Без субсидии "М бус" спира след месец автобусите до четири общини в областта
Обслужването на селата в общините Малко Търново, Карнобат, Средец и Созопол ни носи огромни загуби и без помощ ще спрем, каза управителят на М бус
Селата от четири общини на Бургаска област - Малко Търново, Карнобат, Средец и Созопол са заплашени да останат без автобусен транспорт. „М-Бус”, който обслужва линиите до малките населени места в тези общини, се включва в протеста на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България. Той започва на 13-ти декември и в продължение на един месец ще е символичен - с плакати. Ако исканията на превозвачите обаче не бъдат удовлетворени, на 13-ти януари 2020г. протестът ще стане ефективен.
Управителят на „М-Бус” Румен Христов заяви, че е готов след тази дата да спре работа по линиите. Крайната мярка ще бъде предприета, ако държавата не отпусне нужните субсидии за слабонаселените райони в четирите общини, където фирмата търпи големи загуби, които вече не може да покрива. От бранша споделят, че подобно е положението и в останалите общини от областта, с изключение на Бургас.
В началото на годината превозвачите получиха уверение от институциите, че в бюджета ще бъдат предвидени средства, но досега това не е изпълнено.
„За линиите в Малко Търново предвидената субсидия за тази година беше 10 000 лева, при положение, че за да можем да извършваме тези превози, са необходими 45 000 лева. Получихме обещание от премиера Борисов, че ще бъдат отпуснати допълнително 50 000 лева. За съжаление до този момент бяха преведени само 5 000 лева. Така субсидията от 10 000 стана 15 000 лева. Ние вече няма как да покриваме загубите по тези линии. Положението е идентично и в община Карнобат. Почти всички села на нейната тертория са обезлюдаващи, а субсидия има само за превозите до село Раклица, която е едва 2 500 лв. за цялата година”, заяви Румен Христов.
Управителят на транспортната фирма обръща внимание на нещо изключително важно. Дори идната година да бъдат отпуснати някакви средства за субсидии, то няма как да стигнат до всички нуждаещи се региони. Причината е, че законодателят така и не се вслуша в призива на бранша и не промени текста на Наредба № 14 от 2003г., според която слабонаселени райони са само високопланинските и граничните. Останалите, където също има сериозно обезлюдяване, така и не са включени в нея до този момент.
Сред исканията на превозвачите в цялата страна е и автобусите да не бъдат задължавани да плащат тол такси. Много от линиите се обслужват след спечелени обществени поръчки, където водещ критерий е най-ниската цена, а в нея не са калкулирани тол такси. Транспортният бранш настоява и за контрол над сивия сектор, заради който изрядните фирми, също регистрират значителни загуби.
Защо се издават безплатни карти на определени категории държавни служители ?
Така всеки селянин с скутер
Сбирщина от частни автобуси и микробуси. Христов, купи си с лични пари същите и ги обслужвай.От 20 г. си комисионер.Натискаше и даваше рушвети за да вземеш линии,сега си ги карай.Цял живот Обината не ти е длъжник.Всеки може да си купи автобуси на гърба на общината.