Защо няма нито един круиз в последните пет години в България
Причините за жалост са многопластови, основно затворения характер на Черно море и геополитическата обстановка
През последните 5 години от България и Румъния не е осъществен нито един круиз от пристанищата на двете европейски държави с излаз към Черно море. Това става ясно от данни, изнесени от Евростат, относно тенденциите при развитието на този вид морски туризъм, който се оказва изключително доходоносен за държавите по Средиземноморското крайбрежие.
Нито от двете пристанища в България – в Бургас и Варна, нито от двете в Румъния – Констанца и Мидия, са реализирали круизни пърувания през изминалата година. Редно е да се спомене, че тук става въпрос за круизове, чиято начална спирка е била Черно море. Такъв курс за последните няколко години е бил извършен от Варна през вече далечната 2013 г.
Редица от фактори оказват влияние на липсата на пасажерски морски пътувания към и от Черно море. На първо място е характерът на водния басейн, който е на практика затворен, с единствен пролом на бреговете на Истанбул. Като такова нашето море често е избягвана дестинация, заради факта, че веднъж влезли в него, круизните кораби няма на къде да продължат и трябва да преминат през същото място в Турция. Както многократно директорът на „Пристанище Бургас” ЕАД Диян Димов пък е казвал публично – геополитиката играе изключително важна роля в круизния туризъм в Черно море. Политическия режим в Турция, анексирането на Крим и постоянните конфликти между САЩ и Русия във водния басейн, са фактори, които негативно влияят на интереса на туристите към морето ни като желана дестинация.
Иначе за изминалата година броят на пътниците от Европа, които са препочели да се качат на круизни кораби през ваканцията надмина предишния рекорд от 6.9 млн. души (2012 г.) с над 100 хил., сочат още данните на Евростат.
Над 85% от всички пътували са започнали пътешествието си от една от петте страни, лидери в развитието на този вид туризъм – Италия (2 млн. души), Испания (1.5 млн. души), Германия (1.1 млн. души), Великобритания (1 млн. души) и Белгия (500 хил. души). В същото време на две пристанища е имало най-голям туристопоток – Саутхемптън, Великобритания с над 830 хил. пътници и Барселона, Испания с над 720 хил. пътници.
Въпреки това в България трябва да се запази оптимизъм – със спадането на напрежението между Русия и Турция и с факта, че в последните месеци САЩ фокусира голяма част от вниманието си към търговската война с Китай, вместо към бившите им „врагове” по време на Студената война – е много вероятно Черно море съвсем скоро отново да се отвори като потенциална туристическа дестинация за круизни кораби.
Колко е онвестирала Държавата в Порт Бургас да приема подобни кораби, та да твърдиш че "инвестицията" се е избила?!
Несебър никога не е приемал подобно кораби! Ако котвата я имаш за порт, то останалите ти брътвежи ги блещи на чедата си.
Последните два круизни кораба бяха през 2017г.(Costa neo Riviera/ Golden Iris).
Ако говорим Бургас да е home port не е бил, а беше планиран, но пасажери са се качвали и слизали от Бургас, Несебър и Варна много пъти, включително и на Costa neo Riviera през 2017г.
Последните две години няма круизни кораби заради геополитическата обстановка и таксите през Босфора и Дарданелите.
Морска гара си изби парите още през 2014г. от таксите, които събира ДППИ от 27 кораба с около 50 000пасажера.
50 % от пасажерите избират екскурзиите, а другите остават в Бургас.
Това е реалността дами и господа!!!
Стане ли Александруполис-Карнобат Турските прокови се байпасират и няма да зависим от тях. Но иначе за комшулука си прав. Но това е заложено и в Европа за европейците.
Трябва просто да се разберем по съседски с Турция. От там ще идва газта и круйзните кораби през проливите влизат, и контейнеровозите също минават от там. Не се ли разберем със съседите по съсндски, хаир няма да видим.
Май четеш само това, което ти отърва!
Българското крайбрежие е само Бургас?
Дадох прост пример с Държава, която има развит морски туризъм, но не бих казал че има "атракциите, замъците и забележителностите" които имаме Ние само по крайбрежието, и в радиус от само 100 км, което си е нищо! Но, с тази инфраструктура е повече от това да достигнеш шибаната турция за почивка!
Да сравняваш МАЛТА с Бургас е все едно да сравняваш със знак за равенство аристократичен замък със СОЦ.панелка в Меден рудник
Пантеона също е бутафория!
Бухахаха
Виждам какво не може ОС - Бургас, а не възможностите на един Кмет!
Или даваме правомощия на даден Кмет, който да носи отговорност, или продължаваме да оставяме безобразията на даден ОС, които Решения са безнаказани, но гражданите на дадено населено място страдат от това, а виновни Съветници нема! Знаеш ли защо?!
Избирайте си кадърни Съветници, а не продажни мекерета! Тогава Бургас ще бъде най-добрия град за живеене.
Щом не знаеш забележителностите ни, за чий чеп се имаш за Българин? Как да няма? Няма инфрастуктура заради подобни обитаци като великия ти вожд!
Нещо, което в последните години осъзнахме, но не както трябва! И, за това ли ти е виновна международната обстановка?
Ми защото НЯМА атракции,няма замъци,палати,галерии,няма фонтани ботанически градини НЯМА НИЩО което да грабне вниманието на богатия турист за тва тук идва жмела
Конфронтацията по линия Русия-САЩ не е от сега, а от това "печелят" и двете страни, а всчки останали губят! Факт, който угодно се подминава от Нас! Или, по-точно управляващите Нам от доста време!
Така, както вярвахте в една утопия преди, така сега вярвате, че всички проблеми се пораждат от желаниего за промяна!
Ако не се променим загиваме. Просто и елементарно.
Но, да си дойдем на темата ... Защо харчим пари, които нямаме, и няма да се възвърне инвестицията от иначе нуждата за България от такъв туризъм!
Ако международната обстановка не е привлекателна за "затвореното" море, то вътрешни круизи не могат да се правят?
Нима самолета пълен с туристи не прелита през един и същ маршрут?
Защо издържаме нещо, от което не искаме да акумулираме най-общо казано икономика?
В същото време имаме всички необходими предпоставки да строим круизни кораби, така както сме строили и търговски кораби!
А, ти ми блещиш за дюнери! Точно, като Боко сифоня.
Русия заплаши ЕС. Това не е моя приумица, а факт!
И, ако си мислиш, че ЕС и НАТО спят, то обличай руските военни дрешки и се мятай на бойното поле.
Направи си справка за Косово, и за Сърбия! Не за следствието ... Защото, както говориш за краварите, то и за твойте любими братушки е абсолютно същото.
Познай кой остави повече пари (жокер не са блядовете дето броят жълти стотинки по касите)
2. Петър, престанете със заплахите че Русия ще ни направи утре морски десант в Слънчев бряг. Преди СИВ ни пазеше и решавахме задачи за нападение на ЮГ. Сега НАто но пази като решаваме задачи за отбрана.....забележи отбрана от североизток. Историята се повтаря зависи от гледната точка! Факт е че туризма ни е в колапс от тези смотани американски санкции, прекъсването на Южен поток, Стопирането на АЕЦ Белене за сметка на доброволното включване в поредната органузацийка. Скоро ще пробият и за шистовия газ в Добруджа, взека още една златна мина наконцесия. Скоро и въглища ще ни докарат от УСА щото видиш ли е "иконимически изгодно". В Украйна така сториха. Продадоха си амер. въглища, като преди това 6 месеца пропаганда колко зъл бил руския газ.
3. Чак пък да съм "изрод"....Айде няма нужда
Това е ролята на Директора, и цял екип от мениджъри, които получават пари за какво?
Ако успееш да се докопаш до заплатите им, би ли ги публикувал? Да ми мъдрят международната обстановка?
Значи нямат, и ни най-малка представа от туризъм, камо ли морски!
"Редно е да се спомене, че тук става въпрос за круизове, чиято начална спирка е била Черно море." Друг е въпросът с "начаната спирка!
Поне един няма ли да си отвори плювалника, и дакже защо не е съгласен с едно мнение, но пък е съгласен с Директор чиятонзадача е именно Решения на проблеми, а не анализ на международната обстановка!
България винаги е страдала от долни гнусни предатели, и продължава в същия дух! Но, това ще в време оно, а продажниците после как ли ще се поменуват?
Проблемът е Управлението, а не в Крим, Истанбул, или пък хамериканците.
Защо, при положение че се знае за "обстановката" Държавния порт Бургас инвестира милиони пари на данъкоплатеца за пасажерския си такъв?
Веднага ще ви кажа, че проблемът не е Крим!
Проблемът е Управлението в България.
Между другото,днес е черен ден за крИво мИнджев и демократската идиотизирана гмеж-отбелязваме 142г. от БОЕВЕТЕ на Шипка!Те горките още немогат да преглътнат,че любимата им Турция е бита,като демократ на гейпарад при тези боеве!