика, базиран в Кьолн, също се опасява, че последиците за Европа от митническия спор на САЩ с Китай ще бъдат значителни Доналд Тръмп съсипа Шейн Доналд Тръмп съсипа Шейн Високите мита убиха търговеца  Тези 4 зодии не трябва да близват алкохол до 2039 г. Тези 4 зодии не трябва да близват алкохол до 2039 г. През следващите 14 години алкохолът може да стане не просто причина за пристрастяване, но и предвестник на поредица от грешки и грехове
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Корупцията въобще не е това да хванем няколко корупционера Виц на деня Виц на деня - Докторе, жена ми започна да говори сама със себе си!
- Не се притеснявайте, много хора го правят.
- Да, ама тя мисли, че аз и отговарям!
Виц на деня Виц на деня - Тате, как си намери мама?
- Ами, синко... загубих един бас.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук В Горно Уйно на мъжете членовете им били дълги средно по 15 см, в Долно Уйно - 25 см. Разликата идвала от това, че в първото село провели измерване, а във второто - допитване.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори