Транспортна революция в Бургас: Всички ремонтирани улици ще имат обособени велоалеи
Градът се нуждае от алтернативен транспорт, трябва да насърчаваме колоезденето, категоричен е Димитър Николов
Обособяват велоалеи на улиците, които предстои да бъдат ремонтирани в Бургас. Това разкри днес кандидатът за кмет от ГЕРБ Димитър Николов на среща с представители на колоездачното общество на морския град. Тя се състоя в неформален вид в кафе „Amaretto” и на нея Николов даде допълнителни детайли за политическата си програма за следващ мандат. На срещата присъстваха кандидати от листата на ГЕРБ за общински съветници - водачът, проф. Севдалина Турманова, инж. Виолета Илиева, Георги Маринчев, който също е активен велосипедист, представители на колездачния клуб „Черноморец”. Сред присъстващите бе и Димо Ангелов - официално обявен за най-добър колоездач на България за всички времена, както и Радостин Константинов - Спортист на Бургас за 2017, а тази година спечели обиколката на Камерун.
„Искам да припомня, че Бургас бе първият град в България, който навлезе в темата за велосипедите и колоезденето като алтернатива на автомобилното придвижване. Иноватори сме и в услугата „рент а байк”, към която има сериозен интерес. В момента приключва изграждането на велоалеята към кв. Сарафово, а съвсем скоро отново ще можем да се похвалим с това, че сме първи с изграждането на първата велоалея в страната, която достига до летище. В периода 2019-2023 г. в моята програма е предвидено подобряването на градската инфраструктура. Всяка улица, която ще бъде ремонтирана в този период, ще има велоалея, която да не пречи нито на пешеходци, нито на шофьори”, заяви Димитър Николов.
Той уточни пред велосипедистите, че на ул. „Крайезерна” също е предвиден маршрут за колоездачи, който да достига до индустриалната зона в района. Велоалеи ще има и на новия път към кв. Лозово и четирилентовото шосе към кв. Долно Езерово.
Активните колоездачи на Бургас – представители както на аматьорските клубове, така и на професионалните, изведоха пред Николов някои от основните си притеснения и желания за развитието на спорта в града, както и неговото признание като начин на алтернативен начин на транспорт. Дискусията, която някои в залата обявиха като пример за пряката демокрация и диалога между администрация и граждани, достигна до няколко интересни идеи, които кандидатът за кмет от ГЕРБ одобри.
На първо място е желанието на Клубът по колоездене „Черноморец” да се увеличи финансирането за спорта, който всъщност се оказва жестоко подценяван от бургазлии. Желанието на представителите на клуба, които участваха в дискусията, бе това финансиране да помогне за популяризирането на спорта в Бургас, а то, от своя страна, да помогне за повече толерантност на пътя.
Втората идея бе наименуването на някои от велоалеите в морския град на някои от изтъкнатите бургаски и български колоездачи. По този начин да се създаде представа, че въпросните шосета действително са като улици за велосипедистите и трябва да се толерират.
В допълнение на тази идея бе и изработването на специализирана карта на Бургас, която подобно на тази в градския транспорт, да показва на туристите и жителите на града къде са велоалеите в града. Така алтернативният начин на транспорт не само ще стане по-популярен, но и по-достъпен.
„В Бургас е сигурно едно – има проблем с паркирането. Но дори и Господ да стане кмет, аз съм убеден, че това не може да се реши само с изграждането на паракинги, защото градът може годишно да обособява не повече от 1200-1300 нови паркоместа. Факт е, че по примера на европейски градове и държави като Австрия или Холандия, тук трябва да се насърчават алтернативните методи за придвижване и аз съм категоричен, че най-правилни и приоритетен такъв трябва да е именно колоезденето”, заключи кандидат-кметът за четвърти мандат Димитър Николов.