Facebook ще плати $40 млн. заради „раздути“ видео реклами
Социалната мрежа „раздували“ времето за гледане на реклами, за да привличат повече рекламодатели
Facebook се съгласи да плати на рекламодателите 40 млн. долара, които твърдят, че социалната мрежа е „раздула“ времето, в което потребителите са гледали видео реклами в платформата, съобщава Silicon Valley Business Journal.
Рекламодатели започнаха дело срещу компанията през 2016 г. заради измерването на времето, за което потребителите гледат публикувани в социалната мрежа видео реклами. Според съдебното решение времето е раздуто с до 900%, а това е помогнало на Facebook да убеди рекламодателите да купуват неговите услуги за видео реклама. Социалната мрежа публично призна грешка във формулата. Компанията обаче отхвърли твърденията, че инженерите ѝ са знаели за проблемите повече от година и не са направили нищо, предава economic.bg
Преди да договори споразумение, Facebook внесе четири предложения за отхвърляне на делото и заяви, че тъй като не определя рекламни цени въз основа на раздутите показатели, грешката не е довела до надценки или инфлация при цените.