Вади ли "кирливи ризи" кметът на ДПС Васил Панделиев в Сунгурларе след статия във Флагман
Васил Панделиев всъщност отговаря на лидера на БСП Валентин Стоянов - остро и със заплахи за съд
В редакционната поща пристигна подробен отчет на свършеното от кмета на ДПС в Сунгурларе Васил Панделиев и екипа му, съдържащ остри реплики и заплахи със съд по повод статия във Флагман, където е цитиран лидерът на БСП Валентин Славов. Славов е общински съветник и зам.председател на ОбС, кандидат отново за общински съветник, даже е водач на листата. На места в изложението тонът на кмета излиза извън рамките на нормалното политическо говорене. За да запазим автентичния дух на правото му на отговор, взехме решение да не редактираме и съкращаваме. Нека гражданите на Сунгурларе си направят сами извода кой от двамата е прав и заслужава да остане в управлението на общината.
Валентин Славов от БСП: Панделиев фалира община Сунгурларе, ДПС обгрижи само своите села
1. Г-н Славов, Вие като общински съветник в Общински съвет Сунгурларе, както сам посочвате от 2003г. би следвало да Ви е известно, че неистини, лъжи, „хвърлени“ в публичното пространство без аргументи по адрес на Община Сунгурларе /и по всеки друг/ се наказва по Закон.
Не Ви прави чест, пък и най-малкото имате право да обвинявате или да квалифицирате „неграмотно“ финансовото състояние на общината, определяйки го като: „плачевно“, „доведено до фалит“, било то в качеството Ви на зам. председател на ОбС, председател на Постоянната комисия към общинския съвет по „Законност, обществен ред и контрол по изпълнение на актовете на Общинския съвет и гражданска защита”. Жителите от Община Сунгурларе, които са Ви гласували доверие и благодарения на които сте общински съветник вече 16 години, не заслужават да бъдат манипулирани, лъгани, подвеждани и противопоставяни с цел - отново да получите техния вот! Лично смятам, че подобно поведение от общински съветник е недопустимо.
По повод финансовото състояние на общината фактите са следните: заварих в началото на мандат 2015-2019г., както Вие сам констатирате в публикация, че задълженията на общината официално бяха над 1 милиона лева, но неофициално надхвърляха 3 милиона. В последствие тези 3 милиона се увеличиха с близо 600 хил. лева от платени съдебни искове по договори, сключени през предходния мандат. Към настоящия момент задълженията на Община Сунгурларе са в размер на 940 хиляди лева.
2. Г-н Славов, относно: „потресаващите истини” за невърнати кредии от банки истината е следната: 1. С решение по протокол № 3/07.12.2015г. - общината получи заем в размер на 700 хил.лв. - краткосрочен общински дълг под формата на овърдрафт - кредит, който бе възстановен през 2016г., съгласно погасителния план. С този заем бе върнат тегления през 2014 г. от г-н Кенов кредит в размер на 500 хил.лв.
2. С решение №174/09.12.2016г. - общината получи заем в размер на 800 хил.лв. - краткосрочен общински дълг под формата на овърдрафт - кредит, който бе възстановен през 2017г., съгласно погасителния план.
3. С решение №278/31.10.2017г. - общината получи заем в размер на 500 хил.лв. - краткосрочен общински дълг под формата на овърдрафт - кредит, който бе възстановен през 2018г. и началото на 2019г., съгласно погасителния план.
Към настоящия момент /м.09.2019г./ Община Сунгурларе няма задължения към банки. Задълженията на общината са към Централния бюджет - безлихвен заем в размер на 1 милион и 470 хил. лева, отпуснат съгласно Плана за финансово оздравяване на общината през м.август 2017г. По Закона за публичните финанси за отпуснатите безлихвени заеми за всички общини в България има условие при изпълнение на определени критерии, същите да бъдат опростени. В различни периоди от изпълнението на Оздравителната програма, част от критериите бяха покривани. При наше искане за опрощаване на част от заема, установихме, че на никоя община получила безлихвен заем, не е опростена част или целия заем. Изготвено е писмо до Министерството на финансите с искане за удължаване срока на връщане на безлихвения заем.
