Евродепутати: Решение на VW в полза на Турция ще бъде нечестно
Предлага се провеждане на съвместно разследване в Съвета за асоцииране ЕС-Турция
Евродепутати от различни фракции критикуват остро плановете на германския автомобилен концерн Volkswagen да строи новия си завод в Турция, пише Berliner Morgenpost, цитирани от Инвестор.
Журналисти от вестника са разговаряли с депутати от ЕНП, Зелените и АЛДЕ, които са изразили подозрението, споделено в понеделник и от председателя на европейската партия на Зелените Райнхард Бютикофер. Според него решението на Volkswagen нарушава правилата на ЕС за закрила на конкуренцията.
"Изглежда, че решаваща роля за избора на Турция е изиграла гаранцията, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат закупени 40 000 автомобила, както и щедрата държавна помощ в размер на 400 милиона евро", каза пред AFP Бютикофер. В рамките на Митническия съюз Турция се е ангажирала да спазва правилата на ЕС, но така и не прилага на практика това обещание, смята политикът, цитиран и от DW.
Berliner Morgenpost разполага с писмото на седем евродепутати до Еврокомисията, в което те предлагат да се проведе съвместно разследване в Съвета за асоцииране ЕС-Турция. Германската евродепутатка от Зелените Виола фон Крамон-Таубадел, която е сред подписалите въпросното писмо, призова Надзорния съвет на Volkswagen да спре проекта. Депутатката е избрана във федералната провинция Долна Саксония, която от името на държавата държи пакет акции и участва в решенията на Volkswagen.
Berliner Morgenpost припомня, че договорът на германския автомобилопроизводител с Турция е пред подписване, след като Управителният съвет на концерна е взел принципно решение. Вестникът посочва също така, че "съседна България също положи усилия да привлече инвестицията, но поради ограниченията на ЕС не можеше да обещае (достатъчно голяма - бел. ред.) държавна подкрепа".
Агенция AFP също припомня, че до последния момент и България, която е член на ЕС, се е надявала да получи завода. Правителството в София направи на концерна примамливо предложение за държавна помощ - по думите на премиера Бойко Борисов обаче, това можело да стане само "при стриктно спазване на европейското законодателство", отбелязва агенцията.
Подписалите писмото до EK - сред които са и шефът на германските християндемократи в Европарламента Даниел Каспари и председателят на европейските Зелени Райнхард Бютикофер - подчертават, че инвестицията ще наруши правилата за конкуренцията в ЕС, но визират и политическото положение в Турция. Пред AP Райнхард Бютикофер го формулира така: "Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна Volkswagen предизвиква потрес."
Бютикофер призовава Европейската комисия да се намеси. Според него Фолксваген се опитва да печели, нарушавайки правилата, а и освен това вреди на една държава-членка. Евродепутатката от Долна Саксония Виола фон Крамон-Таубадел казва пред Berliner Morgenpost, че изборът в полза на Турция подсилва "автократичния режим на Ердоган" и същевременно изпраща "опустошителен сигнал" до другия кандидат - България. " Volkswagen сякаш не си е взел никаква поука от последните скандали", казва евродепутатката.
В края на статията си Berliner Morgenpost я цитира с думите: "На фона на сегашната нестабилна и изключително критична политическа ситуация в Турция всеки, който реши да се довери на финансовите обещания на президента Ердоган, някой ден навярно ще трябва скъпо да заплаща този финансов риск".
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии. Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Времето ще докаже колко си зависим болшевики!
VW бил ЕС? Изчадие путинско!
аз разбирам.
ти явно не разбираш, че фолксваген - това е брюкселския ес и брюкселския ес - това е фолксваген...
За точките не си заслужава да ти ги коментирам. Или не разбираш, или просто така ти е угодно. Твоя си работа.
Упс, къде видя да защитавам някого?
Просто обяснявам, че системата е такава. Кокто отрепката плевнелиев казва - ценности... време е да дойдат 100 000 000 афроараби дето брюксел ги иска и да затрият тая кочина европа.
1. E и? Къде е забранено? Понеже не ми се чете, каква е разликата с чуждите фирми у нас?
2. Кои точно данъци? Според договора ес - турция, мита не трябва да има. Екологичните такси даже България шикалкави от преди 2000 година да ги избегнат отбрани предприятия. Истината е, че всички правят така - ценностите на спонсорите на християндемократическите талибани в ес са корупция, лъжа и измама. Затова и подкрепят енп.
3. Кои данъци? Тези дето шел никога не е плащала ли? Турция е в процес на присъединяване.
И от гледна точка на този процес и сто има известна хармонизация на правилата...
За дивидентите - да му мислят немските арбайдсговеда дет си харесват кочината и инвестират за пенсия в бондове с негативна лихва. Ако питаш мен - по добре да измрат всичките да не цапат планетата.
6. Кабинет боко 1 обучава терористи в правец. Факт.
Нато помага на терористите. Факт.
България продава оръжие на доставчиците на терористите. Факт.
7. Че нали и аз това казвам - политиката на отказ от суверинитет води до чуждо влияние и комбинирано с евтин труд - до инвестиции.
