Кога ще започне новата учебна година, вижте вариантите
Започването на новата учебна година от 15 септември ще зависи от това каква е епидемичната ситуация
Има три варианта за започването на новата учебна година и началото й ще зависи от епидемичната ситуация, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев пред журналисти, попитан как ще започне новата учебна година от 15 септември - с електронно обучение, или с присъствени занятия.
Започването на новата учебна година от 15 септември ще зависи от това каква е епидемичната ситуация. Ако ситуацията е нормална, учебната година ще започне присъствено, защото това е най-добрата форма на организация, обясни министър Вълчев. Ще бъдем готови обаче с още два варианта - единият вариант е за частично присъствено обучение, който обаче ще го приложим в краен случай, защото ползите и допълнителните резултати от него са спорни, а допълнителният риск е висок, отбеляза образователният министър.
Третият вариант е за обучение в електронна среда, както е в момента, но при по-добра организация, каза министър Красимир Вълчев.
"Този път ще имаме време да направим още по-добра организация, защото ще сме направили анализа. Като по-добра организация означава, тя да е по-добре съобразена с всички ученици, учители и седмични разписания, а по-голяма част от децата да учат синхронно, във виртуални класни стаи. Платформите, които ще се ползват, да са най-добрите за ползване и да го няма това "времево некоординиране, което го имаше в началото, в част от училищата и в част от класовете, което с времето се изчисти", коментира образователният министър.
"Така че имаме предпоставки, през следващата година, ако се наложи, ако има вторична вълна на коронавируса, да стартираме отново в електронна среда", каза министър Вълчев.
Той коментира темата за началото на новата учебна година, след като отговори на актуални въпроси на членовете на парламентарната образователна комисия.
Към тъмни бъднини върви...Жалко за децата,няма на кого да подарят цвете с благодарност,на кого да бъдат благодарни,никой не е подкрепял невръстните ръце.
Тържествуващо зло, честит празник МОН
Или по скоро опити за писания. Почти нищо не ти се разбира, не се учудвам няма как, с всичките ти грешки.
Образовани ,да но не с прийомите на блатото ,в което се плацикаш,стой си в локвата и не пръскайте,че цапаш наоколо.Който дава,дава защото иска да вземе,нуждае се от нещо и е готов да заплати за него.Така ти си се разделила с единственото ценно,което си имала някога -душата си.Дали си я имала се незнае,но сега живуркаш,жвакаш в блатото,храниш се от него и тровиш млади души.Без никаква метафора,разбирай.Дано скоро екосистемата ти бъде утаена и пресушена,изорана и засята с нещо добро след милеорацията,незнам дали ще става за тор или ще е противопоказно за нови насаждения,замислям се за нещо по-сериозно.Без метафора!Не цитирай, измисли нещо свое,не,млъкни завинаги по-добре.Допускаш мн.правописни и граматически грешки,там някъде в началния етап на развитието ти се е случило нещо,освен пропуските.
Каква "злост и ярост" виждаш в думите ми? Казвам ти как работи системата, просто и ясно. Нищо ми няма на психиката. Не разбирам какво лошо намираш в това децата да са образовани. Личните им политически виждания винаги трябва да са подкрепяни от факти, а не от чувства. Защото иначе е най-обикновенно мнение.Което е различно нещо.
Можеш ли да обясниш какво общо има инстанбулската конценция с това колко добре се преподава математика? Или просто искаш да търсиш политически съмишлиници?
Аз спа спокойно. И да казват ми "Добро утро" и "Лека нощ"! Не че има нещо общо с темата. Злоба има само при теб, злоба към образователната система злоба към определени политически принадлежности, и злоба към други хора.
Всичките необосновани, като последнитедве нямат никакво значение за качеството на образованието. Чудно ми е с какво се прехранваш, че ме питаш мен? Ако искаш нещо трябва да дадеш, млади момко.
Нито какво им пречи на учителите да си преподават урока.
остана само с обиди, псевдо античовешки намеци и "виртуални правоъгълни съзнания", Общо взето ако детето ви даде документи за еманципация, спестете си парите, няма да спечелите.
Очевидно образованието ви е проблема на вас, а не факта че лично Вие не можете да мислите. Живея в България ,гр. Бургас! И всичко което съм казал е доказано вярно. Нито съм на дрога като децата ви, нито съм неграмотно злобно подобие на родител като вас.
"виртуално формирано правоъгълно съзнание" ако можеш до обясниш каквоси казал ще е цяло чудо. Защото пишете думички без те да имат общо, еднас друга или с реалността. Изпуснати сте някъде далеч преди да сте стъпи в класна стая и то в последните 10 години.
Сега ако не желаете да се върните към темата, не отговаряйте.
