От НАП признаха: Не бяхме внимателни, ще търсим външна помощ
Вече има уволнени служители
Признавам, че не сме били достатъчно внимателни. Нашият стремеж беше да предоставяме все повече електронни услуги на все повече хора, за да могат да изпълняват задълженията си по-лесно, но подценихме баланса между достъпност и сигурност.
Това каза на специален брифинг директорът на Националната агенция по приходите Галя Димитрова по повод изтеклите милиони лични данни от сървърите на агенцията. "Трудно събираме ИТ специалисти с необходимата квалификация", каза още Димитрова.
Анализът за причините за инцидента е показал пропуски в работата на звената на НАП за информационна сигурност. Димитрова обяви, че вече са уволнени ръководителите на отделите „Информационна сигурност” и „Информационни системи”.
"Обмисляме, че тази дейност - поради спецификата си, би могла да бъде аутсорсвана”, обяви тя и добави, че освен това вече се работи по създаването на нова ИТ инфраструктура. "НАП е постигнала и постига забележителни резултати. Няма друга агенция по приходите в европейски мащаб , която е да е увеличила три пъти приходите си", изтъкна още Димитрова.
Директорът на приходната агенция отново посъветва българските граждани да сменят единствено паролите си и персоналния индентификационен код /ПИК/ към НАП и потвърди, че не е необходимо да се сменят личните карти. Галя Димитрова заяви, че финансовият министър Владислав Горанов не е поискал оставката й, а настоява за решения за справянето с проблема.