БДЖ ще запази структурата си поне до 2021 г.
В края на октомври „Холдинг БДЖ” предприе реформи в ръководствата на „БДЖ-Пътнически превози” и „БДЖ-Товарни превози”
Бъдещата структура на БДЖ ще стане ясна до края на следващата година. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков, по време на изслушването му пред депутати в ресорната комисия. С това изказване той потвърждава, че "Холдинг БДЖ", ще продължи да съществува поне до 2021 г., заедно с двете оперативни дружества - "Пътнически превози" и "Товарни превози". Т.е. холдингът ще продължи да съществува заедно с цялата си администрация още поне година, а вероятно и повече, пише economic.bg
Пред комисията той заяви, че една от целите му е да промени политиката в бизнес плана на железницата. Той също така се оплака, че е заварил тотална липса на комуникация между отделните управленски звена на трите дружества.
Припомняме, че в края на октомври Съветът на директорите на "Холдинг БДЖ" и Министерството на транспорта направиха тотална чистка в ръководствата на двете оперативни дружества и назначиха по двама управители и един прокурист. В мотивите към решението за подмяна на мениджмънта беше посочено, че промените се извършват в съответствие с новоприетия Закон за публичните предприятия.
Освен това тогава беше взето решение двете звена да бъдат преобразувани от еднолични дружества с ограничена отговорност (ЕООД) в еднолични акционерни дружества (ЕАД).
Министър Желязков е убеден, че е необходима промяна в структурата на дъщерните предприятия, която се изразява в превръщането им в акционерни дружества и обособяването на колективен управленски орган от 4 души, който е под прекия надзор на Министерство на транспорта.
По време на изслушването той засегна и темата с разпространението на печатните издания през „Български пощи“. Състоянието на дружеството не е добро от доста време. След либерализацията на пазара, компанията не е конкурентоспособна на частните оператори. От две години обаче се наблюдава тенденция за стабилизиране. В тази връзка се очаква в края на годината загубата на компанията да е около 2 млн. лв., съобщи министърът.
Желязков съобщи, че с мениджмънта на пощите се разработват и други услуги, които ще залегнат в портфолиото на компанията. „Така че, вместо да се свиваме, трябва да увеличаваме приходите“, каза Желязков и по този начин отговори на депутатите дали се планира закриване на малки пощенски клонове.
Наред с политиката за пощите министърът информира депутатите, че за следващата година в централния бюджет са предвидени 70 млн. лв. за вътрешноградски и селски превози – друга важна услуга за малките селища и труднодостъпни райони. Сумата се увеличава спрямо тазгодишния бюджет.
"...направиха тотална чистка в ръководствата на двете оперативни дружества ..." Но не и в холдинга, който е основния виновник за това. Докато чистим рибата от опашката нищо няма да се промени. Само задълбочаваме проблемите. Холдинга трябваше да го няма вече.