Живко Табаков с 5 спешни предложения към ОбС-Бургас за справяне с корона кризата
Бизнесът се нуждае от допълнителни улеснения, за предстоящия несигурен летен сезон, смята Табаков
Ново предложение за справяне с кризата, настъпила след пандемията с коронавируса, е внесъл в местния парламент на Бургас общинския съветник от ДБГ и председател на Постоянната комисия по туризъм – Живко Табаков.
Според него трябва да се предприемат 5 спешни стъпки, които да облекчат бизнеса в очакване на несигурния летен сезон. В интервю за Флагман.БГ преди месец той обясни, че по негово настояване е създаден новият отдел към Община Бургас – „Туристическа политика“, който е насочен към дигиталния маркетинг. Именно това е и основна част новото предложение на Табаков, което вече е внесено в ОбС-Бургас.
„За да сме конкурентни във вътрешна среда, неминуемо трябва да отделим допълнителни средства за реклама, наред с представянето на ясна стратегия как и какво да рекламираме. През последните няколко години Общината предвижда средства за произвеждането на рекламни материали, но, макар и важна стъпка в правилната посока, това е недостатъчно. Нужно е спешно изготвяне на кризисна рекламна стратегия за ефективно промотиране на Бургас като туристическа дестинация“, разкрива в предложението си Живко Табаков.
Той настоява от бюджета на Община Бургас да бъдат заделени средства в размер на 50 хил.лв. за външна, медийна и онлайн реклама, което ще спомогне за ефективното рекламиране на Бургас като сигурна туристическа дестинация.
Като следваща важна стъпка за облекчаване на ситуацията, Табаков предлага дейстивето на „Зелената зона“ около Морската градина да отпадне през уикендите. В същото време да се намали и цената за ползване на спортни съоръжения, зали, сцени и театри за провеждането на платени спортни и културни мероприятия със 70% до приключването на извънредната епидемиологична обстановка.
Друго важно предложение на Табаков, обхванато в докладната му, е намаляването на такса битови отпадъци за заведенията за хранене и развлечения с 50% до настъпването на промяна в заповеддта на министъра на здравеопазването Кирил Ананиев, с която да им бъде позволено да работят на пълен капацитет.
В същото време за същите да се промени начинът, по който се заплаща такса „тротоарно право“ – вместо да се изчислява на база квадратен метър, тя да се зачислява на брой разположени маси за месеците май, юни, юли, август и септември.
Общинският съветник предлага и да се намалят наемите на РИЕ (рекламно-информационни елементи) с 50% до края на извънредната епидемиологична обстановка. А в същия контекст да бъдат подновени изтичащите разрешителни за РИЕ – без авансови вноски и да бъде преустановено действието на чл. 33, ал. 2, т.1. от Наредбата за период от една година след края на извънредната обстановка.
„Тези предложения са базирани на разговорите ни с местния бизнес, който, въпреки че е частично удовлетворен от гласуваните през март облекчения, се нуждае от допълнителни улеснения, за предстоящия летен сезон. Целта на исканията им е да се създадат предпоставки за развитие на региона чрез подобряване на бизнес климата“, казва в докладната си Живко Табаков.
Предложението му ще се разгледа първо на Постоянните комисии и впоследствие ще бъде гласувано на редовната сесия на ОбС-Бургас. В края на месеца ще стане ясно дали местния парламент ще се съгласи с неговите препоръки за облекчаване на бизнеса и създаването на ясна стратегия за излизане от кризата.
1. 50 000 хил лв за реклама. Къде? По-колко? Направен ли е план с идея за ефективност? Най-вероятно не,защото го няма.
2.Да се намали цената за обектите, спортни и културни, до края на едeмилогичната обстановка. Ами тя е планувана до 15 юни, Заседанието е в края на май? За кога ще се намалят тези такси? Така или иначе до 15 юни едва ли някой планира събитие.
3.Явно непознаване на елементарна материя. Такса битови отпадъци се състои от 3 компонетна , като един от тях никога не може да бъде опрощаван.
4. Да се плаща на маса, но а не на квадрат тротоарно право. Колко на маса? Защото повечето заведения имат маси ,колкото и преди. Да не стане така,че да им е по-скъпо? Как така прави предложение наполовина - да се плаща еди как си, но не казва колко?!?
5.А какво става ако РИЕ си имат договори и работят? Защото с повечето е точно така.Не всички са спрели да рекламират. Значи те да си прибират парите, а да не си плащат таксите?
Обобщено - нищо ново. Популизъм, непрофесионализъм, елементарност.
Другите му предложения са нелоши, но защо да отпадат още от финансовите задължения на заведенията? Горките, живи да ги оплачеш.