×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Съвети при изграждането на уебсайт


Съвети при изграждането на уебсайт
SEO е важна концепция, която трябва да имате предвид през цялото време, докато създавате Вашия уебсайт
26 Март 2020, Четвъртък, 13:00 ч.

Всеки уебсайт за малък бизнес е различен, защото всеки бизнес иска да достигне различни цели

Много малки и средни на размер фирми достигат до един момент, в който осъзнават, че им е нужен уебсайт.  Някои от тях вече имат някакво онлайн присъствие, а за други това е първата стъпка. И в двата случая, при изграждането на самия уебсайт има неща, които трябва да се обмислят внимателно и поради тази причина изготвихме списък с насоки и препоръки.

Наличието на професионално изработен уебсайт е важно за почти всеки вид бизнес. Колкото и страшно да изглежда уреждането на изработката му, той може да се превърне в символ на професионализма на компанията. Може да показва нейните цели и прецизността, с която тя ги достига.  Заради това е важно, никой да не изпуска възможността да работи за популяризиране на бранд името си.

Всеки уебсайт трябва да има ясна цел

Всеки уебсайт за малък бизнес е различен, защото всеки бизнес иска да достигне различни цели. Примерно, може уебсайтът да е електронен магазин и да продава стоки, може да е и визитка без да продава нищо, може да предоставя информация и да примамва потенциални клиенти да ви се обадят и др. Като цяло, полза ще имате само, ако определите целта, в противен случай ще загубите време и пари.

Напишете собствено съдържание, което да се качи в уебсайта

Важно е да решите какво искате да кажете на посетителите на Вашия уебсайт. Определете какво ще е основното Ви послание, напишете го и чак след това търсете хора, които да го коригират. В този текст трябва да заявите целта си ясно. Писменото съдържание на уебсайта Ви не трябва да е прекалено дълго, нито прекалено късо. Не е тайна, че в интернет, хората търсят информация, така че постарайте се, да им я осигурите.  Също така трябва това съдържание да е поднесено ясно, без да ги карате да четат 10 страници, за да стигнат до основата. Уверете се, че важните точки, мисията на вашата компания и нейните предложения са ясни и лесни за намиране от посетителите.

Кажете на клиентите какво можете да направите за тях

Добър съвет е да пробвате да прочетете съдържанието на уебсайта Ви, все едно сте потенциален клиент. Основната грешка на повечето компании е да се съсредоточат върху това, което правят, а не върху това, което е полезното за техните клиенти.

Използвайте призиви за действие

Призивите за действие показват ясно, какви са Ви целите. Ако искате, клиентите Ви да се запишат за бюлетина Ви, тогава сложете форма за записване още на главната страница. Искате ли, те да пазаруват от новата ви колекция продукти? Тогава, напишете ясно, че имате нова колекция и сложете голям бутон „Виж Новата Колекция“.

Изработете йерархия на страниците

Почти всички бизнес уебсайтове включват по няколко различни страници. Опростената форма на един сайт има съвсем малко страници - страница „За нас“, контактна страница и начална. Друг вариант е да искате различни страници за различните услуги, заедно с главна страница за всички услуги. Това е нещо, което трябва да решите предварително и след това да наемете някого, който да изгради Вашия сайт.

Ако не знаете, как искате да изглежда Вашият сайт, разгледайте конкурентите Ви. Недейте да копирате от тях, но се опитайте да разберете кое как са го подредили и защо.

Сами ли да си изградите уебсайт?

Малките фирми са ограничени откъм бюджет и заради това често се пробват първо да си направят сайт сами. Някои се справят добре, но при други ситуацията не е толкова розова. Често фирмите се гордеят с качеството на изработеното, но клиентите им намират бъгове и не могат да използват функционалностите, което ги разочарова и си създават лош спомен от бранда. Ако един уебсайт не изглежда професионално, то няма значение, дали фирмата се гордее с него или не.

Купете си собствен домейн

Има възможност да не плащате за домейн, а той да е разширение към вече съществуващ. Това е лош избор, ако искате клиентите Ви да гледат сериозно на Вас.

Изберете надеждна хостинг компания

Пълно е с хостинг компании, които ще ви предлагат различни цени. Изберете тази, която има постоянна поддръжка и при проблем можете лесно да се свържете с тях.

Помислете за бъдещия Ви растеж

Спрямо големината на бизнеса Ви, можете да подберете платформа и големина на уебсайта. Платформи като Wix и Squarespace могат да работят чудесно за бизнес, който планира да остане сравнително малък и да използва само няколко функции. Но ако Вие планирате да се разраствате и изберете първоначално малък сайт, след това ще трябва да го местите, което може да бъде трудно.

Изберете си дизайнер, с който комуникирате лесно

Подберете дизайнер, който има опит с подобен стил, какъвто желаете за Вашия уебсайт. Разгледайте портфолиото му и го питайте да ви разкаже повече. Споделете му идеята си и обсъдете с него какво може да ви предложи. Вижте, дали се разбирате лесно с него, защото при изграждането на един уебсайт е нужна много комуникация.

Разгледайте готови теми

Не всеки бизнес има нужните ресурси за да създаде свой собствен дизайн. Предлагат се огромно количество вече създадени теми, които могат да се закупят. Ако сте намерили нещо подходящо не го отхвърляйте, защото не е уникално, а се възползвайте. Ако обаче темата е безплатна, ние Ви препоръчваме да не я вземате. Безплатните теми не са добри, поне не толкова колкото платените. Не става въпрос за купуване на най-скъпата тема - в този случай не цената е определяща, а наличието ѝ.

Добавете лице и история

Колкото и странно да звучи, снимка на основателя на фирмата или на екипа, предизвиква доверие в клиентите. Няма смисъл да криете лицето си, като претендирате, че сте голяма компания. Клиентите Ви се нуждаят от продукт или услуга и ще имат доверие на Вас и Вашия екип, ако знаят кои сте.

Друг начин да накарате хората да се чувстват по-свързани с Вашия бизнес е да разкажете история Ви. Наистина е хубаво да включите история за себе си или защо сте създали бизнеса на първо място, стига тази причина да е нещо повече от „да печелите пари.“ Ако сте започнали бизнеса да помагате на хората или ако се е случило конкретно нещо, което е довело до вашата бизнес идея, разкажете го.

Задължително създайте контактна страница

С много ограничени изключения, всеки бизнес уебсайт, независимо от вида или размера, трябва да включва информация за контакт. Това може да бъде имейл адрес, телефонен номер, адрес, социални акаунти или всичко заедно. Колкото повече начини дадете на хората да се свържат с вас, толкова по-голяма е вероятността те да се чувстват комфортно с вашите продукти или услуги. Винаги слагайте и контактна форма. Това ще улесни хората, които не могат да влязат в тяхната си поща или не могат да ви звъннат. Контактната форма върши добра работа, защото може да се използва от всякакви устройства.

Придържайте се към прост дизайн

Независимо дали работите с дизайнер или просто избирате шаблон, не избирайте дизайн твърде пренатрупан с много елементи. Придържайте се към няколко цвята или текстури и не добавяйте твърде много различни шрифтове. Направете текста лесен за четене. Ако текстовете са тези, които презентират Вашата цел и мисия, тогава ги направете четими. Основните шрифтове, като тези, които вашият дизайнер или тема вероятно предполага, са най-добрите за четене. Опитайте се да не използвате прекалено ръкописни шрифтове, колкото и добре да Ви изглеждат.

Добавете изображения

Изображенията са друга опция за предоставяне на информация, като те може да са снимки, инфографики и др. Ако предлагате услуга, която няма как да бъде снимана, снимайте екипа си. Избягвайте да използвате закупена стокова фотография, защото тя няма да добави никакво лично отношение към вашият продукт или услуга. Не само че една такава снимка може да е с лошо качество, ами може и да е използвана вече на 1000 места, което само ще разочарова клиентите Ви, ако са я виждали и преди.

Включете потребителски отзиви

Отзивите на клиентите могат да бъдат друго чудесно допълнение. Тук е важно да споделите само качествените препоръки. Избягвайте небрежните, общи отзиви.

Добавете видео елементи, ако е възможно

Видео препоръките са абсолютен фаворит, така че ако Вашият бизнес е подходящ за нещо подобно, не пропускайте възможността.

Задължително си направете и мобилен сайт или „responsive“ дизайн

Голяма част от хората нямат време да пуснат компютър, когато търсят продукт или услуга, заради това използват мобилните си телефони. Проблемът е, че те са всякакви видове и размери, което налага преоразмеряването на Вашия уебсайт, така че да е четим и да може да се клика на всички бутони. Наличието на сайт, който не е оптимизиран за мобилни устройства, може да прогони клиентите и да навреди на продажбите Ви.

Проучете какво е SEO

SEO е важна концепция, която трябва да имате предвид през цялото време, докато създавате Вашия уебсайт. Дизайнерите ще могат да ви обяснят основните неща, но след това ще трябва да се информирате за добрите и лошите практики от SEO гледна точка.

Учете се в движение

Когато пуснете уебсайта, това няма да е краят, а началото. Добавяйте и променяйте елементи, когато бизнесът ви расте и се променя, но не забравяйте на първо място да отговаряте на нуждите на Вашите клиенти.

Източник: https://seo-webdesign.bg/


В категории: Бизнес


Пие специфична спе*ма, защото...
Пие специфична спе*ма, защото... 31/03/2025, Понеделник 22:00 1
Кънчев с двойна грешка...
Кънчев с двойна грешка... 31/03/2025, Понеделник 21:48 1
Бой в метрото в София
Бой в метрото в София 31/03/2025, Понеделник 21:24 0
Отиде си известен режисьор
Отиде си известен режисьор 31/03/2025, Понеделник 20:58 0
Флагман.БГ Пребиха 20-годишен в София след катастрофа Пребиха 20-годишен в София след катастрофа 31/03/2025, Понеделник 20:55 0
Дете падна от тераса
Дете падна от тераса 31/03/2025, Понеделник 19:48 0
България Всички новини
Ще оцелее ли кабинетът „Желязков“? Мнението на бургазлии Ще оцелее ли кабинетът „Желязков“? Мнението на бургазлии Оптимизъм или скептицизъм – как жителите на Бургас гледат на бъдещето на правителството? Кънчев с двойна грешка... Кънчев с двойна грешка... За Роналдо Пияницата, който отне два живота, съжалявал, но го оставиха в ареста Пияницата, който отне два живота, съжалявал, но го оставиха в ареста Обвиняемият Тодор Нейков е без книжка от катастрофата на "Тракия", но често се качвал зад волана Извънредно! Росалин от Бургас скочи от Моста Извънредно! Росалин от Бургас скочи от Моста Камерите за видеонаблюдение са го заснели да скача в морето Бой в метрото в София Бой в метрото в София Младежи са с наранявания Българският кикбокс има нов играч: Несебър удря още в началото! Българският кикбокс има нов играч: Несебър удря още в началото! Три европейски титли и четири златни медала на държавно първенство само за няколко месеца Пребиха 20-годишен в София след катастрофа Пребиха 20-годишен в София след катастрофа Агресивен шофьор слязъл от колата си и нападнал младият мъж, счупил и стъклото на колата му Протестиращи затвориха път в България, има задържан Протестиращи затвориха път в България, има задържан Граждани са недоволни от битови условия Сигнал до Флагман.БГ: Нагли шофьори режат колчета и паркират безобразно в центъра на Бургас Сигнал до Флагман.БГ: Нагли шофьори режат колчета и паркират безобразно в центъра на Бургас Безочието е стигнало връх, коментира гневен наш читател  Откриха мъртви трима американски войници Откриха мъртви трима американски войници Автомобилът на военните потъна във воден басейн  
Отиде си известен режисьор Отиде си известен режисьор Този свят напусна Ив Боасе Човек бере душа след нападение от мечка Човек бере душа след нападение от мечка До България Майка уби сина си Майка уби сина си Ужас в САЩ Почина ръгбистът канибал, който яде човешка плът, за да оцелее след самолетна катастрофа Почина ръгбистът канибал, който яде човешка плът, за да оцелее след самолетна катастрофа Алваро Мангино, един от 16-те пътници, оцелели при станалата печално известна самолетна катастрофа през 1972 г., почина на 29 март след пневмония Донесение, че Хитлер е жив, изскочи от досиетата „Кенеди“ Донесение, че Хитлер е жив, изскочи от досиетата „Кенеди“ Агент на ЦРУ твърди, че бивш есесовец се е срещал с нацисткия вожд през 1955 г. в Колумбия, предоставил и снимка Марин Льо Пен осъдена: Либералната система елиминира най-силния си опонент преди изборите Марин Льо Пен осъдена: Либералната система елиминира най-силния си опонент преди изборите Френската опозиционна лидерка няма да може да се кандидатира за президентските избори, след като беше осъдена на 4 години, 2 от които под домашен арест с гривна По последни данни: 2056 души са загиналите в Мианмар По последни данни: 2056 души са загиналите в Мианмар Броят на ранените надхвърля 3 900 души, а около 270 души все още са в неизвестност Какво се случва, ако не спим достатъчно Какво се случва, ако не спим достатъчно Сънят играе ключова роля в процесите на паметта, ученето и концентрацията Осъдиха Марин Льо Пен, крала европари Осъдиха Марин Льо Пен, крала европари Съдът изчисли, че общата загуба възлиза на 2,9 млн. евро Днес е най-опасният ден след преместването на стрелките с час напред Днес е най-опасният ден след преместването на стрелките с час напред Може да бъде засегната тяхната продуктивност на работното място
Божидар БОЖАНОВ, депутат Божидар БОЖАНОВ, депутат Пеевски не може да звънне на Кьовеши, както на Сарафов и Гешев, за да бъде смачкано разследване. Виц на деня Виц на деня Мъж си забравил телефона у дома. Прибира се и гледа две съобщения.
Първото - от любовницата: "Скъпи, скучно ми е. Обади ми се!".
Второто - от жена му: "Не се притеснявай! Вече и се обадих."
Виц на деня Виц на деня - Ох, ма Марче, всичко ме боли.
- Ааа, не ти вярвам, Бонке. И вчера и днес от вас излиза мъж.
- Ееее, едно здраво нещо да имам и ти за него ми завидя ма...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук През първите 25 години зъбите работят за теб, а после ти работиш за тях.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори