×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Украйна и Германия обсъдиха руската атака срещу Кривой Рог
  • Нападение срещу клиника за лечение на зависимости в Мексико, 9 души са убити
  • Изписват от „Пирогов“ четирима от пострадалите в Кочани
  • Миналият месец е най-горещият март в историята на Европа
  • Президентът Радев ще награди изявени спортисти и треньори за отлични резултати в ски и сноуборд
  • Министрите на енергетиката Жечо Станков и на образованието Красимир Вълчев ще се срещнат в Козлодуй с ръководството на ядрената централа
  • Министър-председателят Росен Желязков свиква днес съвещание на тема пътна безопасност
  • Тръмп води преговори с Иран относно ядрената им програма
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Заради липса на туристическа реклама от ПП МОРЕ прогнозират слаб летен сезон в община Несебър


Заради липса на туристическа реклама от ПП МОРЕ прогнозират слаб летен сезон в община Несебър
Общинските съветници от ПП МОРЕ (на преден план) настояват 50% от планираните приходи от т.нар. „туристически данък“ - общо 4 700 000 лв., да се отделят за реклама на туризма в общината
25 Февруари 2020, Вторник, 22:02 ч.
Автор: Позиция на ПП МОРЕ, Снимка: Георги РУСЧЕВ

Апелираме към кмета и подкрепящите го общински съветници - отделете повече средства за реклама!, се казва в позиция на партията, изпратена до медиите

Краят на февруари е, а още няма яснота как Несебър ще посрещне наближаващия летен туристически сезон. Това става ясно от описаните дейности и предвидените разходи за туризма в общината за 2020 г., събрани в една малка страничка в годишния бюджет. От нея се разбира, че за реклама и подпомагане на туризма са заделени минимални суми, което предварително го обрича на неуспех. Това се казва в позиция на общинските съветници от ПП МОРЕ в местния парламент на Несебър. В нея се казва следното: 

ПП МОРЕ е конструктивна опозиция, но не може да мълчи, когато за поредна година е застрашена прехраната на почти цялото население в общината. Целта ни е да направим ефективни предложения и да предупредим местните хора: „Летен сезон 2020 може да бъде по-слаб и от провалената туристическа 2019-а година!“ 

Какво предлагаме? 

Да се увеличи бюджетът за реклама 

Това може да стане без да се засягат други важни дейности на общината.

През 2020 г. планираните приходи от т.н. „туристически данък“ са 4 700 000 лева. Законът изисква тези приходи да се изразходват за дейности, свързани с туризма. Очаквахме да видим детайлно описана програма за това как ще се подпомага летния сезон. С изненада установихме, че в плановете на общината за тази най-важна дейност е отделена страничка. 

Ето какво се разбира от нея:

75 000 лева ще отидат за“поддръжка и обновяване на официален туристически сайт на община Несебър“. Той е създаден през 2019-а. Няма отчет каква е била ефективността му през м.г. когато туристическият сезон в района бе катастрофално слаб. Най-вероятно тази „ефективност“ ще бъде същата и през 2020-а - сайтът ще потъне в океана от подобни скучни официални рекламни страници, които никой не чете. 

170 000 лева от туристическия данък са отделени за издаване на книги. Не става ясно какви са те, от кои автори, в какъв тираж, къде ще се предлагат? С 60 000 лева ще се правят „медийни реклами“ – каквото и да означава това. Професионалистите в бранша знаят, че тази сума няма да стигне дори за една ТВ, а какво остава да се покрие целия медиен спектър.

С 215 000 лева ще се финансират „участия в туристически борси и посрещане на чужди делегации“. Начинанието може и да е полезно, но не е описано какви борси и в каква чужбина ще бъдат посещавани, какво ще се показва там, колко и кои делегации ще пристигнат в Несебър... 

4 020 000 ще бъдат похарчени за „строителство и проектиране на обекти, обслужващи туристически дейности“. Да, но в строителната програма на община Несебър за тази година подобно „строителство“ липсва! Няма описание на предвидените „туристически обекти“. Не се знае къде ще бъдат построени, за какви цели? 

В община Несебър са съсредоточени най-много туристически обекти и хотели не само в България, но и на Балканите - проблемът е, че не могат да бъдат напълнени. При това положение дали  е ефективно да се строят нови „туристически обекти“, каквото е намерението на общината? По-добре да положим усилия и да запълним съществуващата леглова база. 

Как може да стане това?

ПП МОРЕ предлага  минимум 50 процента от планираните приходи на т.н. „туристически данък“ /общо 4 700 000 лева/ да бъдат отделени за реклама на туризма в общината. Това да стане след изработване на детайлен план на рекламните дейности с една основна цел: Утвърждаване на Несебър като културно-историческа дестинация с добре разпознаваем висококачествен туристически продукт – в това число и извън летния сезон. Добре е рекламата на туризма в община Несебър да бъде подложена на обществено обсъждане, за да се чуе мнението на повече професионалисти от туристическия бранш. 

Рекламата може да се извърши при оптимална употреба на съществуващите традиционни маркетинг инструменти /ATL, BTL, TTL, онлайн реклама, ПР, изложения, събития, акции по насърчаване на продажбите/, както и прилагане на нестандартни миксове, технологични иновации и възможности за нов вид рекламиране, които все по-често се предлагат в дигиталната реклама. 

Да привлечем български туристи    

Има още един важен фактор. Всяка година заинтересувани туроператори и компании организират мощна антиреклама срещу българското Черноморие. Те сочат за пример съседни туристически държави и убеждават българите да пътуват натам. Всички помним летните всекидневни ТВ репортажи от гранични пунктове за това как „българите бягат от родното море и масово се изнасят на почивка към по-добрите плажове“ на съседни страни. Вече се появиха първите признаци на тази антибългарска кампания. Не трябва да се съмняваме, че тя ще се развихри с наближаването на сезона. Това е още една причина, която изисква не по-малко мощна рекламна кампания на родното Черноморие. 

Нашият интерес е рекламният акцент да падне върху Несебър. И понеже не можем да очакваме друг да направи това – трябва да го организираме със собствен ресурс. 

Заради това ПП МОРЕ предлага на управляващите община Несебър: 

Увеличете разходите за реклама!

 Направете го още сега, докато все още има потенциални туристи, които не са решили къде да почиват! 

Съветниците на ПП МОРЕ ще подкрепят всяка инициатива в тази насока.

 Предупреждаваме и населението на Несебър: Ако и през тази година общината не финансира мощна реклама на туристическия потенциал, с което разполагаме – сезонът на 2020-а ще бъде още по-слаб  от този на 2019-а! 
 


В категории: Несебър


Жесток грабеж в България
Жесток грабеж в България 08/04/2025, Вторник 21:45 0
Отиде си рок легенда
Отиде си рок легенда 08/04/2025, Вторник 21:30 0
Протест в Русе
Протест в Русе 08/04/2025, Вторник 20:57 0
Пак показа класа
Пак показа класа 08/04/2025, Вторник 20:24 0
Медведев с много тежки думи
Медведев с много тежки думи 08/04/2025, Вторник 20:00 8
Брутален побой в София
Брутален побой в София 08/04/2025, Вторник 19:49 0
Голям пожар във Варна
Голям пожар във Варна 08/04/2025, Вторник 19:00 0
България Всички новини
Намерените трупове в рекичка край „Илиянци“ са на близнаци Намерените трупове в рекичка край „Илиянци“ са на близнаци Двамата братя са напуснали дома си в София на 15 март Всички полудяха по този черен козунак Всички полудяха по този черен козунак Новата съставка е активен въглен, месят се с квас, а захарта е само за поръсване отгоре Жесток грабеж в България Жесток грабеж в България Неприятен случай в село Батак Апарати да изследване на морето представят на Фестивала на роботиката в Бургас Апарати да изследване на морето представят на Фестивала на роботиката в Бургас В Конгресния център влизат 28 отбора, ще има и томбола „Снимай FIRST® LEGO® League“ Ще разпнат ли вътрешният министър заради съмнение за контрабанден канал в Пловдив и политически чадър Ще разпнат ли вътрешният министър заради съмнение за контрабанден канал в Пловдив и политически чадър Ивайло Мирчев заговори за връзка с Пеевски и с Таки на двамата сдърпали се бизнесмени, които били с нрав от 90-те години Протест в Русе Протест в Русе Ето защо Гигафабрика за изкуствен интелект може да изникне в София или край морето Гигафабрика за изкуствен интелект може да изникне в София или край морето Подходящите терени са с площ около 2 кв. км и това струва около 8-10 млрд. долара, обясни Илия Кръстев от асоциацията за иновации, бизнес услуги и технологии Пак показа класа Пак показа класа Рамазанов е много силен Енергийният министър с добра новина за ядрените мощности на България Енергийният министър с добра новина за ядрените мощности на България Седми блок на АЕЦ „Козлодуй“ се очаква да бъде въведен в експлоатация през 2033 – 2034 г, но е време да говорим за кадрите, каза Жечо Станков Брутален побой в София Брутален побой в София Мъж изпадна в кома
Доналд Тръмп налага на Китай мита от 104 на сто от утре Доналд Тръмп налага на Китай мита от 104 на сто от утре Това се случва след като Пекин реши да обложи американските продукти с 34% Даниела от „Ергенът“ се уреди с диамантено колие, Мартин й подари много рокли и очила Даниела от „Ергенът“ се уреди с диамантено колие, Мартин й подари много рокли и очила Той е моят магьосник, каза писателката, след като се върна от шопинг с Елвиса Отиде си рок легенда Отиде си рок легенда Този свят напусна Клем Бърк Огромна трагедия в нощен клуб Огромна трагедия в нощен клуб Доминиканската република скърби Медведев с много тежки думи Медведев с много тежки думи Светът ще развива по-унищожителни оръжия, смята той Путин поздрави... Путин поздрави... Овечкин с голямо постижение Зеленски показа пленени китайски войници, биещи се за Русия Зеленски показа пленени китайски войници, биещи се за Русия Те са се сражавали на фронта в Донбас Руската армия си върна и последното село в Курска област Руската армия си върна и последното село в Курска област То бе в една от територите, останала под украински контрол след нападението през август Визия или илюзия - банкер №1 на ЕС Лагард иска се освободим от Visa и Mastercard Визия или илюзия - банкер №1 на ЕС Лагард иска се освободим от Visa и Mastercard Шефката на Европейската централна банка настоя за изграждане на европейска разплащателна система Започваме годината в Царево с размах – медицински център, болница, спортна зала... Започваме годината в Царево с размах – медицински център, болница, спортна зала... Модерна спортна зала и нова училищна база – Царево инвестира в бъдещето на децата
Явор Божанков, политик Явор Божанков, политик Пеевски в кабинет, формално крепен от ДПС-Доган, е като сюжет на Уди Алън Виц на деня Виц на деня - Какво е "джаджа" за жените?
- Всяко нещо под капака на автомобила.
- А за мъжете?
- Закопчалката на сутиена.
Виц на деня Виц на деня Дядо при прости*утка.
- Вътре ли е?
- Не.
- Бах мама му, и отвън го няма!!!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Колкото по-лошо готви жената, толкова е по-строен мъжът и по-дебело кучето.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори