Twitter неволно раздава лични данни
Компанията дори не се е свързвала с клиенти, за да ги информира за нарушението
Twitter се извини за "неволно" използвани имейл адреси и телефонни номера, предоставени от потребителите за сигурност на акаунта си, които предоставят възможност за насочваща индивидуална реклама, съобщава Би Би Си.
Компанията заяви, че маркетолози може да са успели да достигнат до конкретни потребители в Twitter въз основа на данни, дори ако потребителят не е пожелал информацията да се използва по този начин. Не е ясно колко хора са засегнати, но има изтекли данни на потребителите в световен мащаб.
Компанията не се е свързвала с клиенти, за да ги информира за нарушението. Компанията не заявява кога е открит проблема, но обяснява, че е решен "от 17 септември" - преди 21 дни. Фирмата заяви, че "вече не използва телефонни номера или имейл адреси, събрани с цел безопасност или сигурност за реклама".
Съгласно Общия европейски регламент за защита на данните (GDPR), потребителите трябва да бъдат информирани, ако данните се използват за цел, различна от тази, за която са били предназначени. Twitter обяснява, че има 139 милиона потребители, които използват платформата всеки ден и се обслужват с реклами, пише Монитор.
Ситуацията включва система, с която Twitter предлага на рекламодателите да съпоставят собствената си база данни с имейл адреси на клиенти - събрани независимо от Twitter - с потребители в Twitter, които използват същия имейл адрес.
Практиката - често срещана в социалните мрежи - позволява силно насочена реклама, предназначена да достигне до потребители, които вероятно вече са запознати с марката или продукта. Това, което Twitter разкрива сега е, че това съвпадение по имейл препраща адреси, които потребителите са изпратили единствено с цел повишаване на сигурността на акаунта си чрез добавяне на двуфакторна автентификация, а не за реклама. Това е метод, който добавя второ ниво на сигурност - като получаване на текстово съобщение с код за влизане.