Сигнал до Флагман.БГ: А1 начисляват към сметките суми за услуги, които клиентите не желаят
С редакцията се свърза бургазлийката Мария Вътева, за да разкаже своята история, вижте я
А1 умишлено добавят клаузи по новосключените договори без знанието и съгласието на клиентите си. Това твърди в сигнал до Флагман.БГ бургазлийката Мария Вътева, която разказа своята история за това как при сключване на нов договор и изричния й отказ от дадена услуга, тя все пак вече втори месец е задължена да заплаща по-голяма сума за ползването на нещо, което не е искала да е включено към контракта.
„Старият ми телефон се развали и искам-не искам отидох до най-близкия офис на А1, за да си избера нов апарат, въпреки че много силно желаех да не предподписвам договор с тях. Бях коректно обслужена от служителите там и сключих договор за телефон, телевизия и интернет. Попитаха ме дали за телевизията искам определени канали и един от предлаганите от тях пакети бе за спортни телевизии. Аз категорично отказах за ползването на такава услуга”, разказа Мария Вътева.
Тя все пак сключва договора при условия за неползване на пакета спортни канали. Заявено й е, че през първите два месеца на новия контракт тя получава бонус – безплатна застраховка на телефона на цена около 6 лева. Оттук започват и реалните проблеми.
Пристига първата фактура, която се оказва завишена със същите тези 6 лева. Служителите в офиса се заричат, че е станала някаква грешка и обещават следващия път сумата да бъде приспадната от сметката. Втората фактура обаче - месец по-късно - отново е завишена.
„Предположих, че са забравили да очислят сумата, че може би това е въпросната двумесечна застраховка, затова отидох да се откажа изрично от нея. Оказа се, че въпросната сума не е за застраховката, а е „нещо друго”, както ми го описа служителката в клона на А1. След кратко търсене в компютъра служителката ми каза, че на 8 март (когато е подписан въпросният нов договор, бел.а.) съм била заявила, че иска да ползвам пакет със спортни канали, което е парадоксално при положение, че още при подписването категорично заявих, че не искам такъв”, обяснява още Вътева.
Служителката в офиса я уверява, че е възможно някой друг да е заявил ползването на каналите – дали съпругът й, дали детето й. Фактът обаче е, че те са вписани към договора й. Проблемът е, че никой от семейството на Вътева по време на сключване на договора не е бил вкъщи. Тя отрича и някой от тях да е добавял спортните канали.
„Потресена съм! Плащам сума, колкото и малка да е тя, за нещо, което не съм искала. Въпросът е принципен – не ми е за 6-те лева! Според мен това се прави умишлено – когато мине номера и това не е коректно, особено в условията на извънредното положение и предстоящата финансова криза”, възмущава се бургазлийката.
Тя уточнява, че вече е изпратила писмо с оплакване до ръководството на оператора А1, но такова предстои да бъде изпратено и до Комисията за защита на потребителите. „Ще си търся правата задължително. Некоректно е да постъпват така с хората и смятам, че е за доброто на всички да се прекрати тази порочна практика”, коментира още Вътева.
Зашел в салон А1 купить самый дешевый телефон с самым дешевым пакетом. Отказался от всех навязчиво предложенных продавцом дополнительных опций. Указал что нужен только телефонный пакет причем без Интернета.
На днях получил счет к оплате. Кроме 7лв стоимости пакета который я заказал, приплюсована оплата за Интернет, которым я не пользовался, да ещё и страховка "моят телефон", за которую с меня путаются брать 2лв в месяц ни за что. Мало того, поверх всего этого прикручен ещё и НДС. В итоге ежемесячный платёж хотят 11лв а не 7лв. Несколько раз уведомил А1 что отказываюсь платить за страховку, которую не заказывал. Я купил телефон, который стоит 50лв. За год они хотят содрать с меня ещё 1,99*1,2*12=28лев. Мелкое мошенничество, но большое хамство. Страховку которую я не заказывал анулировать отказываются, предлагают общаться со страховой фирмой. Написал и туда, жду ответа. Договор на эту страховку подсунули в комплекте документов на телефон, без предупреждения, на рывок. Я подписал не глядя. Посмотрим, получится ли теперь у меня отбиться от этих кровососов.
понеже имам две карти към Виваком казвам на служителката
на тази карта интернет не ми трябва понеже го ползва майка ми телефона който е стар апарат
след като се подписах каза на по-младата служителка продадох му интернет така беше записано и в договора.
сега в момента майка ми има 15 гигабайта бърз интернет на стария телефон а аз на новия имам 8gb
с две думи става дума за измама която обаче е трудно доказуема!!!
един от 100 ще го прочете . . . а един от 500 може да го осмисли ;)
Не равностойни са страните.
При който и да сте все е тая.
Просто няма контрол.
Мразя ги от едно време,и никога не съм им бил клиент.Преди време бях клиент на близуу,после Ментел ги купи и едвам си прекратих договора,като разбира се трябваше да изчакам да свърши,да ме глобят и едва тогава да се откача.
Наскоро даже и телевизия от тях си прекарах , никакви проблеми..
И аз ще напиша няколко реда.Некоректна компания ,още първият месец ми начислена 315 лв сметка от която 180 интернет на 3 номера за две седмици до края на месеца.И трите номера имаха различни МВ ползвани,а сумата една и съща.След много обаждания и скандали ми върнаха фактурата за преразглеждане и ми смъкнаха сумата от 180 лв.Било грешка от тяхна страна.Ако бах си замълчала,трябваше да платя.Вторият месец ми начислили застраховка ,която не искам.Пак проблем.Отново обаждания.Лъжат,мамят народа.Не трябва да има договори ,които да ни задължава дългогодишно обвързване.
Ние , всичките, излъгани от А1 трябва да подадем жалби в комисията по защита на потребителите.
При мене А1 започнаха да ме атакуват за преподписване на нов 2 годишен договор още преди изтичането на първата година от сега действащия 2 годишен договор с какви ли не "примамливи" предложения,като дървените телефони и таблети на Алкател,три дни настояваха,при все че им казвах че си губят времето с мене.
Аз също мисля да ги делна от моите плащания!!
След моя дългогодишен опит с операторите стигнах до следния извод и решение иначе оправия нема....Избирам си офис и служител,обсъждаме договора преди да подпиша хващам курвата или педала за гушата и казвам"Има ли разлика още първия месец м/у уговорката в договора и фактурата се връщам и те намирам и горо ти"Само така не смеят да маниполират и допълнителни екстри.
интернет трябва да е безплатен защото потребителите носят голям доход на търговци, услуги , рекламодатели и т.н. говорим за сектор който движи почти всичко, отдавна разпространението на интернет трябва да е безплатно до крайния потребител, Мъск е на път да пусне wifi в световен мащаб, с неговите спътници но най вероятно ще е платен,борбата в момента е за скорост затова операторите бързат с 5g и има толкова безплатни филми за да може да си ги гледаме направо по интернет , ако мъск предложи бърз вайфай операторите ще пият вода от хладилника
Те са една неординарна, безсмислрна структура. Само Комисията за Електронни Медии те са контролния орган. Може жалба и по електронен път до тях. Те реално могат да ги
санкционират за нелоялни практики.
Добра работа може да Ви свършу и Комисята за защита на правата. Жалба до тях на принципа"лично положение", че сте била подведена с умисъл.А КЗП са кръгла нула.
И аз, когато преподписвах, изрично казах, че не ги искам. Първият месец наистина ги нямаше. Но след това се появиха и сметката скочи.
Ще пусна и аз една жалба. Аман от своеволията на богаташите......