Общинските съветници бяха запознати, че два от четирите показатели вече са подобрени в резултат на добрата финансова дисциплина, поради което Община Сунгурларе отпадна от Списъка на Министерството на финансите на общините с финансови затруднения.
3. Г-н Славов относно Вашето твърдение, че Община Сунгурларе „Няма спечелени проекти, има само малки - за детски площадки“!!! Много жалко е за Вас, явно паметта Ви е къса - щом не си спомняте за последните четири години, какви предложения са внесени в Общинския съвет и какви решения по тях са приети по отношение на Европейски проекти и програми. Размерът на финансовите средства на които е над 21 милиона лева. Ще си позволя да Ви припомня:
ПРИКЛЮЧЕНИ ПРОЕКТИ:
-Проект „Нови възможности за грижа”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Общата стойност на проекта е 98 711,11 лв.
-Проект „Обучение и заетост на младите хора“, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Общата стойност на проекта е 215 334,00 лв.
-Проект „Солидарност“ процедура за БПФ „Независим Живот”, финансиран по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Обща стойност: 499 996,00 лв. 2017г.
-Национална програма: „Помощ за пенсиониране“. Източник на финансиране: „Агенция по заетостта”.
-Национална програма: „Заетост и обучение на хора с трайни увреждания“. Източник на финансиране: „Агенция по заетостта”.
-Регионална програма за заетост. Източник на финансиране: „Агенция по заетостта”.
-Проект „Трапезария - Надежда" финансиран по „Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане“, процедура за предоставяне на БФП "Осигуряване на топъл обяд - 2016". Обща стойност: 23 782,00 лв.
-Сред значимите проектите с видими резултати е Проекта „Съвместни действия за борба с пожарите на териториите на общините Сунгурларе и Юскюп, РТурция” финансиран по Програма за трансгранично сътрудничество България-Турция 2014-2020 г., Приоритетна ос.1 „Околна среда. Обща стойност: 468 918,20 евро.
-Проект „Обучение и заетост на младите хора“. Източник на финансиране: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Обща стойност: 27 600,00 лв
-Регионална програма за заетост. Източник на финансиране: „Агенция по заетостта” - чл. 31 от Закона за насърчаване на заетостта.
-Проект „Изработване на общ устройствен план на Община Сунгурларе”, Процедура по чл.20, ал.2, т.1 от ЗОП, изпълнител: „Национална агенция териториално и селищно устройство” ЕООД, на стойност 50 521лв.
-Проект „Ръка за ръка към интеграцията“ ДГ „Щастливо детство“ с. Лозарево - Община Сунгурларе, финансиращ орган „ЦОИДУЕМ“. Стойност на проекта: 21 038,10 лв.
ПРОЕКТИ В ПРОЦЕС НА РЕАЛИЗАЦИЯ
- Проект “Приеми ме 2015” по Оперативна програма “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. Община Сунгурларе, в качеството си на партньор има отговорността да реализира проекта на общинско ниво чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане пред Агенция за социално подпомагане.
-Нов Проект „Трапезария - Надежда" финансиран по „Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане“, процедура "Осигуряване на топъл обяд 2016-2020" с Договор за предоставяне на БФП № BG05FMOP001-3.002-0081-C08, финансиран по „Oперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане 2014-2020“. Проекта е на обща стойност 1 792 120,69 лв. и период на изпълнение от 01.07.2016г. до 31.12.2019г. Основните дейности са: Осигуряване на топъл обяд на 800 потребителя, както и предоставяне на съпътстващи мерки.
-Проект „Повишаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на социални политики в Община Сунгурларе” № BG05SFOP001-2.009-0055-С01. Обща стойност: 89 858.82 лв.
-Проект „Обучение и заетост на хора с трайни увреждания”, Източник на финансиране: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Договор за предоставяне Безвъзмездна финансова помощ /БФП/ № 03-ХУ-02-05-1485#3. Обща стойност: 399 908,88 лв.
