Росен Желязков: Отваряме във Варна вратата на България по море, в Бургас е драгирано повече
Удълбочаването на Варненския и Белославския залив не е заради Доган, уверява министърът
Ще направим така, че вратата на България по море – Варна, да бъде отворена за най-тежките кораби, които в момента не могат да влизат и отиват в Констанца. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ министърът на транспорта Росен Желязков.
„Проектът за удълбочаването на Варненския и Белославския залив е на обща стойност 350 милиона. Това е инфраструктура за държавата, за да могат да влизат стоки и товари“, добави той.
„Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето”, подчерта той.
„Целта на проекта е да има удълбочаване до 13 м и по този начин транспортът поевтинява и прави нашето пристанище по-атрактивно. В момента търговската конкуренция на Черно море е там, където отиват товарите. Искаме товарите да влизат през Варна”, обясни министърът на транспорта.
„За 17 години в Бургас е драгирано близо три пъти повече отколкото във Варна и когато защитаваме един огромен инфраструктурен проект, това е лъжицата катран в кацата с мед и казват, че било заради ТЕЦ-Езерово. Не е така“, подчерта той. Т.е. не за Доган, уточни водещият.
„От другата страна там е голямата инвестиция на Батков. Защо да не кажем, че проектът е за него? Това е инфраструктура за държавата. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата на България по море“, заяви Желязков.
По отношение на повишаването на безопасността за движение по пътищата той посочи, че от Министерството на транспорта са заявили, че трябва да се въведе контролирана среда за провеждането на изпити за вземане на шофьорска книжка.
„В момента се изработва софтуер за теста, но и за подготовка на водачите. Много от школите експериментално вече го използват. Важно е да се преценяват уменията на младите водачи, от една страна тяхната подготовка, а от друга страна – честността на изпита. А косвеният ефект е пресичане на корупцията”, каза министърът. По думите му честността на изпита ще бъде гарантирана.
„Ако БДЖ покрива изискванията за ефективност, ако си изпълнява договора с държавата, ще остане на пазара. Затова за догодина са предвидени 140 млн. лева за нов подвижен състав и организационни мерки, защото в нереформирани системи всички обичаме да казваме, че трябва се наливат пари“, добави той.
„Първо са нужни реформи и след това ресурси. Нови вагони и локомотиви ще има. Дотогава аз се извинявам на всички, които ще ругаят мен и ръководството на БДЖ“, каза още Росен Желязков.
На него му дадоха дължимото за подкрепата, което ще му носи дивиденти известно време (естествено на гърба на гражданите, и не само на варненци), а след това или ще продаде, или ще преструктурира собствеността!
На ТИМ-те има трябва за да влизат големите кораби. Да влизат евтините китайски стоки, които да продават на завишени цени.
Па, после чакайте производителност!
Защо Държавата трябва да инвестира в печалбата на концесионера?
Лошо няма да се инвестира в удълбочаване, но това трябва да се прави от инвеститора/и (концесинерът, който може да привлече и други инвеститори), а не данъкоплатци (от данъци няма да стане, значи ще е нов заем, който ще се изплаща от увеличение на данъци впоследствие)!
Когато тръгне ЖП магистралата Алесандруполис-Карнобат няма да има какво да решавате. Истамбул най-после ще си отдъхне от тешкият трафик. А и Тръбата когато се прокара, там ще е наистина рай за туризма.
Мисли си че като се прави на сърдит и копира бащицата ще го имат за важен
Истината е повечето министри го играят говорители на министерствата си, които уж трябва да управляват
Дали и в далечната 1971-72ра, когато от Бургас до софия се е пътувало за под 5 часа през карлово, комунистите са се тупали по гърдите колко милиона са изхарчили?!