×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Съвети при изграждането на уебсайт


Съвети при изграждането на уебсайт
SEO е важна концепция, която трябва да имате предвид през цялото време, докато създавате Вашия уебсайт
26 Март 2020, Четвъртък, 13:00 ч.

Всеки уебсайт за малък бизнес е различен, защото всеки бизнес иска да достигне различни цели

Много малки и средни на размер фирми достигат до един момент, в който осъзнават, че им е нужен уебсайт.  Някои от тях вече имат някакво онлайн присъствие, а за други това е първата стъпка. И в двата случая, при изграждането на самия уебсайт има неща, които трябва да се обмислят внимателно и поради тази причина изготвихме списък с насоки и препоръки.

Наличието на професионално изработен уебсайт е важно за почти всеки вид бизнес. Колкото и страшно да изглежда уреждането на изработката му, той може да се превърне в символ на професионализма на компанията. Може да показва нейните цели и прецизността, с която тя ги достига.  Заради това е важно, никой да не изпуска възможността да работи за популяризиране на бранд името си.

Всеки уебсайт трябва да има ясна цел

Всеки уебсайт за малък бизнес е различен, защото всеки бизнес иска да достигне различни цели. Примерно, може уебсайтът да е електронен магазин и да продава стоки, може да е и визитка без да продава нищо, може да предоставя информация и да примамва потенциални клиенти да ви се обадят и др. Като цяло, полза ще имате само, ако определите целта, в противен случай ще загубите време и пари.

Напишете собствено съдържание, което да се качи в уебсайта

Важно е да решите какво искате да кажете на посетителите на Вашия уебсайт. Определете какво ще е основното Ви послание, напишете го и чак след това търсете хора, които да го коригират. В този текст трябва да заявите целта си ясно. Писменото съдържание на уебсайта Ви не трябва да е прекалено дълго, нито прекалено късо. Не е тайна, че в интернет, хората търсят информация, така че постарайте се, да им я осигурите.  Също така трябва това съдържание да е поднесено ясно, без да ги карате да четат 10 страници, за да стигнат до основата. Уверете се, че важните точки, мисията на вашата компания и нейните предложения са ясни и лесни за намиране от посетителите.

Кажете на клиентите какво можете да направите за тях

Добър съвет е да пробвате да прочетете съдържанието на уебсайта Ви, все едно сте потенциален клиент. Основната грешка на повечето компании е да се съсредоточат върху това, което правят, а не върху това, което е полезното за техните клиенти.

Използвайте призиви за действие

Призивите за действие показват ясно, какви са Ви целите. Ако искате, клиентите Ви да се запишат за бюлетина Ви, тогава сложете форма за записване още на главната страница. Искате ли, те да пазаруват от новата ви колекция продукти? Тогава, напишете ясно, че имате нова колекция и сложете голям бутон „Виж Новата Колекция“.

Изработете йерархия на страниците

Почти всички бизнес уебсайтове включват по няколко различни страници. Опростената форма на един сайт има съвсем малко страници - страница „За нас“, контактна страница и начална. Друг вариант е да искате различни страници за различните услуги, заедно с главна страница за всички услуги. Това е нещо, което трябва да решите предварително и след това да наемете някого, който да изгради Вашия сайт.

Ако не знаете, как искате да изглежда Вашият сайт, разгледайте конкурентите Ви. Недейте да копирате от тях, но се опитайте да разберете кое как са го подредили и защо.

Сами ли да си изградите уебсайт?

Малките фирми са ограничени откъм бюджет и заради това често се пробват първо да си направят сайт сами. Някои се справят добре, но при други ситуацията не е толкова розова. Често фирмите се гордеят с качеството на изработеното, но клиентите им намират бъгове и не могат да използват функционалностите, което ги разочарова и си създават лош спомен от бранда. Ако един уебсайт не изглежда професионално, то няма значение, дали фирмата се гордее с него или не.

Купете си собствен домейн

Има възможност да не плащате за домейн, а той да е разширение към вече съществуващ. Това е лош избор, ако искате клиентите Ви да гледат сериозно на Вас.

