10 000 лева глоба в Черноморец за чадър и два шезлонга
Потребители са принудени да заплатят комплект чадър и шезлонг, защото били на първа линия
Между 5 и 10 хиляди лева са глобите, които Комисията за защита на потребителите е наложила на нарушители през това лято. Това се опити за хитруване – шмекерлъци. Целта бе заблуда на потребителите, каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия председателят на комисията Димитър Маргаритов.
„Имаше много изгодна почивка на море. Прекрасно е, но ти искат по 40 лева на ден за Интернет. Подобна бе и ситуацията с паркоместата. Това бяха драстични случаи“, припомни водещият Виктор Николаев.
„Имаше случаи, при които се твърдеше в офертата, че паркирането пред хотела ще е безплатно, но пристига едно паяче с по-здрави момчета и за да не ви вдигнат колата, трябва да отидете на платения паркинг, където се плаща по 10 лева на ден“, добави Маргаритов.
„В този случай може да изследваме само коректността на офертата, която хотелиерът е предоставил. Ако той е заблудил потребителя, че паркирането е безплатно, си носи отговорността“, обясни той.
Средната стойност на една наша глоба е между 5 и 10 хиляди лева, уточни шефът на Комисията за защита на потребителя.
„Имаше старание на хотелиерите и ресторантьорите по морето да привличат клиенти с коректно отношение и със сравнително ниски цени. Процентът на нарушенията е по-малък от миналите години. Около 150 са жалбите по Черноморието за сезона“, добави той.
„10 000 лева е глобата за случая в Черноморец, при който бяха накарали потребителите да заплатят комплект чадър и шезлонг, защото били на първа линия. Това бе опит да бъде заблуден потребителя, че няма право на избор. Потребителите бяха задължени да си вземат два шезлонга и чадър“, каза още Маргаритов.