Apple продължава пътя си надолу в топ 5 на най-продаваните смартфони
Samsung и Huawei бележат лек ръст в доставките през второто тримесечие
Глобалните доставки на смартфони са се свили през второто тримесечие на 2019 г. с 2.6% на годишна база, сочи доклад на Strategy Analytics. От него личи още, че първият и вторият в класацията – Smasung и Huawei, увеличават пазарния си дял, докато третият – Apple, губи позиции и все повече се приближава до №4, пише economic.bg
Негативният тренд на смартфон пазара не е изненада за никого. Продажбите на този тип мобилни устройства се забавят от известно време, включително заради високите цени на продуктите и липсата на значими иновации, в резултат на което потребителите все по-рядко намират мотивация да инвестират всяка година в нов хардуер.
Apple е загубила 0.7% пазарен дял на годишна база. През второто тримесечие на миналата година компанията е доставила 41.3 млн. мобилни телефона, докато през същия период на 2019 г. - 38 млн. бройки. От публикуваните вчера финансови резултати на гиганта стана ясно и това, че продажбите на iPhone за първи път от седем години насам са донесли по-малко от половината приходи на компанията.
Що се отнася до представянето на другите водещи играчи, и Samsung, и Huawei отбелязват скромeн ръст за периода. Корейският гигант запазва лидерството в класацията по доставки, записвайки 1.9% увеличение на годишна база. Китайският му съперник пък затвърждава втората си позиция в подреждането, като регистрира 1.7% ръст на доставките.
Любопитното в случая е, че Huawei се намира в епицентъра на сложна геополитическа ситуация заради санкциите на САЩ, провокирани от търговското напрежение с Китай. В края на 2018 г., когато брандът покори подножието на върха, измествайки Apple от второто място в класацията, компанията сподели амбициите си да стане доставчик №1 през тази или началото на следващата 2020 г. Сега, изглежда, този план ще се отложи. При все това резултатите подсказват, че Huawei най-малко е набрал стабилна инерция от по-рано.
Топ 5 на класацията на най-продаваните смартфони в света се оформя от други двама китайски производители. Xiaomi запазва четвъртата позиция, без промяна в пазарния си дял (9.4%) и с общо продадени 32 млн. телефона, а Oppo остава на пето място с 8.7% пазарен дял и 29.8 млн. продадени устройства (за сравнение през същия период на миналата година компанията е пласирала 30.2 млн. смартфона).
Изчисленията на друг анализатор – Counterpoint, дават приблизително същите данни с малко повече подробности за останалите марки в топ 10.
За разлика от доклада на Strategy Analytics, глобалните доставки на смартфони според Counterpoint намаляват само с 1.2% за второто тримесечие.
Любопитно е да се проследи представянето на HMD Global (Nokia). Брандът бележи 20% повече доставки през второто тримесечие на 2019 г. в сравнение с второто тримесечие на 2018 г., заемайки 9-то място в световната класация. Lenovo и Vivo също отчитат умерено увеличение на продажбите, докато LG регистрира 18.5% спад.