A1 спира окончателно услугата bob, но не е ясно откога
От компанията не признават официално, но клиенти в офисите са убеждавани да прекратят договорите си и да минат на друг план
А1 прави поредни стъпки към спиране на услугата bob, показа проучване на „Флагман“.
Действащите абонати все още могат да я ползват, не е ясно обаче докога.
Още през юни съобщихме, че служители в офисите се опитват да убеждават клиенти на bob да се откажат от услугата и да я заменят с план на А1. Аргументът им бе, че bob ще спира от юли. Това се оказа невярно. Всъщност bob само преустанови включването на нови абонати.
Това може да се прочете и на сайта bob.bg: „Считано от 01.07.2019 г. „А1 България“ ЕАД преустановява предлагането на тарифни планове с търговска марка „bob“, като се спира възможността за сключване на нови договори от нови абонати или съществуващи абонати на други услуги на А1. Сключените до настоящия момент договори за тарифни планове „bob“ запазват своето действие, като текущите абонати могат да ползват допълнителни услуги (гласова поща, моят bob на www.bob.bg ), могат да заявяват допълнителни пакети, да удължават срока на договора си, да преминават към тарифни планове с марка „bob“, както и да променят тарифния си план към текущите актуални от портфолиото на А1.“
От 1 септември предстои допълнително спиране на услуги, става ясно отново от сайта на bob: „Считано от 01.09.2019 г. се преустановява възможността текущите абонати на тарифни планове „bob“ да променят тарифните си планове с други тарифни планове с марка „bob“. Абонатите могат да активират актуални bob допълнителни пакети и услуги, както и да преминават към текущите актуални планове от портфолиото на А1, публикувани на www.a1.bg.“
Няколко ползватели на bob през последния месец се оплакаха от служители на А1 на редакционните телефони на „Флагман“. В клиентските офиси продължавали да ги убеждават, че услугата ще спре и че трябва да преминат на план на А1.
Това не се прави навсякъде, както се убеди лично репортер на „Флагман“, който се представи за клиент и попита как стоят нещата с bob.
В един от офисите в София служителка обясни, че услугата продължава да действа и че не принуждават абонатите да преминават на план на А1.
Обадихме се обаче (като клиент) и на оператор на bob – на телефон 123. Той каза, че услугата продължава да действа, но директно посочи, че в един момент ще спре, макар че не е ясно кога.
„Ако предстои някаква промяна от страна на оператора, всички клиенти ще бъдат уведомени и тогава вече ще може да вземете решение какво да направите с картата – дали към А1 или към някой друг оператор да я прехвърлите, дали да закриете номера. Предстои това, но не мога да ви кажа кога ще се случи. Конкретна дата не мога да дам като информация“, каза служителият от bob.
След конкретен въпрос дали услугата ще спре в един момент, отговорът бе „да“.
Отправихме официално запитване и до пресцентъра на А1 със следните въпроси - А1 има ли намерение за окончателно спиране на услугата bob и за прекратяване на договорите с клиентите? Ако да, за кога е планирано да се случи това?
Конкретен отговор обаче не дойде, а общо взето ни бе повторена информацията от сайта на bob.
“От 01.07.2019 г. „А1 България“ ЕАД преустанови предлагането на тарифни планове с търговска марка „bob“, като спря възможността за сключване на нови договори от нови или съществуващи абонати на други услуги на А1. Считано от 01.09.2019 г. ще се преустанови възможността текущите абонати на тарифни планове „bob“ да променят тарифните си планове с други тарифни планове с марка „bob“.
Сключените до настоящия момент договори за тарифни планове „bob“ запазват своето действие, като текущите абонати могат да ползват допълнителни услуги (гласова поща, моят bob на www.bob.bg ), могат да заявяват допълнителни пакети, както и да преминават към текущите актуални планове от портфолиото на А1, публикувани на www.a1.bg“, се посочва в отговора на отдел „Корпоративни комуникации“ до „Флагман“.
По всичко личи, че в плановете на А1 е bob в един момент да спре. Въпросът е - кога.
Основно предимство на bob е, че договорите са безсрочни и могат да бъдат прекратени по всяко време без санкция. Тарифите пък са прости и ясни, а таксите – относително ниски.
променена на 70 стотинки на минута и така ме принудиха да си избера абонаментен план към А1. Оказа се че такова нещо няма!
Сега ще подам жалба в КЗП.
Спират боба,
минаваме на леща