Кризата удари моловете. До 5 години една четвърт ще са затворени
Основната причина за залеза на моловете е онлайн търговията
Хиляди магазини в САЩ затвориха врати през последните години, главно поради промяна в потребителските нужди и навици, пише Business Insider, цитирано от Профит бг. Основната причина за залеза на моловете е онлайн търговията, като през изминалата година приходите от този вид дейност изпревариха тези от физическите магазини.
Между 2007 и 2017 г. общо 57 000 магазина в САЩ са затворили, след нарастващата популярност на онлайн пазаруването. Нови над 5000 бяха затворените магазини през 2018 г., а през 2019 г. бройката достигна 5800 броя. Дори и големи брандове, като Victoria's Secret, JCPenney, Gap и Forever 21, затвориха част от магазините си, а 10 големи търговски вериги обявиха фалит или са в процедура по ликвидация. Съдбата на част от магазините на подобни брандове води след себе си и до затварянето на доста търговски центрове.
В следващите 5 г. прогнозите са, че в САЩ ще затворят врати около 25% от моловете. За десетилетието очакванията са, че общо 300 мола в САЩ ще приключат дейността си. Това се случва масово при напускането на 1-2 от големите наематели, каквито са посочените по-горе вериги.
Това автоматично намалява допълнително посещаемостта в търговския център, а малките търговци се опитват да си договорят по-ниски цени. За да продължат своето съществуване, част от собствениците на молове инвестират в превръщането им в развлекателни центрове.
Така – въпреки че имат по-малко наематели, те продължават да реализират почти същите приходи, но от друго направление. Business Insider разгледа подробно два подобни проекта, като установи, че в тях са добавени редица атракции, като боулинг, увеселителни паркове със зони за катерене, закрита ски писта и др.
Destiny USA е търговски център в Сиракюз, Ню Йорк, опитващ се да си възвърне предишната слава. Това е един от най-старите молове в САЩ. Ребрандирането му беше осъществено през 2012 г., като днес молът е не просто място за пазаруване.