2. Данъците, които ще избегне от иначе лошите правила на ЕС, но иначе благодарение на тези правила е станал такъв концерн! Иска да ги избягва този, който умишлено го прави (причина, а не следствие)! Или престъпление, и не само в ЕС, но и в Германия, и България!
3. Турция не е страна от ЕС! Съответно данъчните Закони, няма да са приложими за Дружеството! Но, печалбите ще отидат в джобовете на собственици, и на Ердоган! Кое не разбра? Те няма да ги разпределят, както го правят в Германия, за да избегнат данъци (следвствие, а не причина), и тогава да се изчислява печалбата!
6. Извинявай, но България не воюва! Нито НАТО, която се изтегля от Турция! Очаквам Турция да бъде изключена от пакта, въпреки че САЩ са неин отявлен съюзник!
Сбъдне ли се мечтата на Тръмпи за увеличаване на бюджетите на останалите членки, гласът и замира! Бъди сигурен в това.
7. Благодарение на политиката се постигат инвестиции, а не обратното! За това, и казат, че концерна се заиграва с политиката, в която той (концерна) няма да изгуби нищо! Пак не разбра явно.
Твърдението само по себе си не е факт! Още повече, ако го твърди този който го споделя.
Продължавай да защитаваш Ердоган, и евреите собственици на концерна!
В друг коментар не случайно казах да си припомните историята, и техните икономически взаимоотношения, които винаги са били на пук на политиката! Следствията са ... смърт, и разруха!
Фактите може всеки сам да ги прочете, систематизира, и т.н.!
и за северна - не е случайно, че джамнезнамсикакво и незнамсикой автопроизводител инвестират в тези райони... защото както казах: инвестиция = зависимост.
та това за силата на турция при ердо се дължи на безродни и слабоумни утки като теб. не се напъвай - няма да го вденеш.
турчин е на баща ти изтърсака....
нищо не манипулирам. първото ми твърдение е факт, второто с условието за политическата част.
1. конкретно кои правила нарушава фолксваген (че това не е ли типично за немския бизнес като цяло)?
2. кои данъци да избегне (кой не се опитва да избегне данъци)?
3. какво искаш да кажеш с употреба на собствени закони за лична употреба (е, не са америка да правят собствени закони за чужда употреба)?
4. ... чужда държава (не разбрах връзката на предните изречения с това)???
5. естествено, че парите ще са си за тях (относно ердоган - типично е за немския и евроатлантическия бизнес като цяло да разчита на пари за смазване на машината - самата дума schmiergeld). За остатъка за народа остават "ценностите" - като у нас.
6. емигрантите са си резултат и от ердо и от евроатлантическите ни партнери, вкл и от нас - не си затваряй очите.
7. инвестициите винаги са политика. няма голяма инвестиция без гаранции, че локалното управление ще играе по свирката на инвеститорите. инвестиция = зависимост.
пп. трябва да си отворим очите и видим, че стената около западен берлин е трябвало да бъде стена около целия немски обор, за да се изолира човечеството от тази проказа.
правилно е постъпил ссср, когато я е построил, след като бащата на немския обор аденауер на 2х е отхвърлял предложение да го обедини...
Манипулираш отново коментари, а не обръщаш внимание на публикацията, в която не се обръща такова голямо внимание на България, колкото факта, че Европейски концерн нарушава правила за да избегне данъци, а също така употребява собствените си Закони за лична употреба, при това на чужда Държава, в случая Турция! Лична употреба защото спестените печалби ще бъдат за тях, и за Ердоган, а не за "турците"! Ердоган, който заплашва Европа с емигранти, които с военните си действия предизвиква!
Концерна се заиграва с политика, която може да има фатални последици, не за него, а за Германия, и не само!
Ноунейм, ти изобщо не познаваш Историята си! България не е "държавичка" защото съществува от хилядолетия за разлика от измислената Турция!
Политиката в България е отражение на самите Нас, и самите Ние можем да я променим! Но, като гледам, това няма да стане с подобно разсъждение.
първо, че търговията на ес с турция е освободена от мита в по-голямата си част.
второ (от гледна точка на разсъжденията ти - политически), викаш да помагаме на негово банкянско величество да се задържи на престола?
Нали всичко ще се обмитява, веднъж вноса на части за конвеирите после износа на готовите автомобили!!
Много се говореше за това че завода ще се прави в Източна Европа за подпомагане на развиващите се икономики, а какво се получи ще помагаме на Ердоган да се задържи още дълго на престола негово президентско величество!
Нали всичко ще се обмитява, веднъж вноса на части за конвеирите после износа на готовите автомобили!!
Много се говореше за това че завода ще се прави в Източна Европа за подпомагане на развиващите се икономики, а какво се получи ще помагаме на Ердоган да се задържи още дълго на престола негово президентско величество!
... отделно, че ес говедата лицемерничат за пореден път, като премълчават за милиардите субсидии за airbus... да не говорим, за ес фондовете, които субсидират технологии, държави и партии.
отново ценности за олигофрените на герб и ес.
пп. няма да навлизам навътре, че най-лицемерните отрепки на тази земя са християндемократическите талибани, повдигнали въпроса, както и що за стока са ултразелените комунисти.
все факти