Българската дизайн група с 5 въпроса за проваления избор за ново туристическо лого на Бургас
Писмото е изпратено до кмета Димитър Николов и е подписано от 259 дизайнери, експерти, собственици на фирми и граждани
Група професионални дизайнери, представлявани от Фондация „Българска дизайн група – BDG.bg” са изпратили писмо до кмета на Бургас Димитър Николов относно новоизбраното преди близо 2 седмици туристическо лого на града. Документът, който е изпратен до администрацията още на 18 юни, е подписан от общо 259 активни графични дизайнери и специалисти, както и от граждани на Бургас, които са недоволни от избора на спечелилия проект.
Както Флагман.БГ писа в свой материал от 10 юни, новото лого на Бургас, което би следвало да представлява града ни не само пред вътрешните, но и пред външните туристи, не естетически издържано и не следва някои от основните правила в дизайна.
Новото лого на „Зургас“ – джаста праста от столицата, без общо с морския град Бургас
В писмото си от Фондация БДГ пишат, че са силно разочаровани от финалния избор на логото. Спечелилото предложение не съответства на общоприетите в нашия бранш правила. Те визират цялостното изграждане, избора на типография, цветова палитра, транслацията му в черно-бяло и други фундаментални параметри, които според тях не са спазени. В писмото се подчертава още, че това мнение споделят и много други, включително не-дизайнери, както и жители на града.
С изпратеното до кмета писмо те целят да получат отговор на следните въпроси:
- Какви са били процесът и критериите на журиране? И по-конкретно – как е направен изборът на логото, спечелило конкурса?
- Бихте ли насърчили публикуването на по-подробен анализ от журито на основните 10 претендента (отделни бележки за всяко предложение и защо не отговаря на критериите)?
- Кога ще бъде достъпна изложбата с всички, участвали в нея предложения онлайн?
- Възможна ли е опцията конкурсът да се надгради с допитване до жителите на град Бургас? Можем да съдействаме технически за тази цел, уточняват от БДГ.
- Подписани ли са декларации за „обвързаност“, който гарантират, че уважаемите членове на комисията няма да журират предложения на лица, близки с тях (роднини, приятели, възпитаници и др.)
Флагман.БГ публикува пълния текст на писмото в PDF формат. Можете да го видите ТУК
Ей така, за разнообразие!!!