Изберете надеждна хостинг компания

Пълно е с хостинг компании, които ще ви предлагат различни цени. Изберете тази, която има постоянна поддръжка и при проблем можете лесно да се свържете с тях.

Помислете за бъдещия Ви растеж

Спрямо големината на бизнеса Ви, можете да подберете платформа и големина на уебсайта. Платформи като Wix и Squarespace могат да работят чудесно за бизнес, който планира да остане сравнително малък и да използва само няколко функции. Но ако Вие планирате да се разраствате и изберете първоначално малък сайт, след това ще трябва да го местите, което може да бъде трудно.

Изберете си дизайнер, с който комуникирате лесно

Подберете дизайнер, който има опит с подобен стил, какъвто желаете за Вашия уебсайт. Разгледайте портфолиото му и го питайте да ви разкаже повече. Споделете му идеята си и обсъдете с него какво може да ви предложи. Вижте, дали се разбирате лесно с него, защото при изграждането на един уебсайт е нужна много комуникация.

Разгледайте готови теми

Не всеки бизнес има нужните ресурси за да създаде свой собствен дизайн. Предлагат се огромно количество вече създадени теми, които могат да се закупят. Ако сте намерили нещо подходящо не го отхвърляйте, защото не е уникално, а се възползвайте. Ако обаче темата е безплатна, ние Ви препоръчваме да не я вземате. Безплатните теми не са добри, поне не толкова колкото платените. Не става въпрос за купуване на най-скъпата тема - в този случай не цената е определяща, а наличието ѝ.

Добавете лице и история

Колкото и странно да звучи, снимка на основателя на фирмата или на екипа, предизвиква доверие в клиентите. Няма смисъл да криете лицето си, като претендирате, че сте голяма компания. Клиентите Ви се нуждаят от продукт или услуга и ще имат доверие на Вас и Вашия екип, ако знаят кои сте.

Друг начин да накарате хората да се чувстват по-свързани с Вашия бизнес е да разкажете история Ви. Наистина е хубаво да включите история за себе си или защо сте създали бизнеса на първо място, стига тази причина да е нещо повече от „да печелите пари.“ Ако сте започнали бизнеса да помагате на хората или ако се е случило конкретно нещо, което е довело до вашата бизнес идея, разкажете го.

Задължително създайте контактна страница

С много ограничени изключения, всеки бизнес уебсайт, независимо от вида или размера, трябва да включва информация за контакт. Това може да бъде имейл адрес, телефонен номер, адрес, социални акаунти или всичко заедно. Колкото повече начини дадете на хората да се свържат с вас, толкова по-голяма е вероятността те да се чувстват комфортно с вашите продукти или услуги. Винаги слагайте и контактна форма. Това ще улесни хората, които не могат да влязат в тяхната си поща или не могат да ви звъннат. Контактната форма върши добра работа, защото може да се използва от всякакви устройства.

Придържайте се към прост дизайн

Независимо дали работите с дизайнер или просто избирате шаблон, не избирайте дизайн твърде пренатрупан с много елементи. Придържайте се към няколко цвята или текстури и не добавяйте твърде много различни шрифтове. Направете текста лесен за четене. Ако текстовете са тези, които презентират Вашата цел и мисия, тогава ги направете четими. Основните шрифтове, като тези, които вашият дизайнер или тема вероятно предполага, са най-добрите за четене. Опитайте се да не използвате прекалено ръкописни шрифтове, колкото и добре да Ви изглеждат.

Добавете изображения

Изображенията са друга опция за предоставяне на информация, като те може да са снимки, инфографики и др. Ако предлагате услуга, която няма как да бъде снимана, снимайте екипа си. Избягвайте да използвате закупена стокова фотография, защото тя няма да добави никакво лично отношение към вашият продукт или услуга. Не само че една такава снимка може да е с лошо качество, ами може и да е използвана вече на 1000 места, което само ще разочарова клиентите Ви, ако са я виждали и преди.

