Дори и Adidas отчете 93% по-малка печалба от очакваната
Очаква се още по-голям спад на продажбите през второто тримесечие
Германският производител на спортно облекло Adidas отчете 93% по-малка оперативна печалба от очакваната и 19% спад в продажбите през първото тримесечие. Прогнозите за приходите през второто тримесечие са дори по-мрачни, предава Reuters.
Гигантът е един от многото, чиято производителна и търговска дейност е блокирана заради коронавируса.
Оперативната печалба на Adidas за първото тримесечие се сви до 65 млн. евро, което е доста по-малко от очакваните от анализаторите 263 млн. евро.
Продажбите през периода януари-март 2020 г. са паднали с 19% до 4.75 млрд. евро – прогнозата на анализаторите беше за 4.85 млрд. евро, сочат данните на Refinitiv Eikon. Компанията предупреди за възможността за евентуален спад от 40% през второто тримесечие.
Акциите на Adidas се понижиха с 1.2% в началото на търговията днес, като от началото на пандемията паднаха с повече от една трета.
Adidas отказа да даде перспектива за цялата година, изтъквайки несигурността около това кога магазините ще бъдат отново отворени и как изобщо ще потече търговската дейност в условията на коронавирусна пандемия.
В момента над 70% от магазините на бранда в световен мащаб са затворени. Любопитното в тази ситуация е, че се наблюдава 35% ръст на електронната търговия през първото тримесечие. Той обаче компенсира само частично загубите.
От Adidas коментираха още, че продажбите в Китай все още се възстановяват, след като през април там започнаха да отварят магазини.
Конкурентът на Adidas – Nike, надхвърли прогнозите за третото си финансово тримесечие, завършило на 29 февруари, след като отчете 5.1% ръст на приходите вследствие на силно онлайн търсене, допринесло за компенсиране на по-ниските продажби в Китай.