Окончателно: Парламентът върна старите правила за концесиите на плажовете въпреки отпора на НФСБ
Чака се решението на президента ще наложи ли вето на промените
Парламентът върна старите правила за провеждане на търговете за концесии на плажовете. Това стана с гласуване на второ четене на промените в Закона за концесиите. Предложението за поправките е на Министерски съвет. С тях правилата за провеждане на процедурите отново се връщат в Закона за устройство на Черноморското крайбрежие
Основен аргумент за промяната, внесена от Министерството на туризма, е, че по новия Закон за концесиите търговете за плажовете биха били излишно тежки. Те се изравнявали с тези за сложни обекти като летища и пристанища.
Очаквано, основен опонент на министъра на туризма Николина Ангелкова и днес бяха депутатите от НФСБ, начело с Валери Симеонов.
Последният изтъкна, че сега целият контрол се връщал в Министерството на туризма. Щяла да се бетонира практиката концесии да се предоставят на приближени до властта.
Ако искате да продължите съсипването на туризма, подкрепете промените, обърна се Валери Симеонов към депутатите.
Той не прие аргументите, че процедурите по Закона за концесиите били толкова тежки. Симеонов даде пример с концесионирането на язовири или с автобусна линия между Созопол и Бургас. Търговете за тях щели да се провеждат по Закона за концесиите, а за плажовете не можело.
Валери Симеонов обясни, че това бил трети опит на Ангелкова за връщане на старите правила. Той упрекна, че по тези правила няма достатъчна прозрачност.
В тази посока изказвания направиха и Христиан Митев и Славчо Атанасов – също представители на НФСБ. На практика никой не опонира на техните аргументи в пленарна зала.
Против поправките гласуваха обаче и БСП.
След приемането им Николина Ангелкова благодари на парламента. След това в кулоарите тя коментира темата пред репортери, като отхвърли обвиненията и обясни, че процедурите ще бъдат прозрачни. Ангелкова изтъкна, че откакто Министерството на туризма е поело концесиите на плажовете, събираемостта на концесионните такси се е увеличила. Прекратени били и около десетина договора заради нарушения.
Любопитно е дали президентът ще подкрепи Ангелкова или ще наложи вето на закона.