×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Петя Аврамова разпорежда проверка от какво се строи обходът на Поморие


Петя Аврамова разпорежда проверка от какво се строи обходът на Поморие
Министърката щяла да информира лично депутата Николай Тишев за резултата от проверката
20 Септември 2019, Петък, 17:00 ч.
Автор: Лъчезар ЛИСИЦОВ

В изпълнението на обекта не се влагат нерегламентирани материали, увери тя предварително от трибуната на Народното събрание

Държавното дружество НИСИ да провери състава на новоизграждащия се път „Слънчев бряг – Бургас”. Това е разпоредила регионалният министър Петя Аврамова по повод сигнал, че отсечката се строи с нерегламентирани материали от местността „Симеонова могила”, която имала историческа стойност.

Припомняме, че за проблема алармира бургаският депутат от „БСП за България” Николай Тишев по реда на парламентарния контрол.

Той зададе въпроса си към министъра на 5 септември. Отговора получи днес в Народното събрание.

Аврамова обяви новината за разпоредената проверка в края на дупликата си.

В началото на отговора си към Тишев тя обясни, че строителството на отсечката, която представлява 5-километров обход на град Поморие, е започнало през пролетта тази година.

Общата стойност на проекта била 20,92 млн. лв. и се изплащала от бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ).

Строително-монтажните работи се изпълнявали от ДЗЗД „Поморие 2015”, а строителният надзор – от Пътконсулт 2000”.

„В изпълнението на обекта не се влагат нерегламентирани материали”, заяви Петя Аврамова и добави: „Нормите при строителството на пътища от републиканската пътна мрежа и на пътните съоръжения са регламентирани в техническа спецификация на Агенция „Пътна инфраструктура” и те представляват комплект от инструкции и съдържат съответните утвърдени технически изисквания и условия за материали и строително-монтажни работи.”

Техническата спецификация била неразделна част от договорите с изпълнителите.

„Към настоящия момент фирмата-изпълнител на обхода на град Поморие е предала за проверка в АПИ първи междинен отчет и в него е сертифицирано извършването на земни и пътни работи. Земните работи включват изпълнение на насипи с материал, отговарящ на изискванията съгласно техническата спецификация. Обръщам внимание, че към сертификата строителят е длъжен да приложи декларация за експлоатационните показатели и протоколи за изпитване на материала от акредитирана пътно-строителна лаборатория и такива са приложени към настоящия отчет. Също така при изграждане на насипа е упражнен постоянен стриктен контрол при обектова лаборатория както за качествата на материала, така и за начина на полагане на уплътняването”, посочи Петя Аврамова.

Тя добави, че от юни има издадено разрешение от общината за строеж на обект за рекултивация. Земните маси се депонирали на място, за което нямало заповед на министъра на културата, че е обект на специална защита.

Най-близкият защитен обект „Козарева могила” пък бил на 1 км от мястото за депониране.

 „В допълнение, на 17 септември във връзка с твърденията за влагане на нерегламентирани материали при строителството на пътя се проведе извънредна работна среща, на която са присъствали възложителят, надзорът и Областно пътно управление-Бургас. След издаването на разрешението за строеж за рекултивация и одобряване на предварителните изпитвания на почвите от инженера по материалите  е започнала и доставката на материалите за зона „Б” от пътното легло на обекта „Обход – град Поморие””, каза в отговора си министър Аврамова. Но спря дотук, понеже не й стигна времето, като обеща да допълни информацията в дупликата си.

От своя страна в репликата си пък Николай Тишев изрази неодобрение от чутото: „Не съм удовлетворен от отговора. Защо? Защото в по-голямата си част той включваше въпроса за депонирането на земни маси. А това не е проблемът. Аз не съм го поставял като проблем. Също така – дали местността има исторически статут или не, също в случая, когато става дума за безопасността на шофьорите, на пътниците и на движението, не е чак от толкова голямо значение. Аз обаче не разбрах, всъщност някой от министерството отиде ли на място да провери този сигнал, който жителите на Каблешково ми подадоха. Или просто някой представител на възложителя се е срещал с изпълнителя и с надзора (а надзорът също си получава парите от тази поръчка). Казано му е „да, няма проблеми”. И всичко е приключило.”

Тишев попита още веднъж - някой на място проверил ли е сигнала.

И продължи:Има ли видими следи, че от тези хълмове се изземва земна маса? А пък Вие знаете – там освен скална маса има глина, има варовик, има пръст. И те затова тези пътища след това се слягат и създават проблем за движението. Та на този въпрос не ми беше отговорено – някой на място направи ли проверка, защото тогава, с физически контрол, за пет минути щеше да се установи дали това, което хората са ми сигнализирали, е вярно или не. Защото се получава така: значи едната от страните не казва точно каква е истината. Според мен хората, които ми сигнализираха, едва ли защото нямат какво да правят и с какво да се занимават, са ме търсили специално. Направихме среща, а пък ме и алармираха - дадоха ми информация, за да задам аз въпрос на министъра. Т.е. според мен те казват истината. Какво казва другата страна, вече е въпрос, на който очаквам да ми отговорите. Но след като няма някой, който да е отишъл на място от вашите служители да провери и да установи, как може тогава да дадем коректен отговор на въпроса, който зададох?”

В дупликата си Петя Аврамова отвърна: „Току-що казах, че на 17 септември във връзка с твърденията за влагане на нерегламентирани материали е проведена работна среща – проверка, на място на обекта, където възложител, надзор и Областно пътно управление – това всъщност е представител на министерството, от АПИ са направили проверка.

За издаването на разрешението за строеж за рекултивация и одобряване на предварителните изпитвания на почвите от инженера по материалите е започнала доставка на материал, както казах, за зона „Б” на обекта. Добитият материал от рекултивацията, за каквато изпълнителят има разрешение, покрива изискванията за изграждане на долни пластове от насип за пътища. Това е зона „Б”. Почвите от рекултивацията са предварително изпитани и проверени в акредитирана Пътностроителна лаборатория-Айтос, като има издадени протоколи за неговите показатели.

При добиването на материал и изграждането на насипа се упражнява постоянен контрол от лабораторията както за качествата му, така и за начина на полагане и уплътняване на обекта. За проведените изпитания са надлежно оформени и протоколи.”

В края на дупликата на Аврамова дойде и новината за проверката от НИСИ: „Тъй като поемайки поста министър на регионалното развитие и благоустройството, започнах с думите, че ще държа за качеството на изпълнение на обектите, които са към Министерството на регионалното развитие и благоустройството, в заключение искам да Ви уведомя, че по мое разпореждане Научно-изследователският строителен институт, който е дружество със 100% държавно участие и е нотифициран орган, който е определен от Европейската комисия за изпълнение на задачи, свързани с оценяване на съответствието на строителните продукти (в съответствие с изискванията на Регламент 305/2011-а), ще извърши изпитване на материалите в строителството на обхода на Поморие, като за резултатите лично ще Ви уведомя.”

Дружеството НИСИ е под шапката на министерството на Петя Аврамова.


