Колко всъщност е голям интернет? Вижте картата на World Wide Web
Когато Google се появява за първи път на бял свят през 1998 г., в интернет пространството вече има над два милиона уебсайта, днес те са над 1.7 млрд.
На 6 август 1991 г. британския физик ТИм Бърнърс-Лий, работещ в ЦЕРН, публикува първият уебсайт – страница, посветена на проекта World Wide Web (www), която се е намирала на компютър NeXT в сградата на Европейската организация за ядрени проучвания. До края на 1992 г. сайтовете в света вече са десет, а след като през 1993 г. ЦЕРН прави технологията World Wide Web достъпна за всички, интернетът започва да расте постепенно към гигантът, който днес познаваме.
До 1994 г. вече е имало близо 3 хиляди уеб сайта, сред които и добре познатият Yahoo!, чието име първоначално е било “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web”.
Когато Google се появява за първи път на бял свят през 1998 г., в интернет пространството вече има над два милиона уебсайта.
Днес броят на страниците в интернет надвишава 1.71 милиарда, пише Statista.com
При откриването на Фейсбук през 2004 г., страниците в мрежата са били само 51 млн. Когато любимият на мнозина днес Instagram бе официално открит през 2010 г., броят на сайтовете в мрежата пък е бил едва 200 милиона. Само 9 години по-късно това число е цели 8 пъти по-голямо. Причината за това е все по-лесния достъп до инструменти, с които се създават страници, спадащата цена на главните домейн имена, както и осъзнаването, че присъствието в мрежата е много по-ценно от досега съществуващите методи за реклама.
Сравнени по популярност в България най-посещавани са съответно 1. Google, 2. Facebook, 3. Youtube. Търсачката Гугъл е най-посещавания уебсайт в глобален мащаб, като изключение правят само страни като Русия и Китай, където потребителите използват национални търсачки като Yandex и Baidu.
Впечатление прави, че в глобален мащаб втори най-посещаван сайт е платформата за видеосподеляне Youtube. Това обаче не е така в България, където втората позиция е заменена от социалната мрежа Facebook, която постепенно започва да отстъпва по трафик на Запад.
Според експерти обаче интернет пространството към този момент е достигнало до плато – през последните 3 години броят на сайтовете стои сравнително равен – между 1.6 и 1.7 млрд. регистрирани уникални домейни. Колко от тях са активни е друг въпрос, но прогнозите са за между 200 и 300 млн. сайта. Реално обаче задържането на бройката сайтове в последните години може да се дължи на факта, че за много фирми излиза по-евтино да рекламират дейността си чрез остановените платформи като Facebook и Youtube, вместо да поддържат собствен сайт.