Пазарният дял на Android в България е достигнал 84,67% през 2018 г.
Делът на iOS се понижава и вече достигна 13,65 на сто според Statista
Пазарният дял на Android в България се увеличава от 2010 г. насам и през миналата година е достигнал 84,67%, сочат данни на Statista от проучване за европейския пазар и в частност за Централна и Източна Европа.
От своя страна, мобилната операционна система на Apple - iOS, преживява известни колебания през годините и в момента има 13,65% дял от пазара, в сравнение с 14,01% през 2010 г.
Данните за Румъния показват подобна тенденция. Делът на Android в северната ни съседка е достигнал 79,93% през 2018 г., а този на iOS - 18,26%.
Операционната система на Google се радва на 79,31% пазарен дял в Унгария, докато iOS - на 14,73 на сто. В Хърватия дяловете са съответно 82,82% и 15,09%.
В Чехия делът на Android е малко по-нисък - 77,79 на сто, но разликата спрямо България, Ръмъния и Унгария все пак е незначителна. От своя страна, iOS е по-предпочитана в Чехия - с 19,77% дял. Въпреки това популярността на операционната система на Apple е намаляла значително от 2010 г. до днес. В началото на посочения период 30,27% от използваните в Чехия устройства са били с този софтуер.
Босна и Херцеговина определено е пазар, на който Android властва. 89,99% от мобилните устройства в страната са били със системата на Google през 2018 г., а тези с iOS са едва 8,58 на сто. През 2010 г. 9,89% са били с iOS. Беларус определено е сред пазарите, които също харесват продукта на Google. 84,24% от мобилните устройства в страната са били с Android миналата година, а 13,55 на сто - с iOS.
32,79% пък са били фенове на iOS в Албания, спрямо 65,42% - на Android.
Доста по-различни обаче са данните за Холандия в периода 2010-2018 г. Там пазарният дял на Android също расте, но миналата година е бил 58,18%. До голяма степен силите с iOS се опитват да се изравнят, въпреки все още значителния превес на Google. През 2018 г. пазарният дял на iOS в Холандия е достигнал 40,19 на сто.