На каква дрога си,живееш във четвърторазрядна антиутопична холивудска продукция,личи си,че си с изгладен мозък,куха лейка с виртуално формирано правоъгълно съзнание,дано нямаш достъп до български деца,ще бъде пагубно за тях.Под коя антена си стояла,че си тъй облъчена,къде си расла и какво си пасла?Какъв сурогат си яла,сигурно и външно си залоясала,в каква помия живееш,цапаш.
"Жалкото" образование което критикуваш,независимо дали в дистанционна среда или физическо присъствие, преподава един и същ материал по една и съща програма с еднакъв хонорариум.
Да дистанционният метод не позволява на ниско културните ти деца да се бодат и бият "пълнокръвно" или да си клюкарат докато пушат зад блока на седянка .Екран или не, какво си мислят ти не можеш да определиш. Камоли да им преписваш измислици като това че са затворници. В карантината хората си развиват личността, комуникират по-често с близки и познати (имат повече свободно време) и захващат нови и най-различни занимания и умения. Продуктивността им хич не се е занижила. Умни хора има и у дома те се развиват, а не хленчат по социалните мрежи. И ако детето ти не харесва дома си, който ти си създал, другите не са ти виновни за това.
Тук си говорим за жалкото ни образование,което в дистанционна среда блокира личностното развитие на децата,които нямаш.Това се случва,защото са затворени у дома,не комуникират пълнокръвно с връстници,екрана пред тях формира съзнание на затворник от еднолична килия,това е издевателство над тях и съответно престъпление над личността им.Неприлагането на академичното обучение предполага блокиране на понятийното мислене у децата,сиреч умни личности скоро ще липсват,но разбира се това са понятия,които ти с твоя капацитет няма да разбереш,дано думите ми бъдат прочетени от мислещи родители и учители,ти в това число не влизаш.
Нямам преподавателски квалификации ако това питате. Мога обаче да кажа че съм минал през всички етапи на средното образование. Цитирах ви от спомен какъв е материала който трябва да взимат първокласниците, от спомен, но мисля че все още е актуално като информация. Написах ви и как учителите могатда демонстрират изписването на печатни букви и как могат да преподават за гласни и съгласни. Никъде не съм споменавал използването на клавиатура като заместител на това учениците да упражняват писането на печатни букви. А за държане на ръце нямам спомен някой да го е правил. Децата химикалки държат още от детската градина.Нужните финни моторни умения са налице при 6-7 годишните. И ако някое дете наистина има нужда поради някаква причина. Родителя ще трябва да седне и да му помогне. Малки деца са и малък процент може да имат нужда от помощ, но не са безпомощни.
Изобщо имаш ли идея за методиката на обучение в начален курс ? Не , че съм даскал, обаче децата ще бъдат двойно по-неграмнотни , когато отидат в прогимназия .
Това означава, че не детето , а родителят трябва да се учи на методика . Има си спицифики, ама явно не ти е ясно . Ти виждал ли, си учител в начален курс как обучава , как прави диктовки и проверява . А виждал ли си как им държат ръчичките , когато изписват елементите на буквите и числата? Нали се сещаш, че не е като да кълвеш по клавиатури и таблети ..
Никой не е твърдял че това да не преподаваш активно означава "виртуална класна стая". А това с уча.се не знам откъде си го измисли. Нищо сложно няма в процеса като цяло. Предвид спомените ми, това което се изисква от учениците е напълно под възможностите им. Колкото до учителите предвид че всяка година имат семинари за развитие и това че имат по закон колеги по ит специалности, са наред. А и както казах освен видео разговорите всичко друго са го правили и досега. Предвид, че повечето часове бяха с презентации даже тогава.
И не стана ясно ти откъде на къде като родител си задължен да му преподаваш? Това е работа на квалифициран учител. И ученика може да чете и следи учебните часове сам, щом може да бъде оставен да си чете книгите сам. Както вие казвата. Дали учителя ще се разхожда из стаята и преподава урока или ще стои пред камерата и преподава урока няма значение.Ефективността на методите им и думите им ще са едни и същи.
Не виждам какво "творчество" има в писането на word документ или снимането на чертежи или рисунки.
Колкото до технически проблеми. Първо като родител със завършено средно бихте могли да седнете и разучите проблема. Или да се обърнете към ИТ отдела на училището за помощ. Ако има реална техническа пречка за учебният процес.
Колкото до MS Meets, широко ползван е досега в бизнес средата заедно с други платформи, не е специално направен за класна среда, но е напълно адекватно решение за видео конференции.
- А вие сигурни ли сте, че найстина помагате?
Аз карам автобус и се е случвало хора, които нямат свидетелство за правоуправление, да ми дават оценка.
п.с. ако половината училище е с грип, а другите учат, то тия нещастници с грипа как ще наваксват?