Бургазлия бесен: Струва ли 97 лв. смяна на тази част от CD плейър? Управителят на сервиза: Няма да се обяснявам!
Техникът казал, че частта е оригинална, обяви управителят на PAN сервиз Живко Славов
Бургазлията Стоян Атанасов се оплака от изключително скъп ремонт на CD-то на колата му "Nissan", извършен в сервиз за техника. Той подаде сигнал в рубриката ни „Вашият сигнал до ФЛАГМАН“, след като с изненада установил, че дължи 97 лева за смяна на зъбно колело на музикалния плейър в автомобила му.
„Занесох CD-то си в PAN сервиз на ул. „Сан Стефано“ и ми казаха, че могат да го оправят. Накрая изпаднах в шок, след като разбрах, че ремонтът ще струва, колкото ново устройство, което е с 2 години гаранция, а аз не съм уведомен за това. Служителите в сервиза се държаха арогантно и когато казах, че ще си потърся правата, ми благодариха, че ще им направя реклама. Смяната на това зъбно колелце била струвала 60 лева, имал съм ДДС 12 лева, а самата част струвала 25 лева. Възможно ли е това“, пита риторично Атанасов, който е подал сигнал и до Комисията за защита на потребителите.
Наш репортер се свърза с PAN сервиз, откъдето обявиха, че цената е формирана по ценоразпис – за труд и отделно за частта. „Клиентът е предупреден още при оставянето, след това и по телефона. Поръчваме директно от завода оригинални части, на никого не съм длъжен да давам обяснения кое колко струва. Техникът поръчва частите директно от сервиза, каза ми, че частта е оригинална“, отсече Живко Славов, управител на PAN сервиз.
Също така какво го интересува собственик на бизнес минималната той работи и учи за толкова ли? Съмнявам се
"баш майстора на море" и по-точно края ----"МОШЕНИЦИ"-----
Колкото е толкова без диагностика няма как, не са ясновидци.
2 - ДДС никой не връща, фирмите регистрирани по ДДС са просто посредници, взимат данъца от крайните клиенти и го предават на държавата.
Всички искате по-големи заплати, като в "белите" страни, но не сте готови да плащате повече за труда на другите, както е във въпросните страни.
Да не говорим, че 100 лева днес, не са 100 лева преди 10 години, нищо, че според статистиката няма инфлация и сме във валутен борд.
- служител приема развалената техника;
- служител разглобява и диагностицира проблема, в случая механичен; ~10мин
- намира нужните за ремонта части, търсейки серийни номера, продуктови кодове, аналози, доставчици; ~10мин
- служител звъни за да информира клиента за цената на ремонта, но не информира за цената на частта, защото клиент може да се откаже;
- служител би трябвало да каже колко струва и резервната част и колко горе-долу ще отнеме срока за доставка, но не го прави и именно за това е тая статия;
- служител поръчва резервната част от китайски търговец с безплатна доставка. Защото всички знаем, че китайците имат резервни части за всичко, дори за това което производител отдавна не поддържа. Предполагам както в случая с тая "музика";
- служител заменя дефектиралата част и тества дали ремонта е успешен; ~10min
- цената от 60лв за труд оправдава ремонта и времето на служителя (работата е малко (не много) пипкава), както разходите на месец;
А държавата взима от всички а ДДС-то ще го върне на шефа му, не се безпокой. Така, че клиента е по-прецакан откъм ддс.
Ама са прави, някои писатели тук, всичко вече е еднодневка, да изкара гаранция но у нас гаранцията е съмнителна, така че всичко е до късмет. Само да се надяваме да не станат и колите еднодневки, че трудно ще купуваме нови 10 годишни. :D
- служител приема развалената техника;
- служител разглобява и диагностицира проблема, в случая механичен;
- намира нужните за ремонта части, търсейки серийни номера, продуктови кодове, аналози, доставчици;
- служител звъни за да информира клиента за цената на ремонта;
- служител поръчва резервната част, която често идва от чужбина и има над 20лв. транспортни разходи;
- служител заменя дефектиралата част и тества дали ремонта е успешен;
Времето на служителя специалист струва пари, офиса в който работи има разходи (наем, ток, телефон, интернет, счетоводство, касовия апарат и т.н.), шефа му си слага %, държавата взима 20% ДДС + данък печалба + корп.данък.
А вие ако искате и за 10 лева го направете.
И мен ме е патила същата .
Но като незнам къде другаде да отида..
По принцип не ходете там ако не е нещо важно
Сервиза не е Ванга че да гадае какво му има и колко щеструва един ремонт преди да е го диагностицирал. "КОЛКОТО ТОЛКОВА" е напълно искрен отговор в такъв случай.
Вярно е че колкото по-нов модел е нещо е по трудно за обикновен сервиз да го оправи. Но това е в резултат на намаляване на частите и интегрирането им в едно. Уредите там стават скъпи а единичните ремонти неизгодни. Това обаче не говори нищо за самото качество на продукта. Единственият начин да са сгрешили от сервиза е, ако не са казали че ще струва колкото нов, а са казали само цената. Но съм сигурен че човека е достатъчно умен да знае какво дава на ремонт като себестойност.
КЗП не може да наложи нищо!
Ще констатира фактите, които не са престъпление, а просто наивност, и пак ще даде пари за ново CD след година.
Да не ти се разваля автомобила ,че отиваш да оправяш един проблем ,друг излиза.
Нарочно ли е ...незнам ,обирджии,мошеници,тъпанари,кухари и прочие.Думи нямам за Поморийските "монтьори'
сигурно е портиер на некоя бариера
ейййй, те от всичко разбират,затуй са на такива места да вдигат бариерата
не е за всеки тая раота ,уееее
https://www.flagman.bg/article/221208
Добра идея ми даде. Следващия път вместо да дам 100 лв за зъбно колелце, ще ги дам за жриица.
- Е как 100 кинта, викам аз.
- Ами труда е 95лв. а капу*ите 5 лв. Повече няма да ходя при нея.
Моля флагман да проверят и моят случай!