В категории: Поморие


Направи голям фурор
Направи голям фурор 14/04/2025, Понеделник 07:30 0
Флагман.БГ Какви температури ни очакват? Какви температури ни очакват? 14/04/2025, Понеделник 07:21 0
Скъп ток за бизнеса от утре
Скъп ток за бизнеса от утре 13/04/2025, Неделя 21:21 0
Наред ли е
Наред ли е 13/04/2025, Неделя 21:00 2
Доналд Тръмп съсипа Шейн
Доналд Тръмп съсипа Шейн 13/04/2025, Неделя 19:21 0
6
Коментара по темата
6.
Петър
22.09.2019 07:20:45
0
0
За жалост утре бе вчера!
5.
До 4. гражданин
21.09.2019 20:32:22
0
5
Ами ти бе, цървул ...като си иззидал кирпичения си кенеф в двора и осилите са ти още в гъза .., даваш ли си сметка , че от некачествено пътно строителство утре ще загиват хора, бе тъпанар !!!
4.
гражданин
21.09.2019 10:20:37
6
1
Пак въшльовци, дето една външна тоалетна от кирпич не са иззидали,са много компетентни по въпроса как се строи път и колко струва ! Я плувайте по канала и оставете хората да се радват на новите пътища,по които пътуват за да си изкарват парите !
3.
Дядо Добри
20.09.2019 18:35:15
1
12
Колкото надлеза на тракия при Стара Загора не насипваха със згур от Гълабово, толкова и сертифицираните им материали са това което пише в сертификата. Взели проба за изпитване да се самоконтролират! Ужас. Вече в нищо нямат спиране. И Струма, тоя дето беше почнал да я строи 6 месеца преди търга, що се оказа че по - късно спечели търга?
Прав е Пешо, Гербаджийска мафия!!!
2.
Петър
20.09.2019 17:26:50
2
10
Е, не е ли конфликт държавна фирма да прави проверка на държавна агенция (АПИ)?
А, ако "избрания" изпълнител е спазил проекта?
Питър Пан, освен цифрата която споменаваш добави, и такава ... Досещаш се за какво предполагам?
Гербаджийска мафия!
1.
Питър Пан
20.09.2019 17:13:50
4
11
5 километра - 10 000 000 евра. Ебати и краденето , ебати и гнилата корупция !!!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Какви температури ни очакват? Какви температури ни очакват? Ето прогнозата за времето днес Министърът с ултиматум за опасните пътища: Ще падат глави! Министърът с ултиматум за опасните пътища: Ще падат глави! Всички тези 36 опасни участъци са качени на страницата на АПИ със срокове и действия, които ще се предприемат – обезопасяване, нова маркировка, специализирана маркировка, категоричен е Иванов Утре затварят Северната тангента Утре затварят Северната тангента Движението поетапно ще се ограничава по една от лентите и трафикът ще преминава в останалите 3 свободни ленти Кога може да съдите Общината за спукана в дупка гума Кога може да съдите Общината за спукана в дупка гума Вижте какви са стъпките, съвет от адвокат Димитър Рачков: Не разбирам тази търпимост – революционери сме само на маса! Димитър Рачков: Не разбирам тази търпимост – революционери сме само на маса! Водещият проговаря за Сияна, гнева си срещу бездействието и нуждата от истинско гражданско общество Пералня падна върху моторист на булевард в София Пералня падна върху моторист на булевард в София Според очевидци уредът се е стоварил от каруца Силен творчески заряд и креативност в конкурса за афиш на концерта „Viva la musica“ Силен творчески заряд и креативност в конкурса за афиш на концерта „Viva la musica“ Фестивалът се реализира с подкрепата на Национален фонд "Култура" Много пари за тези три зодии Много пари за тези три зодии Април ще е добър за тях Цветанов: Бойко Борисов винаги се нуждае от „гръмоотводи“ – вече няма такива около него Цветанов: Бойко Борисов винаги се нуждае от „гръмоотводи“ – вече няма такива около него Ако Борисов и "ДПС-Ново начало" решат, отиваме на предсрочни избори, прогнозира той Не слушайте глупости, пазете си трудовата книжка до пенсия, защото ще съжалявате Не слушайте глупости, пазете си трудовата книжка до пенсия, защото ще съжалявате Съветът е на адвокат
Чехия отлага приемането на еврото - нямало нужната обществена подкрепа Чехия отлага приемането на еврото - нямало нужната обществена подкрепа Три четвърти от населението против въвеждането му Мика Зайкова: Храните ще поскъпват, а рафтовете ще са празни Мика Зайкова: Храните ще поскъпват, а рафтовете ще са празни Храните ще продължават да се покачват, защото инфлацията расте, предрича икономистът „Дейли Мейл“: Ванга предсказала ужасяващия трус в Мианмар! Какви други страховити прогнози е направила за 2025-а „Дейли Мейл“: Ванга предсказала ужасяващия трус в Мианмар! Какви други страховити прогнози е направила за 2025-а Едва април е, което означава, че още много неща могат да се случат през 2025 Скъп ток за бизнеса от утре Скъп ток за бизнеса от утре В пазарен сегмент “Ден напред” на Българската независима енергийна борса (БНЕБ), електроенергията за доставка на понеделник, 15 април, е търгувана на средна цена от 216,60 Наред ли е Наред ли е Доклад сочи, че е психически здрав Вучич обяви край на цветната революция Вучич обяви край на цветната революция На многохиляден митинг в Белград той лансира появата на ново движение Трудни дни очакват тези три зодии Трудни дни очакват тези три зодии Ще имат проблем с парите през април Китай залива Европа с евтини стоки Китай залива Европа с евтини стоки Юрген Матес от Института за германска икономика, базиран в Кьолн, също се опасява, че последиците за Европа от митническия спор на САЩ с Китай ще бъдат значителни Доналд Тръмп съсипа Шейн Доналд Тръмп съсипа Шейн Високите мита убиха търговеца  Тези 4 зодии не трябва да близват алкохол до 2039 г. Тези 4 зодии не трябва да близват алкохол до 2039 г. През следващите 14 години алкохолът може да стане не просто причина за пристрастяване, но и предвестник на поредица от грешки и грехове
Левон ХАМПАРЦУМЯН Левон ХАМПАРЦУМЯН Корупцията въобще не е това да хванем няколко корупционера Виц на деня Виц на деня - Докторе, жена ми започна да говори сама със себе си!
- Не се притеснявайте, много хора го правят.
- Да, ама тя мисли, че аз и отговарям!
Виц на деня Виц на деня - Тате, как си намери мама?
- Ами, синко... загубих един бас.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук В Горно Уйно на мъжете членовете им били дълги средно по 15 см, в Долно Уйно - 25 см. Разликата идвала от това, че в първото село провели измерване, а във второто - допитване.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори