Фолксваген отлага решението за изграждане на завод в Турция
Това се случва на фона на турската операция в Сирия
Автомобилният концерн "Фолксваген" отлага решението за изграждане на завод в Турция на фона на турската операция в Сирия, съобщава Handelsblatt, позовавайки се на свои източници.
Концернът преговаря с турската страна за изграждането на завод в близост до град Измир. След началото на турската операция в Сирия обаче ръководството на VW не бърза да подписва договора за строителство, отбелязва изданието.
"Ние наблюдаваме ситуацията с голяма предпазливост", заяви говорител на "Фолксваген" пред Handelsblatt.
На 9 октомври турският президент Реджеп Ердоган обяви началото на операция „Извор на мира” в Северна Сирия срещу Кюрдската работническа партия и терористичната група ИДИЛ.
Ще сезираме Европейската комисия за неспазването на правилата на общия пазар от Турция. Това заяви президентът на България в периода 2012-2017 г. и председател на Автомобилния клъстер в България Росен Плевнелиев - вижте още във видеото
В новия завод в Маниса, разположен близо до пристанището Измир, е запланувано да се произвеждат новите модели „Пасат” и „Шкода Супърб”. Фолксваген ще инвестира в завода 1 милиард евро. С планираните 4000 служители, след 2022 г. заводът трябва да произвежда 300 000 автомобила годишно. За целта „Фолксваген” регистрира дъщерна фирма в Маниса с капитал от 150 милиона евро.
България предлагаше на VW голяма индустриална зона извън София, близо до летището. Теренът на бившия металургичен завод принадлежи на българската „Първа инвестиционна банка” и австрийската компания за недвижими имоти „Соравиа” (Soravia). Българският министър-председател Бойко Борисов обеща да покаже на VW, че ще бъде „най-лоялния партньор на най-големия автомобилен гигант в света”. Премиерът се позова на доброто местоположение за германските инвеститори и много ниските данъци.
Автомобилната индустрия е един от малкото процъфтяващи сектори в България. Според автомобилната асоциация Automotive Cluster България, 65 000 служители в 220 производствени предприятия генерират оборот от 5 милиарда евро. Най-известните инвеститори включват автомобилни доставчици като Magna, Grammer, Festo или Kostal. В страната се произвежда софтуер за Мерцедес - Бенц или спирачки за Порше. Според експерти, автомобилната индустрия България генерира около 10 % от брутния вътрешен продукт.
пп. плевнелиев е една отрепка.