Вицепремиерът Марияна Николова се срещна с ръководството на Сдружение „Рафаел“
В някои курортни зони по Южното Черноморие бяха регистрирани 20 на сто ръстове на туристи, посочи Николова
Вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова проведе работна среща с представители на Сдружение „Рафаел-инфо-култура&туризъм“-Бургас. В нея участваха Валентин Атанасов, изпълнителен директор, и Злати Ковачева, председател на организацията. Министър Николова поздрави събеседниците си за положените усилия от членовете на сдружението през летния сезон, белязан от изключително тежката световна криза от COVID-19.
Редица представители на бизнеса продължиха да работят и проявиха гъвкавост въпреки предизвикателствата. В някои курортни зони по Южното Черноморие дори бяха регистрирани 20 на сто ръстове на туристи, посочи вицепремиерът. Тя обърна внимание на факта, че много българи избраха да почиват у нас въпреки пандемичната обстановка.
Над 2,5 млн. наши сънародници са пътували в България от началото на годината, а чуждестранните туристи са около 1,1 млн. Близо 550 хил. са българите, посетили черноморските ни курорти през лятото, и това е безспорен успех, който се дължи на професионализма на бизнеса и стриктното спазване на противоепидемичните мерки. Ще разчитаме българите да изберат зимните курорти и да подкрепят сектора в следващите месеци, както и да подготвят по-добър летен сезон 2021 г.
България трябва да се утвърди като целогодишна дестинация, която предлага не само море и ски ваканции, но и много интересни маршрути за балнео-, СПА, културно- исторически, зелен планински, гурме и др. видове туризъм, подчерта още министърът. Тя приветства идеята на сдружението да се създаде професионално предаване за туризъм, което ще се реализира във видеоплатформа и ще обхваща теми от цялата страна.
Според представителите на сдружението България отдавна е дестинация за четири сезона, но светът все още няма достатъчно информация за това. Рекламата трябва да е комплексна и да се насочи към конкретните райони. Организацията работи и по други проекти за промотиране на страната, сред които и “Странджански села”.