Абсурд: 17-годишно момиче от София остана само 24 часа на летището в Мадрид заради препродаден билет
Зорница Коцева отишла да разгледа офертите на университетите, но на връщане й дават билет за самолет, който вече е бил продаден на друг
17-годишно момиче от София остана само 24 часа на летището в Мадрид, защото му издали самолетен билет, който вече е бил продаден на друг клиент. Сигналът, подаден от близките й, предизвика буря от коментари в социалните мрежи, а пред камерата на бТВ майката на младата дама се закани да съди самолетната компания.
17-годишната Зорница Коцева смята да учи в испанската столица. Тя отишла там, за да разгледа офертите на университетите. Пътувала сама с подписана от родителите си декларация.
Преди обратния полет, се чекира онлайн. Но вместо бордна карта, получава от "Уиз Ер" съобщение да отиде на гише на летището.
„Платих 35 евро и той ми издаде карта, като дори се пошегува, че имам късмет, понеже ми е дал последното място, което е оставало, тъй като чекирането ми не е било успешно първият път. Малко неуместна беше тази шега, но реших да я пропусна“, каза Зорница пред камерата на бТВ.
Момичето се отправя към изхода за самолета, където обаче я спират.
„Системата отчете грешка и светна в червено, при което двамата служители се спогледаха и единият ми каза да изчакам най-отзад. Реших, че понеже са ми издали по-късно бордната карта, може би имат право“, споделя бъдещата студентка.
„Точните му думи бяха, че са ми продали билет, който вече е бил на друг човек”, добавя тя.
„Само, който е родител, предполагам, че може да ме разбере. Не си безсилен, а отчаян. Не знаеш какво става, не можеш с нищо да помогнеш. В първия момент не ти идва на ума дори какво можеш да направиш. Нали идеята е детето ти да стигне до сигурно място?”, пита майката на Зорница - Мария Димова.
В крайна сметка семейството плаща за връщане с друга авиокомпания.
Така 24 часа по-късно Зорница си е у дома. А превозвачът в писмо до бТВ призна за практиката да се продават повече билети от наличните места, за да се избегнат празните седалки, ако пътник не се появи.
Според служителите от авиокомпанията младата българка е била своевременно информирана за ситуацията и дори е подписала формуляр за отказано качване на борда, в който тя се съгласява да приеме като компенсация възстановяване на първоначалната заплатена цена на билета си.
Зорница обаче твърди, че не е подписвала подобен документ за отказване на полет. Именно заради това семейството е решено да поиска документите. Готови са да потърсят правата и по съдебен път.
„Поуката може би е, че не трябва да пътувам с тази компания“, споделя Зорница.
За мен случилото се е скандално, добавя майка й.
В такава ситуация авиокомпанията е длъжна да потърси доброволци, които да се откажат да пътуват, ако за тях не е спешно, обясни Соня Спасова от Европейски потребителски център в „Тази сутрин“.
Обезщетенията за дублиране на места са от 250 до 600 евро в зависимост от дължината на полета.