Борисов за „Фолксваген” пред „Ханделсблат”: България е по-доброто място за завода!
Еуфорията на Борисов е голяма, посочва „Ханделсблат”
България не се е предала и продължава да се бори за новия завод на „Фолксваген”. Пред „Ханделсблат” (Handelsblatt) българският премиер Бойко Борисов коментира, защо София е по-добра локация от Турция за изграждането на проекта на стойност над милиард евро, предава vesti.bg
„България е по-добро място от всяка друга страна по отношение на инвестиционния риск”, смята Борисов. Той убеден, че новият завод на „Фолксваген” ще донесе ползи на цяла Източна Европа и ще „доведе до сътрудничество на всички държави в региона”.
Според Борисов основите предимства на България са конкурентна данъчна система, удобни за бизнеса регулации и държавна помощ, съчетани с добри транспортни връзки и ниски разходи за труд.
Премиерът обещава да осигури всички възможни субсидии за „Фолксваген”.
„Българското правителство предложи максимално допустимата държавна подкрепа в стриктно съответствие с европейското законодателство, както е определено от Европейската комисия за региона”, посочи Борисов.
От около година „Фолксваген” разглежда възможностите за изграждането на нова фабрика за производство на автомобили.
„Вече има няколко варианта за новия ни завод, така че сега продължаваме процеса на подбор”, коментира говорител на „Фолксваген” във вторник във Волфсбург. Според „Ханделсблат” турското предложение за терен близо до Измир има най-добри перспективи да спечели договора с автомобилния гигант.
В новия завод ще се произвеждат автомобили от марката „Шкода”, както и модела „Пасат”.
Най-късно до началото на септември надзорният съвет на „Фолксваген” трябва да направи своя избор.
Премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл, който също така е член на борда на компанията, коментира наскоро, че „още няма окончателно решение на надзорния съвет” и добави: „Разбира се, каквото и да е решението, то ще бъде икономическо, а не политическо”.
България предлага на „Фолксваген” парцел в голяма индустриална зона извън столицата, София, близо до летището. Теренът на бивша стоманодобивна фабрика в момента е собственост на българската „Първа инвестиционна банка” и на австрийската компания за недвижими имоти „Соравия”. Проблемите като замърсяването на почвата от бившите стоманодобивни инсталации на обекта са разрешими.
Според Матиас Колбекер, архитект и управляващ директор в „Колбекер Гезамптплан”, компания, проектирала заводите на „Даймлер”, „Ауди” и „Ленд роувър”, който е пряко ангажиран с планирането на възможното ново предприятие на „Фолксваген” край София, „парцелът може да бъде преустроен и така да се използва без ограничения за търговски цели”.
Бойко Борисов силно подкрепя развитието на автомобилната индустрия в страната.
„Нa личнa cрeщa пoлучихмe увeрeниeтo нa прeмиeрa, чe щe нaпрaви вcичкo, зa дa се cлучи инвecтициятa”, казва Любoмир Cтaниcлaвoв, изпълнитeлeн дирeктoр нa Автомобилен клъстер България и подчертава, че „акo „Фолксваген” cтaнe първият пoдoбeн инвecтитoр у нac, групата пoчти cигурнo щe пoлучи изключитeлeн cтaтут."
Борисов, когото „Ханделсблат” описва, като кoнceрвaтивен пoлитик, станал зa трeти път прeмиeр, изтъквa дoпълнитeлни прeдимcтвa на българската оферта.
„Основното предимство на България е постоянното подобряване на бизнес средата в сравнение с други държави от региона”, посочва Борисов и пояснява, че данъчната система е изключително опростена с плосък данък от десет процента за компаниите и доходите, а „данъкът върху дивидентите при този тип инвестиции е нулев”.
От „Ханделсблат” добавят, че Борисов има добри връзки с германския канцлер Ангела Меркел и че наскоро той подкрепи избора на новия председател на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен.
За базираната във Виена група за управление на недвижими имоти „Соравия” изграждането на завода на „Фолксваген” би било най-големия проект в дългата ѝ история.
„Обемът на инвестицията варира между 1,4 и 1,5 милиарда евро”, коментира изпълнителният директор за Югоизточна Европа Хано Соравия и добавя, че „заводът и инфраструктурата могат да бъдат изградени за 18 месеца”.
Автомобилната индустрия вече е важна на българската икономика. Според данни на правителството, в сектора в страната оперират 250 компании с 65 000 служители и годишен оборот за 2018 година от над 5,5 милиарда евро.
Еуфорията на Борисов е голяма, посочва „Ханделсблат”. Той обещава да покаже на „Фолксваген”, че ще бъде „най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света”. Премиерът се позовава на добрите условия за германските инвеститори в миналото. „Нашето бъдещо сътрудничество с „Фолксваген” и други немски компании е гарантирано от най-добрите търговски и икономически отношения, които постигнахме в рамките на ЕС”, подчертава Борисов.
2. "съчетани с добри транспортни връзки". Колко добри? Или не е ходил в Турция или се прави на улав.
Иначе за ниските разходи за труд е прав. Ние все пак сме най-бедната европейска държава. Но това не винаги е предимство, особено когато се търсят квалифицирани кадри, които в Турция са в пъти повече. И това е нормално, защото са 82 млн души, с много развито автомобилостроене.
"Ниски разходи за труд"
Айде сега ми обяснете как някой ще дойде и ще дава високи , "европейски", заплати.
Всичко се мачка в зародиш, затова ще бягат специалистите и въобще хора няма да останат.
"Ниски разходи за труд"
Айде сега ми обяснете как някой ще дойде и ще дава високи , "европейски", заплати.
Всичко се мачка в зародиш, затова ще бягат специалистите и въобще хора няма да останат.