-Проект „Обучение и заетост на хора с трайни увреждания. Източник на финансиране: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Договор за предоставяне на
Безвъзмездна финансова помощ /БФП/ № 03-ХУ-02-05-2176#4. Обща стойност: 353 691,60 лв.
-Проект „Обучение и заетост на хора с трайни увреждания. Източник на финансиране: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Договор за БФП № 03-ХУ-02-05-252#5. Обща стойност: 32 993,76 лв.
-Проект „Възможности за ранно детско развитие на ромските деца от Община Сунгурларе”, Договор за предоставяне на Безвъзмездна финансова помощ/БФП/№ BG05M9OP001-4.003-0030-C01. Източник на финансиране: Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Обща стойност: 192 203 лв.
- Проект „Патронажна грижа в Община Сунгурларе и Община Созопол” по процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания - Компонент,2 по ОП „Развитие на човешките ресурси 2014-2020”.Стойност на проекта 201 728,48лв.
-Одобрен проект по Програмата WiFi4EU, срещу ваучери на стойност 15 000 евро, които ще постъпват директно от Брюксел, жители и гости на града ще могат да ползват безплатен интернет в района на центъра, площада, в парковете и др. Към настоящия момент Община Сунгурларе изгражда зони за безплатен публичен достъп до безжичен интернет.
-Община Сунгурларе стартира Проект „Съвместна защита на природата“ („Joint nature protection“), CB005.2.12.116, одобрен за финансиране по втората покана за кандидатстване на Програма Интеррег за трансгранично сътрудничество България-Турция 2014-2020 г. приоритетна ос 1 „Околна среда“. Проектът е на обща стойност 383 552,20 евро, като ще се изпълнява съвместно от Община Сунгурларе и Община Сюлоглу, Турция.
-Проект ”Закриване и рекултивация на съществуващо общинско депо за ТБО на територията на община Сунгурларе”, финансиран от Предприятие за управление на дейностите по опазване на околната среда /ПУДООС/, към Министерството на околната среда и водите /МОСВ/. Стойността на проекта е 638 882,93 лв. без ДДС.
-Проект „Модернизация на съществуваща материална база за предоставяне на социалната услуга „Домашен социален патронаж” в Община Сунгурларе” по Фонд „Социална закрила” към МТСП. Стойността на проекта е в размeр на 21 610,60 лв.
ПРОЕКТИ НА ЕТАП ПРОВЕЖДАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА ЗА ИЗБОР НА ИЗПЪЛНИТЕЛ ЗА ПРОЕКТИРАНЕ И СТРОИТЕЛСТВО
-Един от мащабните и значими инфраструктурен проект за общината е „Реконструкция и водопроводна мрежа на територията на Община Сунгурларе - с. Грозден, с. Лозарево и с.Чубра“. Източник на финансиране: Програма за развитие на селските райони 2014-2020 г., МЗХ Обща стойност: 5 866 074,71 лв., без ДДС.
-Проект „Изграждане на комбинирана спортна площадка за минифутбол, баскетбол и волейбол в село Славянци, Община Сунгурларе”, подписан Договор с Държавен фонд „Земеделие“ № BG06RDNP001-7.007-0069-C01./08.05.2019г. Стойността на проекта е в размер на 95 633.13 лв.
ИЗГОТВЕНИ ПРОЕКТИ НА ЕТАП ОЦЕНКА И КЛАСИРАНЕ
-Проект „Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение в община Сунгурларе“ Източник на финансиране: Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, процедура за БФП „Подкрепа за предучилищното възпитание и подготовка на деца в неравностойно положение“ Обща стойност: 465 595,48 лв.
-Проект „Подобряване качеството на живот и създаване на оптимална жизнена среда , чрез реконструкция и рехабилитация на улици в населени места, на територията на Община Сунгурларе“. Източник на финансиране: „Развитие на селските райони“ - Мярка 7 „ Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“,подмярка 7.2„Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура. Обща стойност: 1 293 318,59 лв.
-Проект „Реконструкция и рехабилитация на Общински път BGS2267/II-73, Веселиново-Лозарево/Прилеп-жп гара Завет-Завет-Съединение /III-7305/”. Източник на финансиране: „Развитие на селските райони“ - Мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“,подмярка 7.2„Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура. Обща стойност: 5 736 273,08 лв.
-Проект „Прилагане на мерки за превенция от пожари в общинските гори”, договор №: BG06RDNP001-8.004-0015. По Програма за развитие на селските райони,BG06RDNP001-8.004 - Подмярка 8.3 „Предотвратяване на щети по горите от горски пожари, природни бедствия и катастрофични събития“. Стойност на проекта 839 984.76 лв. Статут на проекта: класиран , в списъка на резерви за финансиране
-Проект „Реконструкция и рехабилитация на общинска образователна инфраструктура на територията на Община Сунгурларе", подобект: СОУ "Христо Ботев " - гр. Сунгурларе" BG06RDNP001-7.002 - Процедура чрез подбор № BG06RDNP001-7.002 - Училище „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общинска образователна инфраструктура с местно значение в селските райони, която включва основно или средно училище, финансирано чрез бюджета на общината или професионална гимназия по § 10 от Преходните и заключителните разпоредби на Закона за предучилищното и училищното образование“ по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014- 202 финансиране (Безвъзмездна финансова помощ) - 951 648.19 лв.
-Проект „Обновяване на лесопарк „Ичмята” гр. Сунгурларе”, по процедура за прием на проектни предложения № BG 06RDNP001-19-.245 „МИГ” Котел, Сунгурларе, Върбица” на стойност 248 589,62 лв., без ДДС.
4. Г-н Славов, хайде сега не се вживявайте толкова и не се правете на „герои“ цитирам: „Затова ние от БСП последната година опитваме се да спрем това - да не се извършват продажби, да не влизат пари, защото ще отидат за такива проекти преди изборите“. От цитираните по-горе проекти става ясно, че източника на финансиране на същите не е от собствени приходоизточници, а от оперативни програми и национално финансиране. По отношение на Вашата позиция за спиране на продажбите на общински имоти през 2019г. Ви припомням следното:
Съдът възстанови земеделски земи в землището на с.Рупча в размер на 2 700дка. Същите бяха продадени чрез конкурс през 2015г. от д-р Кенов на „Винекс Славянци” АД с.Славянци при средна цена 92 лв./дка. Бургаският съд обяви сделката за нищожна. Общинската администрация възложи на лиценциран оценител нова оценка и се оказа, че цената е 260 лв./дка. Единствено тези имоти бяха предложени от мен за продажба пред постоянните комисии на ОбС Сунгурларе, за да има средства общината за дейности и за да върне на „Винекс Славянци” внесените през 2015г. суми. За времето до провеждането на заседанието на ОбС Сунгурларе няколко съветника се чудехте как да угодите на ръководството на „Винекс Славянци”. Поради тази и други причини, аз оттеглих предложението си за продажба на земеделски земи в с.Рупча. Безпочвено е твърдението Ви, че средствата от продажби ще отидат за изборите.
Сега аз да Ви питам, като се опитвате да спирате продажби, какво друго за тези четири години сте предложили, така, че да е в полза за общината и нейните жители - изглежда нищо?!
5. По отношение на похарчените средства, цитирам: „За тези четири години са похарчени между 1,5-2 млн. лв. единствено по министерски постановления. Всички тези средства бяха вложени показно - площади в селата Чубра и Прилеп, около 600-700 хил. лв. за обществената сграда в село Съединение, както и за училищни ремонти в селата Манолич и Съединение. Училището в с. Лозарево има крещяща нужда от реконструкция, за него настояваме от две години, но нищо не се прави, защото там не гласуват за ДПС. Грижата на Движението винаги е била ориентирана към селата, които или са техни, или са набелязани да бъдат обсебени. Всичко се прави предизборно през последната една година….“.
Г-н Славов, да през настоящия мандат Община Сунгурларе е получила целеви финансови средства по Постановления на Министерски съвет, както и много други общини. Дали тези средства са вложени показно или не - напомням за всеки разход има решение на Общински съвет Сунгурларе. Жалко е г-н Славов, че Вие категоризирате жителите на Община Сунгурларе по измислени от Вас критерии - „от това, онова село“, „които са наши и ваши” ….
Всеки един гражданин на общината има право да ползва добро образование, здравеопазване, инфраструктура, услуги и т.н., без значение в кое населено място живее. Всеки гражданин от общината има право да гласува по време на избори /Парламентарни, местни/ за когото си иска - избраният кмет на общината обаче, няма право да го съди за това, както и да го разделя по етнически, религиозен и др.принципи.
За тези четири години Община Сунгурларе освен по министерски постановления е изразходвала и други средства, за които всяка година общината се отчита пред Общински съвет и гражданите на общината чрез Отчет на Капиталовата програма, с която Вие като общински съветник би следвало да сте запознат.
Във връзка с твърдението Ви, че за град Сунгурларе нищо не е направено, ще си позволя да изредя част от извършените ремонти, рехабилитация на улици и обекти, и изграждане на нови по години за града:
2016г.
- Преасфалтиране на ул. „Георги Димитров” гр. Сунгурларе - 28 102,00лв.;
- ул.”Изгрев” - от ул.”Иван Вазов” на изток за 31 124,16лв.;
- ул. „Гео Милев” - частично за 41 976,60 лв.;
- ул.”Девети септември” - от ул. „Гроздьо Георгиев” до ул. „Гео Милев” за 41 877,60лв.;
- Полагане на асфалт на ул.”Винпромска” - 147 252лв.;
- Изграждане на обект: „Автогара” за 118 387,00 лв. ;
- Текущ ремонт на „Център за почасово предоставяне на социални услуги в домашна среда” гр. Сунгурларе за 58 597,00 лв.
2017г.
- ул. „Димитър Благоев” - от ул.”Христо Ботев до ул. „Девети семтември” за 25 915,10лв.;
- ул. „Васил Левски” - от ул. „Родопи” до ул. „Странджа” за 7 422,48лв.;
- Ремонт на ул.”Слънчев лъч” гр. Сунгурларе на стойност - 51 510 лв.
2018г.
- ул. „Васил Левски” - от ул. „Девети септември” до ул. „Странджа” за 69 028,52 лв.;
- ул. „Димитър Богданов” - от ул. „Георги Димитров” до ул. „Изгрев” за 79 183,20лв.;
- кърпеж на ул. „Пионерска” за 15 477,50лв.;
-Ремонт на СУ гр. Сунгурларе - ПМС №260/24.11.2017г. - 149 882лв..
2019г.
-Обект „Организация на движението в централна част гр.Сунгурларе във връзка с промяна на трасето за транзитно преминаващи автомоили” - 54 400 лв.;
в процес на изпълнение
- ул. „Кооперативна” - от ул. „Христо Ботев” на изток;
- ул. „Овчарска” - от ул. „Странджа” на изток;
- ул. „Ганчо Хардалов” - от ул. „Славянска” до крьстовището с ул. „Искър”.
За обектите в капиталовата програма за 2019г., които са в процес на изпълнение, към настоящия момент не можем да посочим конкретни стойности.
6. Г-н Славов с Вашето твърдение отново доказвате, че напразно сте общински съветник 16 години, цитирам: „Докато се изпълняват дребни проекти обаче, администрацията не обръщала внимание на големите проекти. Това са битовите отпадъци, както и общинските гори, които са на изчезване заради изсичането“.
И още по-жалко е категоричното Ви твърдение по отношение на битовите отпадъци, цитирам: „Няма никаква програма за битовите отпадъци,…..“. Вие най-вероятно не сте бил „в час“, както се казва, или Ви е отново къса паметта, защото истината е следната: Общински съвет Сунгурларе с решение по Протокол №24/01.03.2018г. е приел Общинска Програма за опазване на околната среда 2016-2020г. и Общинска програма за управление на отпадъците в Община Сунгурларе, 2015-2020г., като Общинската програма за управление на отпадъците в Община Сунгурларе, 2015-2020г. е актуализирана с решение № 401 по Протокол № 47/20.12.2018г. В съответствие с приетите конкретни мерки в тези нормативни документи и разбира се според финансовия ресурс, с който разполага общината, общинската администрация осъществява дейностите по битовите отпадъци и околната среда на територията на общината. Вие знаете, че общината има задължения към РИОСВ - отчисления по Закона за управление на отпадъците - период 2012-2015г. в размер на 373 586лв. Ако тези средства бяха изплатени в предходния мандат, в последствие общината можеше да ги ползва за закупуване на съдове и техника за дейностите по битовите отпадъци. Въпреки финансовите затруднения ние успяхме със собствени средства за закупим съдове за смет. В настоящия мандат общината внася редовно отчисленията към РИОСВ, благодарение на което имаме възможност и закупуваме техника.
7. Г-н Славов повдигайки въпросите за: общинските гори, цените на дървата за огрев, снабдяването на населението с дърва, фирмите, които секат и т.н., не си правете никакви „активи“. Понесете си отговорността, като зам. председател на Общински съвет Сунгурларе и приетите решения от него, в това време - нецелесъобразни, незаконосъобразни. За Ваша информация, кметът само изпълнява приетите от ОбС решения. Дали политиката на ДПС е „популистка“ не мисля, че това е Ваша работа! Имахте достатъчно време, като общински съветник от ПП „БСП“ 16 години и председател на същата в последните няколко години, да прокарате и друга политика.
През 2013г. бяха сключени от г-н Кенов нецелесъобразни, дългосрочни договори до 2017г. По тези договори 100% бяха внесени авансово сумите в размер на 2 милиона и 500 хиляди лева. През годините следваше тези средства да се приспадат пропорционално през 5-те години, чрез цената на добитата дървесина. Договорите бяха приключени в края на 2017г. Подробни справки по дългосрочните договори и изпълнението по години са предоставяни на общинските съветници. От 2018г. всички действия по разпореждане и управление на общинския горски фонд стават след решение на общинския съвет – плана за лесофонда; решение с което широколистната дървесина да се ползва само за дърва за огрев за населението; иглолистната дървесина се предлага за добив само чрез търгове провеждани, съобразно изискванията на Закона за горите.
В заключение отново ще Ви припомня, че Вие г-н Славов, или не си спомняте, или сте забравил, че „БСП Сунгурларе“ е в управлението на Община Сунгурларе 4 години с мандат 2015-2019 на ДПС, със заместник кмет г-жа Диана Гурева. Само ще вметна, че със Заповед №666/13.11.2015г. и бяха възложени функции по направление „Социални дейности, Образование, Култура, Спорт и туризъм”, която със моя Заповед № 680/22.11.2017г. е отменена, за „добре свършена работа“, като е отнето направление „Образование”. Аз няма да коментирам, оставам анализа на Вас…!
Анализ си правете какъвто си искате, но отговорността за управлението на Община Сунгурларе е и Ваша. Апропо, с мандата с който много се гордеете 2003-2007, управлението на г-н Стратев, бе възможно единствено и само благодарение на подкрепата на ПП „ДПС“.
Г-н Славов, Вашата оценка, базирана на неверни аргументи, пък и тази на г-н Стойко Танков - областен председател ПП „БСП“ Бургас, по отношение на управлението на Община Сунгурларе с кмет Васил Панделиев в изтичащия мандат е закъсняла и няма никакво значение, а по отншение на предстоящите местни избири - подранила!
Като считам, че не заслужавате, отделих достатъчно време, за да опровергая Вашите измислици, но си направих труда единствено и само за жителите на Община Сунгурларе.
Водева е редна от причините да няма ГЕРБ в Сунгурларе. Тя затри последните 4г. и малокто лоето беше останало.
Ами вече няма, след като изолирахте Водева- истинският водач...
Всяко действие има противодействие!
Х. Георгиева ще черпи на 27.10. Успех
Х.Георгиева .
Прав е Панделиев, Валентин Славов къде беше досега от 16 години е съветник, къде му е отчета, защо всяка година не даваше отчет. Язък, че заради такива екземпляри се затри БСП.
Прав е Панделиев, Валентин Славов къде беше досега от 16 години е съветник, къде му е отчета, защо всяка година не даваше отчет. Язък, че заради такива екземпляри се затри БСП.
Казах