Включете потребителски отзиви

Отзивите на клиентите могат да бъдат друго чудесно допълнение. Тук е важно да споделите само качествените препоръки. Избягвайте небрежните, общи отзиви.

Добавете видео елементи, ако е възможно

Видео препоръките са абсолютен фаворит, така че ако Вашият бизнес е подходящ за нещо подобно, не пропускайте възможността.

Задължително си направете и мобилен сайт или „responsive“ дизайн

Голяма част от хората нямат време да пуснат компютър, когато търсят продукт или услуга, заради това използват мобилните си телефони. Проблемът е, че те са всякакви видове и размери, което налага преоразмеряването на Вашия уебсайт, така че да е четим и да може да се клика на всички бутони. Наличието на сайт, който не е оптимизиран за мобилни устройства, може да прогони клиентите и да навреди на продажбите Ви.

Проучете какво е SEO

SEO е важна концепция, която трябва да имате предвид през цялото време, докато създавате Вашия уебсайт. Дизайнерите ще могат да ви обяснят основните неща, но след това ще трябва да се информирате за добрите и лошите практики от SEO гледна точка.

Учете се в движение

Когато пуснете уебсайта, това няма да е краят, а началото. Добавяйте и променяйте елементи, когато бизнесът ви расте и се променя, но не забравяйте на първо място да отговаряте на нуждите на Вашите клиенти.

Източник: https://seo-webdesign.bg/


В категории: Бизнес


Флагман.БГ Бишва любима на Гришо яхна... Бишва любима на Гришо яхна... 26/01/2025, Неделя 22:00 1
Огромен протест в Гърция
Огромен протест в Гърция 26/01/2025, Неделя 21:00 0
Отново показа класа
Отново показа класа 26/01/2025, Неделя 20:03 0
Флагман.БГ Много е щастлива Много е щастлива 26/01/2025, Неделя 19:31 1
Флагман.БГ Обра точките на 57 години Обра точките на 57 години 26/01/2025, Неделя 19:00 0
Флагман.БГ Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата 26/01/2025, Неделя 18:31 1
България Всички новини
Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Това не са първите, а поредните гальовни животни, алармира Мартина Динева Скандалът в борбата не стихва Скандалът в борбата не стихва "Затриваме децата, а федерацията се интересува само от чужденците", твърди олимпийският шампион Георги Мърков Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Джип „Мерцедес“ е паркирал безобразно в зелените площи до блок 42 в ж.к.“Възраждане“ Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Държавата е подготвила механизъм, който да предотврати сериозен финансов натиск върху българските домакинства Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Новият министър лансира старата идея  Много е щастлива Много е щастлива Известна певица се радва на лични и професионални успехи Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бързото развитие на Бургас откъм публична, здравна, образователна и социална инфраструктура, води до сериозен интерес и реално пазарът е в невиждан подем Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Трябваха ни секунди, за да отидем в задната кабина. Клекнахме ли, не знам вече, прегърнахме се и чакахме удара, сподели Пламен Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Севим Али и Ешереф Ешереф вече са подали питане към социалния министър, а кметът усилено търси нови инвеститори  Баща му съобщи отлична новина Баща му съобщи отлична новина Везенков-младши и Коди ще играят за България във важни мачове
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Получи подкрепата на 87 % от избирателите, според екзитпола Огромен протест в Гърция Огромен протест в Гърция Съседите търсят справедливост след влакова катастрофа Русия съобщи, че е завладяла... Русия съобщи, че е завладяла... Още едно село в Донецка област Пуснете учениците във ваканция Пуснете учениците във ваканция Това е призивът на педиатър Отново показа класа Отново показа класа Попов с престижно класиране Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Божидар Колев е съсобственик на "Технополис" и "Практикер" Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата Пусна снимки по бански от Тайланд, влюбените емотикони не закъсняха Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколение Z включва хора, родени между 1997 и 2012 г. Лукашенко с интересна фраза Лукашенко с интересна фраза Той счита, че Беларус се радва на сериозна демокрация Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Изобретението предизвика интерес и множество коментари в социалните мрежи
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори